Search Intent یا هدف جستجوی کاربر چیست؟

هدف جستجوی کاربر (نیت جستجو یا قصد جستجو یا هدف جستجو) را اگر متوجه شوید می توانید به هر چیزی که می خواهید در سایت خود برسید چون گوگل از شما فقط همین را می خواهد. این موضوع بسیار تخصصی است و اگر آمادگی یادگیری این موضوع را داشته باشید همه چیز برای درک مفهوم هدف کاربر از جستجو در این مقاله وجود دارد.

شما باید مفهوم را بفهمیم من در این مقاله هرچقدر سعی کنم به شما بگویم که هدف جستجو چیست تا شما تصور نکنید و فرایند جستجو را در ذهن خودتان مجسم نکنید نمی توانید بفهمید که این موضوع چگونه می تواند در موفقیت وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

بنابراین نه تنها این که این مقاله را چند بار بخوانید بلکه پس از مطالعه هر قسمت از این مطلب کل موضوع هدف جستجو را در ذهن خود مجسم کنید و خودتان را جای کاربری بگذارید که در حال جستجو کردن در گوگل است.

منظور از نیت جستجو یا هدف جستجو چیست؟(Search Intent)

هدف جستجو این نیست که کاربر یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کند و گوگل صفحات بهینه شده با آن کلمه را به او نمایش دهد. در واقع این یک روند طبیعی است و با منظور این مقاله که هدف کاربر از جستجو است بسیار متفاوت است.

هدف جستجو چیست؟
هدف جستجو چیست؟

توجه کنید!!

گاهی اوقات با اینکه هدف جستجو شما مشخص است در گوگل یک کلمه را وارد می کنید. سپس می بینید که گوگل نتایج که به شما نشان می دهد با چیزی که شما می خواهید برابری نمی کند. کاری که شما می کنید این است که عبارتی که جستجو کردید را چندین بار تغییر می دهید تا دقیقاً به آن چیزی که می خواهید برسید.

حالا بحث هدف جستجو همین است این که شما بدانید وقتی کاربر کلمه ایکس را در گوگل وارد کرد می خواهد چه چیزی را ببیند و به دنبال چه می گردد. حالا اگر دقیقا همان چیزی که کاربر می خواهد به او نشان دهید آن در عنوان توضیحات متا و کل محتوا و منظور محتوا ذکر شده باشد درصد جذب کاربر و تبدیل کاربر به مشتری در سایت شما افزایش پیدا می کند چراکه شما دقیقا پاسخ کاربر را به او داده‌اید.

هدف جستجو چقدر برای گوگل اهمیت دارد؟

تمام تلاش گوگل برای این است که به هدف جستجو کاربر را بفهمد و پاسخ دهد. تمام تغییرات و بروز رسانی های الگوریتم های گوگل برای اینکه بتواند کاربر را دقیقتر به هدفش در جستجوها برساند. من مطمئنم که تمام قدرت گوگل به همین است.

چون گاهی شما کلماتی را جستجو می کنید که خودتان نمی دانید که چه عبارت های مشابهی با آن کلمه وجود دارد. اما گوگل این را متوجه می شود و برای شما صفحاتی مرتبط با هدف خودتان را نمایش می دهد.

الگوریتم برت همان هوش مصنوعی گوگل است که با آن می تواند وقتی قطعه ای از یک موزیک را جستجو می کنید خواننده آن و تمام موزیک های آن را به شما نمایش دهد.

وقتی جستجو می کنید فیلم مارمولک ممکن است فکر کنید که گوگل می گردد و تمام صفحاتی که داخل آنها کلمه فیلم و کلمه مارمولک وجود دارد پیدا می‌کند و به شما نمایش می دهد.

اما چنین نیست گوگل در این صورت نه تنها متوجه می‌شود که منظور شما فیلم است بلکه زمان ساخت مدت زمان فیلم و همچنین کارگردان و تهیه کننده و تمام اطلاعات آن را در کنار آن به شما نمایش می دهد. در صورتی که اگر این الگوریتم وجود نداشت ممکن بود با این هدف جستجو به شما چند قطعه کلیپ‌هایی از مارمولک‌هایی که در صحرا هستند نشان دهد.

حالا اگر کسی پیتزا را جستجو کند گوگل فردی که پیتزا را ساخته و تاریخچه پیتزا چیست را به او نشان نمی دهد. گوگل متوجه می شود که هدف جستجوی کاربر از پیتزا این است که می خواهد پیتزا بخورد. پس در اولویت نتایج پیتزا فروشی های اطراف را به او نمایش می دهد.

سپس مقالاتی که در مورد پیتزا یا پخت و غیره رتبه بندی شده‌اند به کاربر نمایش می دهد. این همان هوش مصنوعی گوگل است که می تواند متوجه شود که اگر یک نفر در این شرایط همچنین سوالی بپرسد یا همچنین چیزی بگوید منظورش دقیقا چیست و هدف جستجو از این سوال چه چیزی می تواند باشد. بنابراین می‌تواند بهترین نتایج را به او نمایش دهد.

گوگل چگونه نیت جستجو کاربر را می فهمد؟

برای اینکه گوگل نیت جستجو کاربر را متوجه شود از آزمون‌ها استفاده می کند. مثلا اگر درصد بسیار زیادی از کاربران ابتدا کلمه خرید موبایل را جستجو کند و وارد هیچ سایتی نشود و مجدد خرید آنلاین موبایل را جستجو کنند او متوجه می شود که هدف جستجوی اکثر کاربران خرید آنلاین موبایل است.

بنابراین تصمیم می‌گیرد که از این پس اگر کسی آن صفحات را جستجو کرد صفحاتی که با عبارت کلیدی دوم جستجو شده است در نتایج عبارت اول نمایش دهد. در این صورت کاربران تجربه بهتر از جستجو خواهند داشت.

پس در پرس و جوها همان ابتدا گوگل متوجه می شود که هدف جستجو چیست چراکه آزمون خطاهای بسیار زیادی از اکثر کاربران گرفته است و از آن اطلاعات در نتایج بعدی استفاده می کند.

همچنین گوگل با الگوریتم مرغ مگس خوار کلمات اضافه مانند در – از – یا – با و غیره را از جستجوها حذف می کند. تا هدف کاربر را به صورت مشخص بفهمد. این الگوریتم در حالت های جستجوی صوتی می تواند بسیار به گوگل کمک کند.

انواع هدف جستجو

1- جستجو با هدف اطلاعات بیشتر (Informational Intent)

وقتی که هدف جستجو به صورتی باشد که کاربر می خواهد در مورد یک مسئله ای بیشتر بداند و اطلاعات کسب کند به این شکل جستجو می‌کند. که به آن هدف جستجوی اطلاعاتی یا Informational Intent گفته می شود.

Informational Intent هدف جستجوی اطلاعاتی
Informational Intent هدف جستجوی اطلاعاتی

در این صورت ممکن است هر چیزی را جستجو کند ممکن است مثل خود شما در گوگل به دنبال مفهوم هدف جستجو بگردد و به این مطلب برسد. در این صورت مطمئنیم که کاربر می خواهد یک مطلبی را مطالعه کند و یا در مورد آن بیشتر بداند. معمولاً در هدف جستجوی اطلاعاتی نرخ تبدیل صورت نمی گیرد.

اما می تواند بستر را برای وب سایت و شرکت، از تولید این گونه محتوا ایجاد کند تا کاربران با خدمات و محصولات آنها آشنا شوند.

در صورتی که هدف جستجوی کاربر اطلاعاتی باشد شما فقط باید اطلاعات را به کاربر ارائه دهد در غیر این صورت نرخ پرش افزایش پیدا می کند.

یعنی اگر کاربر جستجو می کند مثلاً “سئو داخلی چیست” و به صفحه به سایت شما برسد که با این کلمه کلیدی بهینه شده است. اما شما در آن صفحه از خدماتی که در مورد سئو داخلی انجام می دهید تعریف کرده باشید کاربران از سایت شما خارج می شوند.

چراکه شما هدف جستجوی آن عبارت کلیدی را متوجه نشدید و در صفحه خود موضوع دیگری به غیر از آن هدف پرداخته‌اید ممکن است تا نتایج ابتدایی گوگل پیش بروید و ترافیک را از گوگل دریافت کنید. اما پس از مدتی افت رتبه سایت را تجربه کنید. این به این معناست که شما هدف جستجو را برای صفحه خود مشخص نکرده‌اید.

بنابراین گوگل متوجه می‌شود اما از کجا؟

از آنجا که کاربران پس از ورود خارج می شوند و زمان ماندن کاربر در سایت کاهش می یابد گوگل تشخیص می دهد که این صفحه برای این کلمه کلیدی مناسب نبود در این صورت رتبه آن کلمه را به سایتی می دهد که هدف جستجو را برای آن صفحه مشخص و رعایت کرده است.

2- جستجو با هدف تحقیقات تجاری (Commercial Intent)

هدف جستجوی تحقیقات تجاری قبل از جستجو برای معامله و خرید صورت می گیرد. در این صورت هدف کاربر از جستجوی این است که اطلاعاتی در مورد چیزی که می خواهد بخرد به دست بیاورد.

Commercial Intent هدف جستجوی تحقیقات تجاری
Commercial Intent هدف جستجوی تحقیقات تجاری

مثلاً: مشخصات فنی گوشی X یا مقایسه X و Y

اگر بتوانید این هدف جستجو را برای خود به عنوان ابزاری برای فروش محصولات خود انتخاب کنید، می توانید بسیار موفق شوید. در این صورت شما باید کنار باشید و حرف از محصول خود نزنید. اما اطلاعات بسیار دقیقی به کاربر در مورد چیزی که می خواهد بدهید.

در این صورت اطلاعات دقیقی که بدون هیچگونه اغراقی به کاربر می دهید می توانید نظر او را جلب کنید تا صفحات محصولات شما را ببیند. خیلی از وب سایت‌ها این هدف جستجو را پیدا می کنند و صفحات را پر از تبلیغات و اتفاقات جورواجور می کند.

در این صورت کاربر فشار فروش را بر خود متوجه می شود و به سرعت صفحه را ترک می کند. بنابراین همه روندی که برای این هدف جستجو باید انجام دهید این است که همراه کاربر و در کنار او باشید و سپس کمی اطلاعات از خدمات و محصولات خود را به او بدهید.

3- هدف جستجوی معاملاتی یا تراکنشی (Transactional Intent)

در اینجا هدف جستجوی کاربر خرید کردن است و یا گرفتن خدمات در ازاء پرداخت. یعنی می خواهد مثلاً از خدمات شما استفاده کند. در این صورت عبارت مشاوره سئو را جستجو می کند.

Transactional Intent هدف جستجوی معاملاتی یا تراکنشی
Transactional Intent هدف جستجوی معاملاتی یا تراکنشی

حالا اگر شما در این صفحه می گوید که مثلا مشاوره سئو کیست و چه خصوصیت‌هایی باید داشته باشد و وظیفه او چیست. احتمالاً شناسی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو نخواهید داشت. در این صورت افراد از اطلاعات شما استفاده می کنند و ممکن است در ابتدای نتایج هم بمانید اما اتفاقات خوب در آن صفحه رخ نمی دهد.

یا اینکه مثلاً هدف جستجوی کاربر خرید لپ تاپ است و جستجو می کند خرید آنلاین لپ تاپ، اگر در این صفحه شما در مورد مثلاً پیشگیری‌هایی که در زمان خرید لپ تاپ بهتر است صورت بگیرد توضیح داده باشید کاربر به سرعت از آن صفحه خارج می شود. چرا که قصد و نیت و هدف جستجو در این مورد خرید کردن است.

پس فکر نکنید که فقط با رسیدن به رتبه های ابتدایی گوگل می توانید به موفقیت برسید در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر یک چالش واقعی بعد از رسیدن به نتایج ابتدایی گوگل است که شما باید آن را رعایت کنید و بدانید.

متوجه شدیم در هدف جستجوی معملاتی یا Transactional Intent کاربر فقط نیت و قصد خرید دارد و فقط باید در این صورت تمام تدارکات فروش را در صفحه آماده کرده باشید.

البته خود موضوع فروش محصول در سایت می تواند یک مسئله تخصصی باشد که باید حل شود. اما لازم است بدانید که برای اینکه به هدف جستجو در موارد تراکنشی و معاملاتی پاسخ خوبی داشته باشید. باید بتوانید بهترین فضای فروش را در صفحه خود برای آن کلمه محیا کرده باشید.

معمولا در جستجوهای معامله ای کلماتی مانند:

  • خرید
  • فروش
  • قیمت
  • تخفیف
  • و غیره…

به کار می رود. در این صورت اگر می خواهید بدانید هدف جستجوی یک عبارت کلیدی چیست آن را در گوگل جستجو کنید. سپس اگر همراه با کلمات بالا در نتایج نوشته شده شده بود بدانید که آن یک هدف جستجو تراکنشی است.

– تاثیر پیدا کردن هدف جستجو معامله در فروش

اگر بتوانید هدف جستجوی کاربر را پیدا کنید می توانید در فروش سایت تاثیر بسیار بسیار زیادی بگذارید. باید فهمید که کاربرد را جستجو می خواهد چیزی بخرد یا می خواهد چیزی یاد بگیرد و یا در کل هدف جستجو چیست.

می توانید متوجه شوید که کاربر با جستجوی این کلمه بین چند هدف مردد است و شما با استراتژی که در عنوان‌ها و دیسکریپشن صفحات خود به کار می برید می‌توانید از چند جهت به کاربر پاسخ دهید.

یعنی کار بر هم می خواهد بداند که چطور باید بخرد و هم می‌خواهد که خرید صورت بگیرد در این صورت شما می توانید در صفحه خود اطلاعاتی را در مورد روند خرید و در مورد مواردی که احتمالاً کاربرد می خواهد آنها را ببیند در صفحه خود ایجاد کنید.

همچنین اگر حوزه تخصص شما کوچک باشد و ترافیک پایینی داشته باشید می توانید مشاوره مستقیم بگذارید تا کاربر بتواند به صورت کامل به همه سوالات خود برسند. بنابراین شما باید بدانید که هدف جستجوی کاربر در کلمه مورد نظر چیست طبق آن استراتژی‌های خود را برای آن صفحه بچینید.

4- هدف جستجوی ناوبری (Navigation Intent)

Navigation Intent هدف جستجوی ناوبری
Navigation Intent هدف جستجوی ناوبری

در این صورت کاربر با هدف جستجوی برند می خواهد به یک سایت مشخص برسد. مثلاً اینکه مشتری فلان سایت است و نام فلان سایت را در گوگل جستجو می کند تا وارد آن سایت شود.

این البته معمولاً از روی تنبلی صورت می گیرد چرا که کاربران نمی خواهد نام آن سایت را در مرورگر خود به صورت کامل تایپ کند. بنابراین نام برند را جستجو می کند. سپس بر روی آن کلیک می‌کند و وارد آن سایت می شود.

در این صورت مثلاً اگر کاربر بخواهد از خدمات آنالیز سئو در وب سایت علی سئو و استفاده کند در نوار جستجوی گوگل نام برند را همراه با آنالیز جستجو می کند. سپس وارد سایت می شود و از منوی سایت گزینه آنالیز را انتخاب می کند و از این خدمات استفاده می کند.

حالا می خواهیم به صورت واضح هدف جستجوی ناوبری را توضیح دهیم. کاربر در این صورت می خواهد به یک سایت مشخص برسد و چیزی از گوگل جز آن سایت نمی خواهد. از گوگل به عنوان یک ابزار برای راحت تر بودن و یا رسیدن به آدرس دقیق آن سایت استفاده می کند.

چرا که ممکن است کاربر آدرس دقیق آن سایت را ندانند و فقط نام برند آن را بداند. سپس با وارد کردن نام برند به آدرس دقیق آن سایت دسترسی پیدا می کند.

– ناوبری برای رسیدن به یک صفحه از یک سایت خاص

هدف جستجوی ناوبری می تواند به این شکل هم باشد که افراد می خواهم موضوعی را در یک وب سایت مشخص جستجو کنند. مثلاً اگر کاربر بخواهد مشاوره سئو دریافت کنند. راحت‌ترین کار این است که کلمه مشاوره را در کنار نام برند مورد نظر جستجو کند.

ناوبری برای رسیدن به یک صفحه از یک سایت خاص
ناوبری برای رسیدن به یک صفحه از یک سایت خاص

در این صورت گوگل صفحه مشاوره آن سایت را به او نمایش می‌دهد که می‌تواند به راحتی به صفحه دسترسی داشته باشد. لازم نباشد که در سایت به دنبال آن صفحه بگردد. هدف جستجوی ناوبری با این شکل هم صورت می گیرد که اگر جستجوی آن بالا برود یک سیگنال قدرتمند محسوب می شود.

یعنی اگر نام برند همراه با کلمه کلیدی اصلی آن سایت جستجو شود می تواند تغییرات بسیار بزرگی در موفقیت کسب و کار رخ دهد. البته اگر این جستجوها به صورت واقعی باشد و توسط ربات‌ها دستکاری نشده باشد.

برای بهینه سازی هدف جستجوی برند چه کنیم؟

بهینه سازی هدف جستجوی برند می تواند یک اعتماد سازی در کاربر ایجاد کند اما این کار چگونه صورت می گیرد؟ زمانی که کاربر نام برند را جستجو می کند اگر بهینه سازی نشده باشد عنوان صفحه اصلی سایت نمایش داده می شود.

اما اگر آن را بهینه کنید می توانید در کنار آن، محل فیزیکی سایت در نقشه، تصاویر و سایت لینک های ایجاد شده را در زیر آدرس صفحه اصلی سایت به او نمایش دهید. در این صورت ممکن است هدف جستجوی کاربر فقط این باشد که به سایت شما وارد شود.

اما شما از این فرصت استفاده کردید و به او نشان دادید که برند شما  تمام صفحه نتایج جستجو را به خود اختصاص داده است بنابراین این کار می‌تواند اعتماد کاربر را قبل از اینکه در سایت شما عامل ایجاد کند بیشتر کند.

تاثیر هدف جستجو در سئو

همانطور که در بالا گفتیم اگر بتوانید پاسخ دقیقی به نیت و هدف جستجو کاربر داده باشید نرخ تبدیل شما بالا می رود. اما اگر صفحه بهینه نباشد یعنی در صفحه خود مواردی را دارید که با خواسته کاربر برابری نمی کند. در این صورت هرگونه واکنشی از سمت کاربر صورت بگیرد نتیجه منفی در سئو می گذارد .

مثال برای تاثیر هدف جستجو در سئو
تاثیر هدف جستجو در سئو

سپس گوگل از طریق همین رفتارهای کاربران متوجه می‌شود که در کدام صفحه نزدیک تر به هدف جستجو است بنابراین این یک معیار بسیار مهم در رتبه بندی گوگل است.

البته پیش بینی هدف جستجو در دو مورد صورت می گیرد که هر کدام از آنها می تواند در سئو تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

مورد اول عنوان است ممکن است عنوان صفحه با هدف جستجوی کاربر کاملاً برابر باشد. اما وقتی وارد آن سایت می شود متوجه شود که مطالب آن صفحه با هدف جستجو برابری نمی کند.

اینجاست که او به سرعت صفحه را ترک می‌کند و تاثیر منفی در سئو برای سایت شما به جای می گذارد. در این حالت ممکن است صفحات به نتایج ابتدایی برسند اما پس از مدتی کاهش رتبه را تجربه کند.

مورد دوم این است که هدف جستجو در عنوان مشخص نیست. در این صورت هر چقدر که داخل آن صفحه مواردی را ایجاد کرده باشید که مطابق با کلمه کلیدی هدف جستجو باشد اما به دلیل اینکه نرخ کلیک پایین است آن صفحه نمی تواند CTR خوبی داشته باشد.

هرچند که این محصولات بسیار عالی با طراحی بسیار مناسب در آن صفحه ایجاد شده باشد.

من در تمام موارد گفتم سئو یعنی اینکه بتوانید تمام اجزای بهینه سازی را به خوبی اجرا کنید و نمایش دهید تا بتوانید نتایج مطلوب کسب کنید. اما باز هم خیلی از افراد فکر می‌کنند که حضور در ابتدای نتایج گوگل کافی است. اما باید بدانید، در هر صورتی ممکن است حضور پیدا کنید اما اتفاق خاصی در سایت شما رخ ندهد.

اصول پیدا کردن قصد و نیت و هدف جستجو کاربر چگونه است؟

تا اینجا متوجه شدیم که هدف جستجو چیست و اینکه کاربران وقتی کلماتی را جستجو می کنند می خواهند به چه اهدافی برسد. اما باید بدانید که چگونه باید صفحات را تجهیز کنید تا سیبل مناسبی برای تیراندازی کاربر باشد.

پس از تحقیق کلمه کلیدی دقیقا وقتی که متوجه شدیم که این کلمه جستجوی خوبی دارد. حالا باید بررسی کنید که کسانی که این کلمه را جستجو می کنند.

  • هدف جستجوی آنها چیست؟
  • با چه نیتی آن را سرچ می کنند؟
  • با جستجو کردن آن کلمه میخواهند به چه هدفی برسد؟

برای این کار کافی است از 3 راهکار استفاده کنید!

1- از گوگل استفاده کنید

این کلمه را در گوگل جستجو کنید و ببینید که رتبه های ابتدایی نتایج گوگل چه معنا و مفهومی دارند صفحات چه نوع صفحاتی هستند. آیا تجاری هستند؟ آیا اطلاعاتی هستند؟ خبری هستند؟ در کل چه صفحاتی با چه منظوری به چشم شما می خورد.

به این صورت می‌توانید هدف جستجوی آن کلمه را پیدا کنید و در صفحات سایت خود پاسخ به این جستجو را فراهم کنید همچنین در عنوان‌ها هم آن را رعایت کنید.

2- از تجربه خودتان استفاده کنید

اگر برای رسیدن به صفحه ای که در حال ایجاد کردن آن هستید بخواهید در گوگل جستجو کنید از چه کلماتی استفاده می کنید؟

بعد از اینکه آن کلمات به ذهن شما رسید آنها را با استفاده از ابزارهای مختلف بررسی کنید. سپس ببینید که آیا آن کلمات مناسب برای بهینه سازی هستند یا خیر. پس از آن اقدام به پاسخ دادن به هدف جستجو برای آن کلمه در صفحه کنید.

3- از گوگل و تجربه خودتان با هم استفاده کنید

برای اینکه هدف جستجو آن کلمه مورد نظر را مشخص کنید می توانید هرچه به ذهنتان می رسد را در گوگل جستجو کنید و ببینید که صفحاتی که برای آن کلمات ایجاد شده است چه منظور و پاسخی دارد. پس از آن می توانید صفحه سایت خود را برای آن کلمه بهینه کنید و بهترین نتیجه را برای خود کسب کنید.

چگونه هدف جستجو را در یک صفحه تغییر دهیم؟

اگر همانطور که در بالا توضیح دادیم پاسخ محتوای صفحه با هدف جستجو برابر نبود، باید با بروزرسانی محتوا مطلب داخل آن صفحه را با هدف جستجو برابر کنید. تا بتوانید همانطور که گفته شد زمان اینکه کاربر در صفحه شما می ماند را افزایش دهید.

همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل شوید و از همه مهمتر رتبه صفحات شما در نتایج جستجو ارتقا پیدا کند. جدایی از این بروزرسانی‌ها می توانند سیگنال های بسیار مهم برای رتبه بندی صفحات سایت شما باشند.

این مقاله ادامه دارد …

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «Search Intent یا هدف جستجوی کاربر چیست؟»

  1. blank
    سجاد سروری

    سلام و ادب خدمت شما
    من یک سوال داشتم
    من متوجه شدم که شما می فرمایید ممکنه یک صفحه به نتایج برتر گوگل برسه اما بعد از اون اگر هدف جستجو رعایت نشده باشه افت رتبه صورت می گیره. یعنی گوگل از همون اول نمیفهمه که هدف جستجو در صفحه رعایت شده یا نه؟
    ممنون میشم که این نظر من منتشر بشه پاسخ این سواله منو بدید

    1. blank
      علی رشیدی

      سلام سجاد عزیز
      می تونیم رتبه بندی گوگل را به دو بخش تقسیم کنیم.
      1- وقتی که یک صفحه به بازخورد از سمت کاربران نرسیده در این صورت از عوامل دیگه مثل لینک ها کیفیت محتوا و عوامل خارجی جایگاه صفحه مشخص می شه.
      2- زمانی که یک صفحه به نتایج ابتدایی گوگل می رسه و گوگل از بازخورد کاربران متوجه می شه که در این صفحه هدف جستجو رعایت شده یا نه.
      یکی از مواردی که برای گوگل در اینجا مهم است زمان حضور هستش که از روی میزان آن به این اصل می رسد که چقدر اون صفحه برای کاربران مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا