نرخ پرش (بانس ریت – bounce rate) چیست؟

نرخ پرش یا bounce rate یعنی کاربری وارد سایت شود و بدون اینکه هیچگونه ارتباطی با سایت برقرار کند و تعاملی ایجاد کند و یا ارتباطی با سایت ایجاد کند از سایت خارج شود. نرخ پرش در Google Analytics کامل بررسی می شود و از طریق این ابزار می توانید آمار و ارقام را به دست بیاورید که می توانید برای کاهش میزان آن اقدام کنید.

نرخ پرش چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح دهیم این است که کاربر پس از کلیک کردن بر روی لینک سایت در گوگل وارد سایت می شود و بدون هیچ اقدام یا کلیک یا اسکرول صفحه را می بندد و یا از دکمه back مرورگر استفاده می‌کنند و مجدد به نتایج گوگل باز می گردد.

در مقاله قبلی به شما گفتیم که نرخ کلیک چیست که باید پس از بهبود و افزایش آن باید نرخ پرش یا bounce rate سایت خود را بهبود و کاهش دهید.

اینکه کاربر وارد سایت شود و و خرید نکنند طبیعی است و یا اینکه در صفحات مختلف سایت پیمایش نکند و فرمی را پر نکند و ارسال نکند می تواند طبیعی باشد. اما نرخ پرش می گوید که کاربر هیچ گونه عملیاتی را پس از وارد شدن انجام نداد به جز بستن آن صفحه و یا برگشتن به صفحه قبل.

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش می تواند یکی از فاکتورهای بسیار مهم رتبه بندی گوگل باشد. اما گزارشات و آمار و ارقام مختلف ثابت کرده است که بیشترین تاثیر نرخ پرش بر نتایج صفحه اول گوگل است. در صفحات بعدی نتایج گوگل، پس از افزایش نرخ پرش ممکن است ببینید که زیاد تغییر رخ نداده است، اما وقتی که به صفحه اول برسید باید مراقب باشید و مدام نرخ پرش را بررسی کنید. چرا که این می تواند جایگاه شما را در صفحه اول تعیین کند که در ابتدا باشد یا در انتها و یا حتی خارج شود.

بررسی نرخ پرش می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید صفحات سایت شما چه مشکلاتی دارد. یا اگر از نظر تجربه کاربری و یا لود نشدن متون و المان های مختلف مشکلاتی را تجربه می کند با استفاده از همین آمار می توانید این صفحات را بررسی کنید و مشکل آنها را حل کنید. از این دید می توان به نرخ پرش به عنوان یک اعلان برای بهبود تجربه کاربران در سایت استفاده کنید.

میانگین نرخ پرش چقدر است؟

ابتدا باید بدانید که نرخ پرش یا bounce rate در حوزه های مختلف متفاوت است. همچنین بستگی به آمار و ارقام بازدید در آن حوزه دارد. مثلاً ممکن است در سایت های دانشگاهی نرخ پرش بیشتر باشد. اما در سایت فروشگاهی کمتر باشد.

بانس ریت چیست؟

اما به طور کلی میانگین نرخ پرش را باید بر مبنای 45 تا 55 درصد در نظر بگیرید. اگر بیشتر از 80 و کمتر از 20 درصد رسید باید صفحه را بررسی کنید و مشکل را حل کنید. در صورتی که کمتر یا بیشتر از این شود تغییر در رتبه بندی های نتایج گوگل رخ می دهد. البته این تغییر در همان لحظه و به صورت ناگهانی رخ نمی دهد.

همانطور که همه جا  گفته‌ام همه چیز در سئو به مرور رخ می دهد. یعنی حتی اگر نرخ پرش سایت شما از حد متوسط خارج شود شما مدت زمانی را برای بررسی و بهبود دارید. می توانید با صبر و حوصله تمام موارد آن مشکل را بررسی کنید.

اما باز هم باید توجه داشته باشید که میانگین نرخ پرش یا bounce rate برای وب سایت های مختلف متفاوت است. اگر آن را می خواهید میانگین آن را برای سایت خود به دست بیاورید مطمئن شوید که سایت خود را با چند سایت از رقبای خود بررسی می کنید. اگر میانگین نرخ پرش سایت خود را با تمام سایت‌ها بررسی کنید شکست می خورید و یک عدد صحیح نمی رسید.

تاثیر نرخ پرش در سئو

نرخ پرش ارتباط مستقیم با رتبه بندی گوگل دارد. بیشترین تاثیر نرخ پرش در سئو همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد در صفحات اول گوگل مشاهده می شود. هر چقدر که رتبه صفحات سایت شما رشد می‌کند و به نتایج ابتدایی نزدیک تر می شوید گوگل با تمرکز بیشتری رتبه بندی صفحات را انجام می دهد.

تاثیر نرخ پرش در سئو

یکی از مواردی که می تواند به صورت مستقیم بر رتبه‌ها تأثیر بگذارد همین نرخ پرش(bounce rate) است ممکن است همه چیز خوب باشد، زمان خواندن کاربر در سایت خوب باشد، نرخ کلیک بالا باشد، همچنین محتوای سایت ارزشمند باشد.

اما موارد بسیار کوچکی باعث افزایش نرخ پرش شود.

در این صورت گوگل به این نتیجه می‌رسد که سایت بستر خوبی برای کاربر فراهم نکرده است. در صورتی که کاربر به نتایج جستجو باز گردد و سایت دیگری را باز کند تاثیر نرخ پرش در سئو چندین برابر منفی می شود. چراکه مفهوم و منظور این کار هم برای من هم برای شما و هم برای گوگل کاملاً مشخص است. که کاربر در صفحه اول به هدف خود نرسید.

چگونه نرخ پرش را در Google Analytics بررسی کنیم؟

نحوه بررسی نرخ پرش در Google Analytics بسیار راحت است. کافی است که در نوار جستجو عبارت bounce rate را بنویسید و جستجو کنید. همچنین می تواند به کلیک بر روی دکمه Insights درصد نرخ پرش را مشاهده کنید که چند درصد از کاربران پریده‌اند. همچنین می توانید به صورت کامل فیلترهایی را ببینید که در موبایل تبلت و کامپیوتر به صورت مجزا تمام آنها نمایش داده شده است.

نرخ پرش در Google Analytics

به این آمار می توانید کاملاً اعتماد کنید چرا که هر کاربر پس از ورود، از تگ Analytics در هدر سایت شما عبور می کنند. در واقع این آمار به صورت مستقیم به وب سایت شما وصل است.

مهمترین دلایل افزایش نرخ پرش یا bounce rate سایت می شود؟

اگر نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا کرده است حتماً باید به دنبال دلیل آن بگردید. ما در اینجا می خواهیم عوامل اصلی نرخ پرش را به شما بگوییم. تا بتوانید آنها را در سایت خود بررسی کنید.

1- مشکلات برنامه نویسی

نرخ پرش می تواند به دلیل مشکلات برنامه نویسی باشد. یعنی مثلاً در برخی وب سایت‌ها شاید دیده باشید که هنوز صفحه به صورت کامل نشده است چرخ دنده مرورگر که نشان دهنده لودکردن صفحه است متوقف شده است. حتی ممکن است چند بار رفرش کنید اما باز هم صفحه نصفه و نیمه لود شود.

ریدایرکت کردن صفحات به صفحات غیر مرتبط باعث می شود کاربر پس از ورود به سرعت صفحه را ببندد. مشکلات دیگری وجود دارد که مربوط به برنامه نویسی سایت است. اما همین دو مورد می تواند اصلی‌ترین دلایل افزایش نرخ پرش باشد.

2- مدت بارگذاری صفحات

سرعت لود می تواند ارتباط مستقیم با نرخ پرش سایت داشته باشد. من زمانی که در گوگل جستجو می کنم وقتی روی لینک یک سایت کلیک می کنم انتظار دارم که حداقل پس از چند ثانیه این صفحه برای من لود شود. اگر نشود زمان خودم را صرف آن نمی کنم و روی لینک بعدی نتایج را کلیک می کنم.

blank

البته نه فقط من همه همین کار را انجام می دهند. بنابراین مهمترین عامل نرخ پرش یا bounce rate می تواند کم بودن سرعت لود باشد. در نظر داشته باشید که افزایش سرعت سایت می‌تواند به حد قابل توجهی نرخ پرش سایت را کاهش دهد.

البته این موضوع را اکثرا افراد می دانند اما نمی خواهند این مسئله را حل کنند و یا نمی تواند. در هر صورت برای کاهش نرخ پرش در سایت، باید تمرکز بیشتری روی سرعت لود صفحات سایت بگذارید.

3- اسلایدرها

ممکن است خنده دار به نظر برسد اما نرخ پرش سایت را اسلایدرها می توانند افزایش دهند. اگر در صفحه اول یا صفحات سایت خود از اسلایدر استفاده می کنید آن را در حالت موبایل غیر فعال کنید.

نرخ پرش چیست؟

وقتی سایت در موبایل لود می شود کاربر هنوز هیچ اقدامی را در آن انجام نداده است. اما می خواهد تصویر بعدی اسلایدر را مشاهده کند سپس با انگشت خود آن را به صورت لمسی رد می کند. بسیاری از مرورگرهای موبایل در این صورت به صفحه قبل باز می گردند.

این مورد در کامپیوترهای تاچ هم پیش می آید. اما بیشتر در موبایل اتفاق می افتد که ممکن است شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید. همین موضوع سده می تواند نرخ پرش سایت را کاهش دهد.

4- پاپ آپ

پاپ‌آپ‌هایی که استاندارد نباشند می تواند نرخ پرش را افزایش دهند. من وقتی نوجوان بودم وقتی وارد سایت های مختلف می شدم بعضی از آنها پس از ورود بدون وقفه چند پاپ نمایش می دادند. آن روزها زیاد به برنامه نویسی ماهر نبودم و نمی دانستم آنها چه هستند.

اما فکر می کردم که یکی می خواهد من را هک کند و یا در بهترین حالت این است که آن سایت خراب است و من نمی توانم از آن استفاده کنم البته به صورت آگاهانه اینطور فکر نمی کردم و این فکر در سر من ایجاد می شد. به همین دلیل تمام سایت‌هایی که باز می کردم و این اتفاق رخ می داد به سرعت سایت را می بستم.

blank

ممکن است دلیل اینکه پاپ آپ می تواند نرخ پرش یا bounce rate را افزایش دهد هنوز هم همین باشد. خیلی از وب سایت‌ها به صورت غیر اصولی پاپ آپ تبلیغاتی نمایش می دهند که می تواند کاربر را اذیت کند.

البته امروز شاهد این هستیم که برای جلوگیری از نرخ پرش، پاپ آپ را چند ثانیه پس از ورود کاربر و یا حتی پس از اولین کلیک و یا اولین اسکرول نمایش می دهند. بنابراین اگر از پاپ آپ استفاده می کنید سعی کنید که استاندارد باشد تا نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا نکند.

5- ریسپانسیو

واکنش گرا نبودن سایت می تواند نرخ پرش را به حد قابل توجهی افزایش دهد. چراکه امروز بیشتر سایت‌ها در موبایل باز می شود. اگر نمایش بسیار مطلوبی در موبایل برای سایت خود ایجاد نکنید این می توانید یکی از دلایل افزایش نرخ پرش سایت شما باشد.

همچنین باید به صورت تخصصی نمایش سایت خود را در دسکتاپ و تبلت و لپ تاپ و موبایل به صورت جداگانه ریسپانسیو کنید. در غیر این صورت تصاویر و یا المان های مختلف صفحات در موبایل شکل ناجور به خود می گیرد. کاربر بلافاصله پس از ورود از سایت خارج می شود. چراکه باعث می شود نرخ پرش سایت افزایش پیدا کند.

البته ریسپانسیو به این معنا نیست که فقط صفحات به هم ریخته باشد. برخی اوقات ممکن است کاربر وقتی سایت شما را در موبایل باز می کند باید اسکرول کنند تا به مطالب آن صفحه برسند. در صورتی که در کامپیوتر به صورت کامل نمایش داده می شود. این مشکلات می تواند نرخ پرش را در حالت موبایل افزایش دهد.

✦ همچنین بخوانید: هدف جستجو چیست؟ ✦

6- سبک طراحی

نوع طراحی سایت می تواند نرخ پرش را کاهش یا افزایش دهد. در خیلی از وب سایت‌ها می بینیم که سبک طراحی به نوعی است که شما باید چند لحظه منتظر بمانید. تا المان‌ها از قسمت های مختلف چپ و راست و بالا و پایین به کنار هم بیایند و حالت اکشن مطالب را به شما نمایش دهند.

برخی از افراد مثل خود من بیشتر به دنبال مطلب خوب هستند یعنی بیشتر می خواهم که یک غذای خوشمزه و مفید بخورم تا اینکه برای من مهم باشد شکل شمایل ظرفی که در آن می خورم چگونه باشد. حتی در برخی از وب سایت‌ها به دلیل استفاده نکردن از رنگ های مناسب همان ابتدا متوجه می شوید که این وب سایت استاندارد و مفید نیست.

برای من بسیار پیش آمده که به مطالب این وب سایت‌ها اهمیت ندهم و خارج شود. نرخ پرش برای آنها به وجود می آید اما من سایتی که می خواهم از آن مطلب یاد بگیرم. موارد اصولی و پایه را در همان ابتدا خودش رعایت کرده باشد.

بنابراین سبک طراحی می تواند نرخ پرش را افزایش دهد. هر چقدر که می توانید اصل سادگی را در نظر بگیرید تا همه افراد را بتوانید به کاربران بالقوه سایت خود تبدیل کنید.

7- کلیک و ورود اشتباهی

ورود اشتباهی در موبایل بیشترین میزان نرخ پرش یا bounce rate را به وجود می آورد. که نمی توان کاری کرد و این یک موضوعی است که برای همه پیش می آید. خیلی از افراد در حالت اسکرول کردن در موبایل روی یک لینک به صورت اشتباهی کلیک می کنند.

پس از اینکه وارد آن صفحه شدند به سرعت خارج می شود چون به صورت اتفاقی وارد شده بودند. اما در هر صورت نرخ پرش برای آن سایت ثبت می شود. همانطور که گفته شد این موضوع یک مسئله همگانی است و به هیچ عنوان نمی شود نرخ پرش را در این مورد کاهش داد.

✦ همچنین بخوانید: کامنت مارکتینگ چیست؟ ✦

8- عدم ارتباط کلمه کلیدی با صفحه

وقتی کلمه کلیدی با یک صفحه مرتبط نباشد نرخ پرش بالا می رود. به عنوان مثال کاربر کلمه کلیدی “خرید آنلاین کفش” را وارد کرده است و عنوانی را می بیند که با این کلمه برابری می کند. اما زمانی که کاربر وارد آن صفحه می شود انتظار دارد با چندین مدل کفش رو شود، با قیمت های مختلف و مشخصات مختلف که هر کدام از آنها را می خواهد انتخاب کند. سپس توضیحات آن را مطالعه کند و آن را خریداری کند.

اما نرخ پرش اینجا صورت می گیرد که برای این کلمه کلیدی در آن صفحه توضیحاتی درباره مثلاً “نحوه خرید آنلاین کفش” باشد در اینجا همه چیز خوب پیش می رود اما مشکل اینجاست که موضوع هدف کاربر و هدف جستجو بررسی و رعایت نشده است. یکی از دلایل افت رتبه سایت در اکثر مواقع همین است که سیگنال جستجو با سیگنال صفحه برابری نمی کند. بنابراین نرخ پرش یا bounce rate بالا باعث می شود که افت رتبه صورت بگیرد.

بهترین و اصولی ترین روش های کاهش نرخ پرش

1- تصاویر متحرک

تصاویر متحرک و که به صورت خودکار پخش می شود می تواند نرخ پرش را کاهش دهد. البته اگر پیشنهاد جذاب و ویژه ای در آنها برای کاربران وجود داشته باشد. می توانید یک متن را به صورت یک تصویر متحرک در بیاورید و در صفحات سایت جایگذاری کنید تا زمانی که کاربر وارد می شود بتوانند مدتی را سپری کند و همچنین با پیشنهاداتی که به آنها می دهید آنها را به صفحات مختلف و یا به تعامل با سایت مجاب کنید تا نرخ پرش یا bounce rate سایت کمتر شود.

2- چت آنلاین

blank

اگر وب سایت شما قابلیت این را داشته باشد که بتوانید چت آنلاین را در آن فعال کنید می توانید نرخ پرش را کاهش دهید. البته این موضوع زمانی صورت می گیرد که این قابلیت را به صورت استاندارد و اصولی انجام دهید. در خیلی از وب سایت‌ها به محض ورود اعلان های چت آنلاین می آید که چطور می توانم کمک کنم و غیره.

بهتر است این اعلان‌ها باشد اما زمانی که کاربر اسکرولی انجام داد یا روی لینک های داخلی سایت کلیک کرد و یا پیمایشی انجام داد در آن صورت نمایش داده شود. در غیر این صورت می توانید به صورت زمانبندی شده مثلا 20 ثانیه پس از ورود کاربر آن را نمایش دهید.

تا بهترین حالت برای چت باشد یا حتی بدون اینکه اعلانی داشته باشد می‌تواند مفید باشد. تا کاربر با سایت تعامل برقرار کند البته این قابلیت برای وب سایت های کوچک قابل استفاده است. چراکه اگر وب سایت ترافیک بالایی داشته باشد پاسخگویی با چت آنلاین می تواند سخت شود و راه ارتباطی کاربر با سایت باید تغییر کند.

3- هایلایت کردن

blank

چگونه هایلایت کردن نرخ پرش سایت را کاهش می دهد وقتی یک متن را به صورت یکپارچه قرار دهید ممکن است کاربرد خارج شود. اما اگر یک یا دو خط از قسمت مهم متن را با رنگی مشخص هایلایت کنید کاربر اسکرول می‌کند. سپس زمانی را صرف می‌کند تا آن قسمت از متن را مطالعه کند در واقع آن قسمت متن برای کاربر جلب توجه می کند و می تواند نرخ پرش سایت شما را کاهش دهد.

4- استفاده از المان های مختلف در صفحه

گاهی وارد یک صفحه می شوید و می بینید که به صورت یکپارچه متن وجود دارد که با فونت ریز نوشته شده است این می‌تواند خسته کننده باشد. بنابراین سعی کنید که از تصاویر از رنگ های مختلف و سایزهای مختلف و استاندارد برای فونت‌ها استفاده کنید تا بتوانید آرایش صفحات را چه شکلی تنوع ایجاد کنید. تا کاربر را ترغیب کنید تا ادامه مطلب شما را مطالعه و در صفحه شما تعامل برقرار کنند.

✦ همچنین بخوانید: تاثیر سرعت سایت در سئو چقدر است؟ ✦

5- استفاده از پاپ آپ پای استاندارد

همانطور که پاپ آپ غیر اصولی می تواند نرخ پرش را افزایش دهد به همان شکل نوع استاندارد آن می تواند نرخ پرش یا bounce rate را کاهش دهد. بنابراین می توانید از پاپ‌ها برای اینکه کاربر را به صفحات مختلف هدایت کنید استفاده کنید.

یا پیشنهاد ویژه ای در آنها قرار بدهید تا بتوانید آنها را به صفحات مرتبط، مفید و مختلف هدایت کنید. همچنین در پاپ آپ می توانید یک فرم نمایش دهید که کاربر برای شما پر کند. سعی کنید از پاپ های تمام صفحه استفاده نکنید. آنها می تواند نرخ پرش را افزایش دهند. منظورم نوعی است که کل صفحه تغییر می کند و فقط کاربر باید بگوید بله یا خیر تا از صفحه خارج شود این پاپ آپ‌ها برای من مزاحمت ایجاد می‌کند و فکر می کنم که برای دیگران هم همینطور.

6- استفاده از ویدیو

blank

یک ویدیو با یک تصویر شاخص جذاب در ابتدای صفحه برای کاربر، می تواند نرخ پرش صفحه را به حد قابل توجهی کاهش دهد، البته در جریان باشید که باید ویدیو در معرض دید کاربر هنگام ورود باشد تا بتواند پس از ورود بدون هیچ گونه اسکرولی آن را مشاهده کند. استفاده ویدیو می تواند زمان ماندن کاربر در صفحه را افزایش دهد که این یک فاکتور مهم افزایش رتبه صفحات سایت است.

7- صفحات فرود را خلوت کنید

یکی از دلایل اصلی نرخ پرش بالا در صفحه فرود توضیحاتی است که لا به لای محصولات یا خدمات ارائه می دهید. وقتی کاربر وارد صفحه فرود شما می‌شود قصد آن تعامل است. این تعامل می‌تواند خرید باشد و یا پر کردن یک فرم برای دریافت خدمات.

در صفحات بلاک هر توضیحی داد که دارید بدهیم اما صفحه فرود را برای تعامل خالی بگذارید. تا کاربر مستقیماً به هدف خودش برسد و همچنین شما را به هدفتان برساند تا نرخ پرش یا bounce rate در این صفحات کاهش پیدا کند.

✦ همچنین بخوانید: روش های کسب درآمد از سئو

8- هدف جستجو را تمکین کنید

اگر بتوانید قصد و نیت کاربر را از جستجو بفهمید می توانید آن را کاهش دهید. اما خیلی از افراد فکر می‌کنند که اگر محتوای خوبی داشته باشند که ارزشمند باشد و کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرده باشند می توانند در رتبه بندی نتیجه مطلوب کسب کند.

اما این گونه نیست اگر تمام و کمال کاربر را به هدفش نرسانید نمی توانید رتبه های خوبی را کسب کنید چرا که روز به روز نرخ پرش سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

9- از Heatmap استفاده کنید

بررسی نقشه های حرارتی می تواند نرخ پرش را کاهش دهد. ابزارهای بسیار زیادی برای اینکه بتوانید آثار موس و تاچ کاربران را در صفحات خود پیدا کنید وجود دارد. با استفاده از آنها می توانید نرخ پرش سایت را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. چرا که متوجه می شوید که کاربران در سایت شما چه می کنند.

blank

دست خود را به کدام سمت می برند و یا موس را در کدام قسمت‌ها هدایت می کند. شما نمی توانید همه صفحات سایت را با این ابزار بررسی کنید. البته اگر بخواهید می شود، اما زمان زیادی می برد. اما استفاده از این ابزار برای صفحات مهم شما می تواند بسیار کاربردی باشد.

10- فهرست مطلب

اگر همان ابتدا “آنچه در این مقاله می خوانید” را در سایت خود ثبت کنید. احتمال کاهش نرخ پرش یا bounce rate را به وجود می آورید. ممکن است همان ابتدا کاربر هدفش را در صفحه احساس نکند.

اما اگر تمام تیترهای شما در ابتدای صفحه حضور داشته باشد می تواند با مطالعه آنها تصمیم بگیرد که تعاملی با سایت برقرار کند و کلیک روی آنها انجام دهد یا خیر. استفاده از فهرست مطلب می تواند در صفحات وبلاگ هم برای بهبود تجربه کاربری و هم برای سئو و هم برای کاهش نرخ پرش موثر واقع شود.

11- نشانه گذاری ها

اسکیما نه تنها به افزایش نرخ کلیک کمک می کند بلکه به کاهش نرخ پرش نیز کمک می کند. شما می توانید با با استفاده از آنها قبل از ورود کاربر، پرسش و پاسخ‌هایی را در نتایج به او نشان دهید و مطمئن شود که این صفحه در مورد چیست.

blank

در این صورت وقتی او وارد می شود به دنبال پاسخ خود در مطلب شما می گردد و نرخ پرش کاهش پیدا می کند. همچنین این کدها می تواند سیگنال معنای صفحه شما را قبل از ورود کاربر به او بدهد. استفاده از این امکان می تواند از همه نظر برای یک وب سایت مفید واقع شود.

اصلی ترین دلایل پرش چیست

همانطور که در قبل گفتیم دلایلی که افراد می توانند سایت شما را ترک کنند و نرخ پرش سایت شما را بالا ببرند زیاد است. اما اصلی‌ترین آنها این است که باید قبل از هر اقدامی برای بهبود نرخ پرش به آنها بپردازید.

  • ارضای هدف کاربر
  • محتوای مرتبط
  • طراحی قابل قبول
  • سرعت استاندارد بارگذاری صفحات
  • کدنویسی استاندارد

صفحه های سایت شما باید هدف کاربر را در نگاه اول ارضا کند. در غیر این صورت نمی توانید نرخ پرش سایت را کاهش دهید. اگر بعضی از صفحات سایت را در ابزارهای مختلف بررسی می کنید و می بینید نرخ پرش بالایی دارند ابتدا بررسی کنید که لحظه ورود به آن صفحه آیا ارتباط مستقیم با مفهوم آن صفحه برقرار می شود یا نه.

وب سایت شما غیر از اینکه باید معتبر و مرتب باشد، رو به راه و معتبر باید به نظر هم برسد. اگر نمایش جذاب و منظم و اصولی نداشته باشد نمی تواند تعامل خوبی با کاربر برقرار کند. سعی کنید سایت را به یک طراحی مناسب و چیدمان قابل قبول و منظم برسانید تا کاربران با خیال راحت ارتباط برقرار کنند تا نرخ پرش یا bounce rate سایت کاهش پیدا کند.

تفاوت نرخ پرش و و نرخ خروج چیست؟

نرخ خروج دقیقاً مانند نرخ پرش عمل می کند در این صورت کاربر از صفحه خارج می شود اما از سایت خارج نشده است.

یعنی چه؟ به عکس نگاه کنید

بانس ریت چیست؟

ممکن است بلافاصله پس از اینکه کاربر وارد سایت شما می شود روی یکی از لینک های قابل مشاهده کلیک کند و وارد آن صفحه شود. در این صورت یک پرش برای صفحه اول اتفاق نمی افتد. اما اگر وقتی وارد صفحه دوم شد به سرعت صفحه را ببندد نرخ پرش برای صفحه دوم صورت خواهد گرفت.

پس اگر کاربر وارد یک صفحه شود سپس بدون تعامل با صفحه روی یک لینک قابل مشاهده کلیک کند و به صفحه بعدی هدایت شود و به سرعت صفحه را ببندد نرخ خروج برای صفحه اول ثبت می شود و برای صفحه دوم نرخ پرش ثبت می شود. این تفاوت کلی بین اینهاست.

چرا نرخ پرش در google ads بالاست؟

خیلی از وب سایت‌هایی که از تبلیغات گوگل استفاده می کنند نرخ پرش بسیار بالایی در آن صفحات دارند.

اما دلیل آن چیست؟

blank

اگر از ارتفاع بالاتری به موضوع تبلیغات در گوگل نگاه کنیم متوجه می شویم که معمولاً کسانی که از این امکانات استفاده می کنند به اندازه کافی تکامل خود را در سایت و سئو وب سایت خود طی نکرده‌اند. البته اگر هدف آن تبلیغات یک استراتژی حساب شده بازاریابی نباشد.

اگر به صورت کامل وب سایت انتظار کاربر را برطرف کند نیاز به به تبلیغات google ads نیست. پس از مدتی خود به خود به صفحات ابتدایی و نتایج ابتدایی دسترسی پیدا می کند. بنابراین معمولاً وب سایت‌هایی که به صورت نادرست از این امکانات گوگل استفاده می کنند تکامل خود را در فروش اینترنتی و یا ارائه خدمات طی نکرده‌اند.

بنابراین کاربران پس از ورود متوجه عدم اعتبار سایت می شود و خارج می شود. بالا بودن نرخ پرش یا bounce rate از لینک های google ads می تواند برای افراد گران تمام شود چرا که با هر بار ورود کاربر به سایت یک تبلیغ برای آن سایت محسوب می شود و هزینه آن از حساب تبلیغ دهنده کسر می شود.

این مقاله ادامه دارد…

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا