سئو داخلی یا On page SEO یک اسلحه بسیار قدرتمند است که همیشه در اختیار شماست. شما هر وقت که بخواهید می توانید با آن رتبه های خوبی را در نتایج گوگل به دست بیاورید. خیلی از دوستان همیشه به دنبال این هستند که روش های سئو خارجی چیست. در صورتی که می توانند با سئو داخلی سایت خود را به هر رتبه ای که می خواهد برسانند. شاید فکر کنید که در حال بزرگنمایی این موضوع هستیم. اما واقعاً می توانید فقط با استفاده از سئو داخلی و به هر چی که می خواهید برسید. کافی است که تمام موارد آن را بدانید و در سایت خود آنها را اجرا کنید تا بتوانید در نتایج جستجو سر خود را از همه بالاتر بگیرید. برای اینکه به این اصل برسید ابتدا باید بدانید سئو داخلی چیست. در این مقاله به تمام نکات آن میپردازیم پس تا انتها با دقت مطالعه کنید
سئو داخلی چیست؟
اگر بخواهیم ساده بگویم که سئو داخلی چیست می توانم بگویم به تمام عملیات و تکنیکهایی است که داخل سایت برای بهبود سئو انجام می شود. یعنی تمام عملیات اجرایی که نتیجه آن کسب رتبه بیشتر در نتایج جستجو باشد سئو داخلی یا آن پیج گفته می شود. که البته بخش های بسیار زیادی دارد که سعی می کنم موارد مهم آن را در این مقاله برای شما بگویم.
اما اگر می خواهید بدانید که دیدگاه من در مورد سئو داخلی چیست باید بگویم که ای قدرتمندترین قسمت در سئو است. یعنی تمام عملیات فروش، کسب رتبه، نتیجه گیری در استراتژی های مختلف لینک سازی، همه و همه به این بستگی به این دارد که چقدر سئو را در داخل سایت خود اجرا کرده اید و تا چه حد به On page SEO اهمیت دادهاید.
فاکتورهای اصلی سئو داخلی چیست؟
چندین فاکتور بسیار مهم در سئو داخلی وجود دارد که می خواهم آنها را بررسی کنم. هر کدام از آنها می توانند مفید باشند و رنک کلی سایت شما را افزایش دهند. اما به شرطی که به صورت کاملاً اصولی و استاندارد اجرا شود.
این موارد می توانند رفت و آمد خزنده های موتور جستجو را در سایت بیشتر کنند. همچنین الگوریتم های گوگل را وادار به رتبه بندی بهتر کنند. پس از آن کاربران سایت به واسطه همین مواردی که در ادامه به شما می گویم در سایت شما فعالیت بیشتری می کنند و زمان بیشتری را صرف می کنند.
زمان ماندگاری کاربر در سایت همانطور می دانید بسیار ارزشمند است و رابطه مستقیم با سئوی داخلی و موارد داخل سایت دارد. اینکه تخصص نویسندگان، استراتژی لینک سازی، موضوعات تکنیکال و ایجاد دسترسی آسان برای کاربران ایجاد کردید یا خیر. اما تک تک آنها شامل چه چیزهایی است؟
سئو داخلی شامل چه چیزهایی و چه مواردی می شود
1- محتوا
سئو داخلی سایت خود را با محتوا بالا ببرید. برای این کار کافی است چند مورد را در هنگام ایجاد صفحات محتوا در نظر داشته باشید. صفحاتی که شما تولید میکنید باید به صورت مستقیم سوالات کاربران را پوشش بدهند و پاسخ را به کاربران بدهد. هر صفحه از محتوای شما می تواند یک قسمت از سئو داخلی سایت شما را تقویت کند.
شما یک فضایی در آن صفحه دارید که هر چیز که دلتان بخواهد در آن می توانید بنویسید. شما تعیین می کنید چه بنویسید و آنچه می نویسید، چه کاربردی دارد و برای چه در حال نوشتن آن هستید. اگر قصد و نیت شما این باشد که با انتشار محتوا فقط رتبه در گوگل بدست بیاورید این اتفاق رخ نمی دهد.
ممکن است تا حدودی بالا بروید اما در نهایت با بازخوردی که گوگل از کاربران می گیرد رتبه سایت شما را به رقبای شما دو دسته تقسیم می کند. بنابراین محتوایی که تولید می کنید در ابتدا فکر کنید که می خواهید در یک مجله منتشر کنید. فکر کنید که سئو داخلی و گوگل در کار نیست. در این صورت می توانید بهترین مطلب را برای آن کاربری که می خواهد بخواند بنویسید. سپس تکنیک های سئو را در آن پیاده سازی کنید.
2- لینک سازی
سئو داخلی سایت شما، مستقیم با لینک هایی که ایجاد می کنید در تماس است. چرا که از طریق این لینکها هم کاربران و هم خزنده های گوگل را به صفحات مختلف منتقل می کنید. همچنین رنک و اعتبار هر صفحه را با ایجاد یک لینک به صفحه مقصد منتقل می کنید.
از این تکنیک هایی که به شما میگویم استفاده کنید سئو داخلی را چند لحظه از فکرتان کنار بگذارید. حالا از بالا به پایین نگاهی به صفحه خود بی اندازید. ببینید آیا آن لینکها را واقعا برای چه ایجاد کردهاید. اگر تمام آنها برای کاربران شما ایجاد شده باشد لینک سازی شما موفقیت آمیز خواهد بود.
اما در اکثر اوقات لینک سازیها در صفحات مختلف نامربوط ایجاد می شوند آنها می تواند اعتبار را هدر دهند و بسوزاند. چرا که گوگل تشخیص می دهد که شما فقط برای افزایش رنک صفحه مقصد این لینک را ایجاد کردهاید. بنابراین اثر آن را خنثی می کند در صفحات بلاگ سعی کنید مرتبطترین لینک به صفحه مقصد را ایجاد کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در سئو داخلی برای خود ایجاد کنید.
✦ همچنین بخوانید: کنیبالیزیشن چیست؟ ✦
3- تکنیکال
یکی از موارد بسیار مهمی که برای بهبود سئو داخلی می توانید به آن تکیه کنید سئو تکنیکال است. هرچه می توانید سرعت سایت را افزایش دهید هر چقدر از این موضوع بگویم کم است. این دست خود شماست شما می توانید تا هرچقدر که می خواهید آن را افزایش دهید و در مسیر افزایش همیشه قدم بردارید تا به ایده آل برسید.
چرا که این مهمترین موضوع داخلی تکنیکال سایت است. همچنین بهینه سازی سرعت سایت میتواند از نظر تکنیکال سئو داخلی سایت شما را متحول کند. از متا تگها به صورت مختلف استفاده کنید و همچنین با بهینه کردن سورس کدها و استفاده از کدهای اسکیما سایت خود را از داخل از نظر تکنیکال بهینه کنید.
4- دسترسی آسان
همیشه بهترین مثال برای ایجاد دسترسی آسان در سئو داخلی، گوشی آیفون را مد نظر می گیرم. توجه کنید که چقدر میتوانید آسان به همه چیز دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید در صورتی که رمز را وارد نکردهاید به اکثر امکانات عمومی آن دسترسی داشته باشید. این موضو۱ احساس صمیمیت و و راحتی برای کاربر ایجاد می کند.
کسانی که وارد نشدند می توانند از برخی از امکانات صورت کاملا آسان و راحت استفاده کند اگر همین مسائل را در سئو داخلی سایت خود پیاده سازی کنید می توانید محبوبیت سایت خود را برای کاربران در سطح وب افزایش دهید.
✦ همچنین بخوانید: صفحه یتیم چیست؟ ✦
صفحاتی که سئو داخلی در آنها رعایت شده چه ویژگی هایی دارد
- عنوانها به صورت سلسله مراتبی ایجاد شده است
- کلمات کلیدی در ابتدای عنوان و در متن و زیر عنوانها به خوبی بکار رفته است.
- هنگام ایجاد آن صفحه به حجم کلی صفحه توجه شده است.
- سورس کدهای آن صفحه بهینه سازی شده است.
- سرعت لود که یکی از فاکتورهای سئو داخلی است در نظر گرفته شده است.
- لینک سازی های صحیح به صفحه اصلی و دستهها گرفته است.
- ارزش معنایی محتوایی و سئو بالایی دارد.
برای بهبود سئوی داخلی این موارد را رعایت کنید
- سئو داخلی سایت را با یک برنامه منظم تولید محتوا تنظیم کنید.
- سرعت سایت خود را افزایش دهید.
- با یک برنامه منظم محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید.
- در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس سایت خود را بررسی کنید.
- دسترسی آسان ایجاد کنید و تجربه کاربری مناسب در سایت ایجاد کنید.
- مطمئن شوید که امنیت در وب سایت برقرار است.
- تصاویر با کیفیت و کم حجم در داخل سایت استفاده کنید.
- لینکهای هدفمند ایجاد کنید و از لینک سازی بی معنی اجتناب کنید.
- لینکهای شکسته سایت خود را پیدا کنید و آنها را تغییر دهید.
- در وردپرس افزونه yoast seo را نصب کنید.
- از متا تگ های سئو استفاده کنید.
- امکانات بیشتر به سایت خود اضافه کنید.
چرا سئو داخلی کافی و ارزشمند است
با استفاده از تکنیک های صحیح سئو داخلی می توانید بخشی از سئو خارجی را برای سایت خود در در از مدت ایجاد کنید. اگر به صورت تخصصی سئوی داخلی را انجام داده باشید می توانید سایت خود را به یک مرجع در حوزه فعالیت خود تبدیل کنید. ممکن است کسی به سایت شما لینک ندهد اما مطمئن باشید اگر به یک مرجع تبدیل شوید در مورد فعالیت شما صحبت های بسیار زیادی می شود.
حتی اگر هیچ لینک در کار نباشد انتشار همان سخنان در رابطه با موضوع فعالیت سایت میتواند به موفقیت سایت شما کمک کند. به این معنی نیست که تکنیک های سئو خارجی را کنار بگذارید یا انجام دهید. اما ما مطمئن هستیم که سئو داخلی میتواند قدرتمندتر از هر تکنیک دیگری به سئو وب سایت شما کمک کند.
✦ همچنین بخوانید: خطای 404 چیست؟ ✦
نقش قالب و ساختار سایت در سئوی داخلی
اگر می خواهید سئو داخلی قدرتمند ایجاد کنید باید از قالب و ساختار سایت خود با خبر باشید. چرا که قالب شما می تواند تمام صفحات سایت شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. پس اگر بهینه نباشد به راحتی میتواند به سئوی داخل سایت شما آسیب بزند.
بنابراین اطلاعات کافی در مورد قالب اختصاصی و عمومی سایت خود کسب کنید و مواردی را برای بهبود سئو داخلی در صورت نیاز با رعایت تمام موارد قالب خود را بهبود یا تغییر دهید. همچنین ساختار شاخه ای سایت شما می تواند نقش بسیار بسیار مهمی در استراتژی سئو داخلی سایت داشته باشد. اینکه ساختار لینک سازی های کلی سایت در ساید بار فوتر و هدر و بدنه صفحات به چه صورت انجام شده است. میتواند نقش بسیار مهمی در سئو داخلی سایت شما داشته باشد. بنابراین ساختار سایت را در اولویت فعالیت خود در ابتدا قرار دهید و نحوه صحیح آن را مناسب با سایت خود پیدا و آن را اجرا کنید.
چگونه زیر ساخت مناسب برای سئو داخلی ایجاد کنیم؟
همانطور که گفته شد بیشترین فاکتورهای سئو داخلی غیر از محتوا و چند مورد دیگر مربوط به تکنیکال و موضوعات فنی و مواردی از این قبیل است. که معمولاً تمام آنها به نوع و شرکت سفارش طراحی سایت بستگی دارد. اگر سایت به صورت اصولی و استاندارد طراحی شده باشد بیش از 80 درصد از مسیر سئو داخلی پیش رفته است.
مابقی آن مربوط به موارد دیگر می شود ساختار سایتی که در آن فعالیت می کنید توجه ویژه داشته باشید. تمام انرژی و فعالیت شما می تواند در یک سایتی که به صورت استاندارد ایجاد نشده باشد هدر برود.
بنابراین اگر از زیرساخت سایت خود مطلع نیستید قبل از هرگونه فعالیت و صرف وقت و انرژی با یک کارشناس مشورت کنید. اگر سایت شما نیاز به مواردی دارد که باید بهبود پیدا کند آنها را انجام دهید. چرا که همانطور که گفته شد بیشتر موارد در سئو داخلی به ساختار سایت در طراحی و ساختار صفحات مرتبط می شود.
خدمات علی سئو در رابطه با سئو داخلی چیست؟
یکی از خدمات ارزنده علی سئو آنالیز سئو است می توانید از این خدمات استفاده کنید و از تمام مواردی که سئو داخلی سایت شما را مسدود کرده است مطلع شوید. همچنین در کنار آن یک چک لیست از تمام مواردی که می تواند سئو سایت شما را بهبود دهد دریافت کنید. تا مسیر راه برای افزایش رتبه و افزایش قدرت سئو برای شما مشخص شود. پس از ثبت درخواست خدمات آنالیز، سایت شما صفحه به صفحه و موبهمو بررسی میشود و تمام موضوعات و مواردی که به سئو داخلی و سئو کلی سایت شما مرتبط می شود آنالیز و بررسی می شود و نتیجه آن به شما اعلام می گردد.
و در آخر:
اینکه On page SEO یا سئو داخلی چیست در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد و اینکه چه مواردی می تواند برای بهبود سئو به شما کمک کند برای شما عزیزان توضیح داده شد. در صورتی که سوالی دارید می توانید زیر این پست بنویسید تا پاسخ آن را به شما بدهیم همچنین می توانید نظر خود را در مورد این مقاله همین جا بنویسید. موفق باشید