اگر میخواهید بدانید تحقیق کلمات کلیدی یعنی چه حتما میدانید حتما شروع به یادگیری و آموزش سئو کردهاید. قبل از اینکه تولید محتوا کنید باید بدانید که کاربران برای رسیدن به نوع محتوای شما از کدام کلیدواژه استفاده میکنند. اگر این مرحله از سئو را به خوبی انجام ندهید ممکن است نتوانید ترافیک خوبی در سایت ایجاد کنید. یا حتی ممکن است ترافیک ایجاد شود اما مرتبط به فعالیت شما نباشد. در ادامه به تمامی روشهای تحقیق و کشف کلمه کلیدی میپردازیم و چند ابزار و روش استفاده از آنها را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
تحقیق و کشف کلمات کلیدی سایت چه فایده ای دارد؟
تحقیق کلمات کلیدی اگر به صورت اصولی و هدفمند انجام نشود محتوای سایت شما بی نتیجه میماند. ممکن است که یک صفحه از صفحات سایت شما بسیار پر ترافیک باشد اما کاربران تعاملی با آن صفحه برقرار نکنند. این به این معناست که کلمه کلیدی مرتبط و هدفمند برای آن صفحه انتخاب نشده است و یا برعکس محتوای صفحه پاسخ دقیقی به کلمه جستجو نیست. پس قبل از اینکه کلمه کلیدی را برای یک صفحه در نظر بگیرید بهتر است با ابزارها و روشهای بررسی آن کلمه آنها را بررسی کنید.
برای اینکه بتوانید در یک عبارت پر رقابت رتبه بگیرید باید تحقیق کلمات کلیدی را به صورت حرفهای و اصولی انجام دهید و تمام کلمات لازم را جمع آوری کنید. سپس با کشیدن نقشه راه و استراتژی هدفمند کم کم به هدف خود برسید و آن رتبه را از آن خود کنید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
وب سایت های زیادی از جمله خود گوگل هستند که میتوانید با استفاده از آنها تحقیق کلمات کلیدی سایت خود را انجام دهید. پیشنهاد میکنم این کار را انجام دهید. خیلی از افراد از جمله خود من پس از استفاده از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی نگاهم به کلماتی که باید از آنها استفاده کنم تغییر کرد. از پس تصمیم گرفتم قبل از هر تولید محتوا کلمات مرتبط با آن عبارت را پیدا کنم تا از تمام آنها در متن مقاله استفاده کنم و بهترین نتیجه را خلق کنم.
بررسی و تحقیق عبارت کلیدی در گوگل
هنگامی که که کلماتی را در گوگل جستجو میکنید در هنگام جستجو یک لیست کشویی باز میشود و کلمات مشابه را پیشنهاد میدهد. برای تحقیق کلمات کلیدی از این روش برای میزان رقابت هر کدام از کلمات استفاده کنید. شاید هم بتوانید در آنها کلمهای مناسبتر از کلمه مورد نظر خود پیدا کنید. اما زمانی که عبارت خود را جستجو میکنید در پایین صفحه یک لیست از جستجوهای مرتبط با آن نوع جستجو به شما نشان میدهد که معمولا جملات طولانی تر است. آنها را نمیتوانید به عنوان هدف انتخاب کنید اما میتوانید در مقاله خود بکار ببرید. چراکه آنها بر اساس آماری در آنجا گزارش شده است که نشان میدهد افراد پس از جستجو، آن کلمه را جستجو میکنند. پس اگر آن کلمات را در صفحه خود استفاده کنید گوگل رتبه بهتری به صفحه شما میدهد.
تحقیق کلمه کلیدی با کیوردپلنر keyword planner
کیوردپلنر keyword planner یک ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی است که خود گوگل در اختیار مردم قرار داده است. البته کاربرد اصلی این ابزار ایجاد کشف کلمات برای ایجاد کمپین در جهت تبلیغات کلیکی ppc است. اما این امکان را هم به شما میدهد که بتوانید یک کلیدواژه را در آن وارد کنید و تمام کلمات مرتبط با آن را استخراج کنید. همچنین میتوانید آدرس یک وب سایت را در آن وارد کنید و تمام عبارتهای کلیدی آن سایت را دریافت کنید.
کشف کلمات با keywordtool.io
یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای کشف و تحقیق کلمه کلیدی keywordtool.io این ابزار به صورت رایگان و هم به صورت غیر رایگان سرویس و خدمات خود را ارائه میدهد. شما میتوانید یک کلمه را در آن وارد کنید و تعداد زیادی عبارت مرتبط دریافت کنید. این ابزار به صورت دقیق این کار را انجام میدهد و تا کنون کلمات غیر مرتبط در این ابزار هنگام پیشنهاد مشاهده نکردهایم.
راهنمای عملی پس از تحقیق کلمات کلیدی
وقتی تحقیق کلمات کلیدی شما به پایان رسید و تعدادی کلمه برای رسیدن به هدف اصلی پیدا کردید. حالا باید یک عملیاتی انجام دهید. بگردید و کلماتی که رقابت در آنها کمتر است را در زیر عنوانها استفاده کنید و کلماتی که رقابت بیشتری دارند به صورت جدا برای آن محتوا بنویسید و آن را به صفحه کلمه کلیدی اصلی لینک بدهید.