افت رتبه سایت را یک شکست همیشگی نبینید حتی اگر رتبه تمام صفحات سایت شما کاهش پیدا کند. بازگردانی رتبه های از درست رفته قسمتی از آموزش سئو است. اگر به اندازه کافی هوشیار و صبور باشید با بررسی دلایل آن میتوانید رتبه های سایت خود را بازیابی کنید حتی بهتر از قبل. تقریبا تمام وبسایتها با موضوعات و دلایل متفاوت کاهش رتبهها را تجربه کردند و این یکی از مراحل رشد سئو سایت است.
افت رتبه سایت میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد که خوشبختانه تمام آنها قابل حل است و پس از شناسایی آن دلایل میتوانید در مدت زمان کم رتبه صفحات خود را برگردانید. در این مقاله تمام دلایل افت رتبه سایت را بررسی میکنیم تا بتوانید مشکل سایت خود را پیدا و سپس آن را رفع کنید.
عوامل موثر و دلایل افت رتبه سایت
اینجا یک فهرست کامل از اصلی ترین دلایل افت رتبه سایت وجود دارد که هر کدام از آنها میتواند موضوع مشکل سایت شما باشد پس با کلیک بر روی هر کدام از فهرستها موضوع کامل آن را مطالعه کنید تا بتوانید مشکل افت رتبه های سایت خود را پیدا کنید.
- تغیرات اساسی در سایت
- پنالتی گوگل
- سئو منفی
- دریافت یا ایجاد بک لینک های بی کیفیت
- تغییرات الگوریتم های گوگل
- مشکلات و تغییر میزبانی هاست
- لغو بک لینک های سایت
- کاهش سرعت لود سایت
- هک شدن سایت
- عدم تولید و بروزرسانی محتوا
- افزایش تعداد صفحات 404
- کاهش زمان ماندن کاربر در سایت
- کنیبالیزیشن
تغییرات اساسی در ساختار سایت
وقتی ساختار سایت را به طور اساسی تغییر میدهید ممکن است در همان ابتدا با اولین خزیدن گوگل افت رتبه سایت برای شما اعمال شود و رتبه کلی صفحات سایت شما کاهش پیدا کند. این یک آزمون و یک پیشگیری گوگل است.
علت چیست؟
گوگل مطالب و اطلاعات تمام سایتها را در دیتابیس غولپیکر خود ذخیره کرده است وقتی در هنگام خزیدن روزانه وارد صفحات یک سایت شود و متوجه تغییرات اساسی و ناگهانی در یک سایت شود چون برای اینکه همه چیز روشن شود در ابتدا رتبههای سایت را پایین میکشد. ممکن است تغییرات از نظر سئو و گوگل بسیار منطقی و مناسب باشد اما باز هم گوگل این کار را انجام میدهد.
در این جور مواقع گوگل معمولا تشخیص میدهد که مدیریت سایت تغییر کرده و برای اینکه فعالیت مدیر جدید را آزمایش کند مدتی سایت را در سندباکس قرار میدهد و افت رتبه سایت و عدم افزایش رتبه برای مدتی برای آن سایت در نظر میگیرد تا با بازخورد و رفتار کاربران و مدیر سایت، اطلاعاتی در مورد سطح کیفیت اجرایی مدیریت جدید جمع آوری کند سپس به مرور رتبههای سایت را بازگردانی کند.
راه حل:
تغییرات اساسی ساختار سایت را طی یک مدت زمان نسبتا طولانی انجام دهید تا دچار افت رتبه سایت و در نتیجه کاهش ترافیک نشوید.
پنالتی گوگل
معمولا وقتی افت رتبه سایت صورت میگیرد اکثرا در همان ابتدا فکر میکنند که سایت آنها پنالتی شده است. اما این فقط یکی از مواردی است که باعث کاهش رتبه سایت میشود. رایج ترین مواقعی که یک سایت پنالتی را دریافت میکند استفاده از روشهای نادرست سئو کلاه سیاه است.
البته پنالتی گوگل در اکثر مواقع شیب نرمی دارد و حتی خود مدیران سایت هم متوجه وجود پنالتی نمیشوند. البته به گفته جان مولر در یکی از مصاحبه هایش :
سیگنالهای جریمه در گوگل وجود ندارد و فقط سیگنال رتبه وجود دارد اما برخی از فعالیت های سایت سیگنال های رتبه بندی را خنثی میکنند و افت رتبه برایشان صورت میگیرد.
جان مولر – john mueller
سئو منفی
وقتی همکاران شما زورشان به قدرت سئو وب سایت شما نرسد گاهی ممکن است با ایجاد سئو منفی برای سایت شما، دلیل افت رتبه سایت شوند تا خودشان بالاتر بروند. این مهمترین موضوعی است که همیشه باید حواستان جمع آن باشد و همیشه طوری عمل کنید که سئو منفی بر سایت و کسب و کار شما تاثیر منفی بر جای نگذارد.
وقتی برندینگ قدرتمندی داشته باشید و نام برند شما بیشترین جستجو را در میان کلمات کلیدی سایت شما داشته باشد تاثیر سئو منفی بسیار ناچیز و حتی خنثی می شود و این بسیار ارزشمند است. تمام تکیه سایت خود را بر گوگل و موتور جستجو ندهید و تمام ورودی را از طریق کنتنت و محتوا ایجاد نکنید.
ایجاد بالانس در روش های ورودی سایت می تواند به عمر و کیفیت کسب و کار شما بهبود ببخشد.در این صورت شما یک قدم جلو تر هستید و زمانی که دلایل افت رتبه سایت خود را بررسی می کنید احساس بدی ندارید چراکه ورودی های زیادی برای ایجاد ترافیک در سایت ساخته اید.
دریافت یا ایجاد بک لینک های بی کیفیت
ممکن است سایت شما بک لینک های بی کیفیت در یافت کرده باشد یا خودتان نا آگاهانه آنها را ایجاد کرده باشید که حالا باعث افت رتبه سایت شده است. برای اینکه مطمئن شوید میتوانید از ابزارهای ahrefs و semrush و یا گوگل سرچ کنسول و غیره بک لینک های سایت خود را شناسایی کنید.
سپس کیفیت آنها را بررسی کنید و آنهایی که از کیفیت پایینی برخوردارند حذف کنید. برای حذف بک لینک های سایت میتوانید از ابزار disavow links که گوگل در اختیار شما گذاشته استفاده کنید.
به طور کلی یکی از راه هایی که میتواند رتبه سایت شما را کاهش دهد لینک های بی کیفیت است که به سایت شما اشاره دارند که این کار یکی از روشهای ایجاد سئو منفی است.
تغییرات الگوریتم های گوگل
وقتی الگوریتم های گوگل ( قوانین سئو ) تغییر میکنند مسلما میتوانند بر رتبه بندی سایتها اثر مثبت یا منفی بگذارند.
مثال:
وقتی گوگل الگوریتم پاندا را به سیستم خود آپدیت و اضافه کرد وب سایتهایی که دارای محتوای تکراری بودند از نتایج پاکسازی شدند و یا افت رتبه برای آنها رخ داد. پس این میتواند دلیل اصلی افت رتبه سایت باشد.
همیشه گوگل با آپدیت های جدید خود رتبه بندی سایت ها را دقیق تر می کند و اگر یک وب سایت با تکیه بر روش های سیاه یا ایجاد صفحات زیاد و هر عامل دیگری توانسته در گوگل رتبه های خوبی کسب کند اما محتوای یا خدمات ارزشمندی ارائه نمی دهید، در این صورت هر آپدت می تواند یکی از دلایل افت رتبه سایت باشد.
راه حل:
اگر به صورت ناگهانی افت رتبه را تجربه کردید نگاهی به آخرین آپدیت های الگوریتمی گوگل بیاندازید شاید بتوانید دلیل اصلی خود را پیدا کنید.
مشکلات و تغییر میزبانی هاست
تغییر سرور میزبانی هاست میتواند باعث افت رتبه سایت شود و همچنین میتواند باعث افزایش رتبه شود. خصوصا وقتی محل سرور تغییر میکند. البته این افت رتبه می تواند موقتی باشد چون وقتی شما هاست میزبانی خود را تغییر می دهید گوگل تا چند هفته خزیدن در صفحات سایت را متوقف می کند.
گوگل متوجه تغییر زیر ساخت می شود و برای همین تا مدتی خزیدن را متوقف می کند تا همه چیز به روال عادی قبل برگردد. دلیل این رفتار از سمت گوگل این است که می خواهد منابع سرور جدید را درگیر خزرنده های خود نکند و مدتی مزاحمت ایجاد نکند. در این حین ممکن است سایت افت رتبه را تجربه کند و پس از اینکه گوگل مجدد شروع به خزیدن کرد رتبهها بازگردانی شود. البته این در صورتی است که هاست جدید از نظر گوگل و سئو بهتر از هاست و سرور قبلی باشد.
لغو بک لینک های سایت
اگر به هر دلیلی وب سایتهایی که به شما لینک داده بودند لینک خود را پس بگیرند یعنی لغو کنند این هم می تواند یکی از دلایل افت رتبه سایت باشد.
بنا این موضوع ممکن است در زمان ایجاد سئو منفی برای سایت شما صورت بگیرد که افراد در این صورت بک لینک های سایت شما را شناسایی می کنند و با مکاتباتی که صاحب وب سایت های بک لینک دهنده می کنند درخواست حذف بک بک لینکها را در اقبال مبلغی می کنند و با این کار افت رتبه را برای سایت شما به وجود می آورند تا خودشان در بعضی از کلمات به رتبه های بالاتر برسند.
کاهش سرعت لود سایت و افت رتبه سایت
اگر رتبه های سایت در حال افت است ببینید در چند وقت گذشته آیا فعالیتی در سایت انجام داده اید که باعث افت سرعت لود شود. چراکه افت سرعت سرویس دهی سایت شما به صورت مستقیم می تواند بر افت رتبه سایت تاثیر بگذارد.
ممکن است با سنگین شدن فوتر و سایدبار یا هدر و اضافه شدن کد سرس های اضافی سرعت بارگذاری سایت شما اخیرا کاهش یافته باشد این موضوع را به دقت در چند ماه اخیر بررسی کنید که می تواند یکی از دلایل اصلی افت رتبه سایت شما باشد.
هک شدن سایت
اکثرا فکر می کنند که اگر یک وب سایت هک شود به صورت کامل از دسترس خارج می شود. ممکن است سایت به کلی از دسترس خارج شود اما این کار از یک هکر ناشی بر می آید و تمام.
چراکه:
اگر سایت به کلی از دسترس خارج شود شما می توانید با بازگردانی بکاپ به سرعت وب سایت خود را در دسترس قرار دهید اما موضوع اصلی اینجاست که یک هکر حرفه ای تغییرات دیده شدنی در سایت به وجود نمی آورد مثلا با یک تغییر بسیار جزئی مثل گذاشت یک نقطه در فایل robots ورود خزندهها را به سایت مسدود می کند و شما روز به روز سقوط رتبه های سایت خود را مشاهده می کنید و نمی دانید از دلیل افت رتبه سایت چیست.
عدم تولید و بروزرسانی محتوا و کاهش رتیه سایت
عدم تولید محتوا یا عدم بروزرسانی محتوای قدیمی سایت می تواند نقش موثری در افت رتبه های سایت داشته باشد. گوگل با الگوریتم تازگی محتوا به محتوای تازه منتشر شده یا تازه بروزرسانی شده رتبه می دهد و با رتبه گرفتن آنها سایت شما افت رتبه را تجربه می کند.
راه حل:
اگر این دلیل افت رتبه سایت شما است سعی کنید به مرور و با یک برنامه مشخص تولید و بروزرسانی محتوا در سایت خود برقرار کنید تا رتبه های قبل برگردد. دقت داشته باشید که این عملیات را در مدت زمان کوتاه انجام ندهید و سعی کنید به صورت همیشگی و یک پارچه محتوای سایت را سبز نگه دارید.
افزایش تعداد صفحات 404
پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: خطای 404 چیست؟
وقتی خزنده های گوگل در صفحات مختلف وب سایت شما می خزند و به صفحات 404 بر می خورند برای رتبه های شما گران تمام می شود. چراکه گوگل نمی خواهد کاربرانش را به صفحات خالی پاک شدند یا آدرس آنها تغییر کرده و ریدایرکت صورت نگرفته هدایت کند.
البته به اینطور نیست که با یک صفحه یا یک درخواست با ریسپانس کد 404 افت رتبه صورت می گیرد. اگر این روند زیاد شود و تعداد پاسخ های 404 شما رو به افزایش باشد باید دلیل افت رتبه سایت خود را به این موضوع متمرکز کنید.
در بلاگ گوگل مطلبی منتشر شده بود که اشاره داشت از 0 تا 5% از در خواستها اگر پاسخ 404 را برگردانند طبیعی است و مشکلی ایجاد نخواهد شد اما اگر این آمار رو به افزایش باشد افت رتبه کم کم برای سایت اعمال خواهد شد.
راه حل:
در قسمت page در گوگل سرچ کنسول می تواند صفحات 404 خود را مشاهده کنید و آدرس آنها را به صفحات مشابه یا صفحه اصلی سایت هدایت کنید تا مشکل افت رتبه سایت برطرف شود.
همچنین اگر می خواهید ببینید گه گوگل در هنگام خزیدن در سایت از چه مسیر هایی کد 404 را دریافت می کند به گوگل سرچ کنسول بروید و تب settings را بزنید سپس گزینه open report را انتخاب کنید.
در این صفحه می توانید گذارش کرال گوگل را ببینید و همچنین از 404 صفحات را شناسایی کنید و در صورت لزوم آنها را ریدایرکت یا اقدامات لازم را اجام دهید.
کاهش زمان ماندن کاربر در سایت time on site
وقتی زمان ماندن کاربر به هر دلیلی در سایت شما کاهش می یابد گوگل رتبه سایت شما را کاهش می دهد. چون به این نتیجه می رسد که سایت شما محتوای جذاب و مناسب و مفید ندارد که اگر داشت کاربران زمان بیشتری را صرف ماندن در سایت شما می کردند.
با استفاده از ابزار google analytics می توانید زمان کاربران را در سایت بررسی و مشاهده کنید. نسبت به قبل بررسی کنید و ببینید که آیا زمان ماندن کاربران در شما کاهش پیدا کرده است یا نه. این موضوع می تواند یکی از اصلی ترین دلایل افت رتبه سایت شما باشد.
راه حل:
با قرار دادن محتوا جذاب و استفاده از ویدیو و پادکست در صفحات پر بازدید سایت زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش دهید. پس از آن این موضوع را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید اگر زمان افزایش پیدا کرده باشد به زودی رتبه های سایت شما افزایش پیدا می کند.
کنیبالیزیشن
کنیبالیزیشن یکی از دلایل افت رتبه سایت است که به صورت پنهان صورت می گیرد که به آن هم نوع خواری یا (آدم خواری) هم گفته می شود.
اما چه زمانی صورت می گیرد؟
وقتی دو یا چند صفحه در یک سایت به یک موضوع اشاره می کنند و با یک کلمه کلیدی در جستجوها ظاهر می شوند کلیبالیزیشن رخ داده است. در این صورت آن صفحات با هم رقابت می کنند و رتبه آن کلمه کلیدی بین آنها پخش می شود.
اگر محتوا یا صفحه ای را در سایت منتشر کردید و به جای افزایش متوجه افت رتبه سایت شدید به صفحات هم موضوع آن مطلب یا صفحه نگاهی بی اندازید ممکن است آن صفحات شروع به رقابت کردن با هم در نتایج گوگل شده باشند.
این یک موضوع تخصصی است اما برای تشخیص آن شاید دیده باشید که گوگل دو یا نهایت سه صفحه از یک سایت را در کنار هم در نتایج سرپ نمایش می دهد در این صورت این صفحات در حال رقابت کردن باهم هستند.
راه حل:
این موضوع را با چند روش می توانید حل کنید. محتوای صفحات را بررسی کنید، اگر هر دو صفحه محتوایی شبیه به هم هستند و امکان ادغام آنها وجود دارد یک صفحه اصلی را نگه دارید و محتوای صفحات فرعی را به صفحه اصلی اضافه کنید.
سپس صفحات فرعی را حذف کنید و آدرس آنها را به صفحه اصلی که از بین آنها انتخاب کردید ریدایرکت 301 کنید. اما اگر صفحات فرعی را در سایت نیاز دارید می توانید آدرس صفحات فرعی را تغییر دهید و آنها را به صفحه مورد نظر ریدایرکت 301 کنید و سپس آدرس جدید صفحات را نو ایندکس و نوفالو کنید. این موضوع شایع ترین دلیل افت رتبه سایت است که زیاد در وب سایتها به چشم می خورد.
تغییرحذف آدرس صفحه (URL)
یکی دیگر از دلایل افت رتبه سایت تغییر آدرس صفحات سایت است. اگر از وردپرس استفاده می کنید در قسمت پیوند یکتا ممکن است آدرس صفحات سایت شما روی نام نوشته باشد. در صورتی که شما آن آدرس را به یکی از گزینه های دیگر تغییر بدهید تمام صفحات سایت شما آدرس شان تغییر می کند.
بنابراین گوگل تشخیص می دهد که آن صفحات قبلی پاک شده است و هنگام خزش در صفحات با خطای ۴۰۴ مواجه می شود. در این صورت طبیعی است که افت رتبه سایت برای صفحات وب سایت شما صورت بگیرد.
یا حتی ممکن است آدرس صفحات سایت را به صورت دستی تغییر دهید در این صورت همه رتبه ای که تا به حال آن صفحه کسب کرده و رنکی که از گوگل به دست آورده، از دست خواهد داد و صفحه جدیدی که ایجاد مدت زمان می برد تا در گوگل رنک و اعتبار کسب کند.
بنابراین تغییر آدرس صفحات یا همان آدرس اینترنتی یا همان url می تواند یکی از دلایل اصلی افت رتبه سایت در گوگل باشد. توجه داشته باشید که حتی اگر یک کاراکتر به آدرس url صفحه شما اضافه یا کم شود آن صفحه تغییر کرده است و از نظر گوگل یک صفحه جدید و متفاوت است.
همچنین اگر ساختار صفحه به همراه کتگوری یا دسته بندی های متفاوت باشد و آنها را تغییر دهید به، بدون ساختار یا دسته بندی یا برعکس شما در آدرس صفحه یک تغییر ایجاد کردهاید.
راهکار:
همان زمان که آدرس صفحه را تعیین می کنید و منتشر می کنید تا انتهای فعالیت سایت خود نباید آن را تغییر دهید و اگر به صورت ناگهانی یا به صورت اتفاقی این تغییر صورت گرفت، می توانید از ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال کاربر و خزنده گوگل به آدرس جدید صفحه استفاده کنید.
نکته:
در نظر داشته باشید که ریدایرکت به خودی خود می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند و یکی از دلایل افت رتبه سایت شما باشد. چرا که با هر بار ریدایرکت شدن خزنده گوگل، مصرف کرال باجت سایت شما دو برابر محسوب می شود و پس از مدتی با انجام دادن بیش از حد این کار مصرف کرال باجت سایت شما بالا می رود. سپس صفحات جدید سایت شما در گوگل ایندکس نمی شود و خود این موضوع میتواند افت رتبه سایت را برای شما به وجود بیاورد.
کاهش بازدید و فروش به دلیل افت رتبه سایت
گاهی وب سایت های بزرگ هزینهها و مشکلات زیادی را به دلیل افت رتبه سایت در گوگل متحمل می شوند. سئو بیشترین ترافیک را می تواند در یک سایت به وجود بیاورد اما اگر فعالیت سایت اصولی و متمرکز و همیشگی نباشد ترافیک سایت به سرعت کاهش پیدا می کند و از بین می رود. بنا بر این کاهش رتبه سایت می تواند بازدید و فروش یک سایت را به حد اقل برساند یا حتی به طور کلی قطع کند. چراکه معمولا بیشترین ورودی هر وب سایت موفق از گوگل با مشتریان هدفمند ایجاد می شود.
راهکار:
در این مقاله تمام دلایل افت رتبه سایت را برای شما توضیح دادم، وب سایت خود را بررسی کنید تا بتوانید دلیل اصلی کاهش رتبه را در سایت خود پیدا کنید. سپس با روش های اصولی و استاندارد آن موارد را برطرف کنید تا مشکلاتی که با افت رتبه برای سایت شما به وجود آمده است برطرف کنید.
کاهش زمان فعالیت در سایت یک دلیل افت رتبه سایت است
بعضی از مدیران سایت وقتی به یک ترافیک و ورودی و فروش دست پیدا می کنند درگیر موضوعات جانبی دیگر می شود. یادشان می رود که در گذشته چقدر در سایتشان فعالیت می کردند. به همین دلیل افت رتبه سایت را به مرور تجربه می کنند.
یادتان باشد که اگر فعالیت خود را متوقف کنید افراد زیادی هستند که حوزه شما فعالیت خود را افزایش می دهند و الگوریتم های رتبه بندی گوگل متوجه این موضوع می شود و افزایش رتبه را برای دیگران در نظر می گیرد و نتیجه آن کاهش رتبه سایت برای شما می شود.
اگر به موفقیتهای کوچک و بزرگ رسیدید یادتان نرود که مسیر آن موفقیت چه فعالیتی بوده و آن فعالیت را کم نکنید. حتی اگر آن فعالیت به تعویق افتاده شود تمام موفقیت شما به مرور از بین می رود و این شایعترین دلیل افت رتبه سایت ها است که مدیران به آن توجه نمی کنند و درگیر حواشی می شوند.
راهکار:
فعالیتی که انجام می دادید برون سپاری کنید و از افراد برای انجام آنها استفاده کنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید می توانید به موفقیت های بسیار بزرگتر و ارزشمند تری دست پیدا کنید.
روش های پیشگیری و جلوگیری از افت رتبه سایت
برای جلوگیری از افت رتبه سایت باید یک وب مستر پویا و زنده باشید و به تمام مواردی که در سایت شما به وجود می آید آگاه باشید. تا در بروز اولین نا رسایی و مشکل بتوانید به خوبی و در کمترین زمان آن موارد را حل کنید.
مسلما اگر ندانید که اتفاقی در هر لحظه برای سایت شما در حال رخ دادن است نمی توانید از کاهش رتبهها جلو گیری کنید. پس در اولین مرحله باید آنها را در کمترین زمان شناسایی کنید.
اما روش های جلوگیری:
استفاده از ابزارها و وب سایت های تحلیل سئو
ابزارهای سئو مانند ahrefs و semrush و همچنین ابزارهای حرفه ای و رایگان و ارزشمند گوگل می توانند کوچک ترین موارد سایت شما را در کمترین زمان به شما می دهند. بهترین کار برای جلوگیری از افت رتبه سایت استفاده از ابزار های متفاوت سئو است که گزارشات درستی به شما می دهند.
نکته:
هنگام استفاده از این ابزارها یادتان نرود که آنها فقط رباتهای آنلاین هستند و نباید گزارشات آنها را در ابتدای مقدس بدانید و حتما به آنها عمل کنید. ابتدا باید تمام مشکلات و مواردی که این ابزارها به شما می دهند بررسی کنید و به صحت آنها برسید سپس برای بهبود دست به اقدام بزنید. معمولا خطاها کم است اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید خودتان بررسی نهایی را انجام دهید.
مثال:
گوگل در برخی از گزارشها در گوگل سرچ کنسول دچار اشتباه می شود و پس از گزارش گیری مجدد آن موضوع خود به خود حل شده است. در نتیجه:
برای جلوگیری از افت رتبه سایت توسط ابزارها آنها را همکاران خود بدانید که باید نظر آنها را محترم بدانید اما نظر آنها را در راس فعالیت های خود قرار ندهید.
هنگام مواجه شدن با کاهش رتبه سایت چه کنیم؟
خیلی از افراد وقتی با کاهش رتبه سایت مواجه می شوند همان ابتدا خودشان همه چیز را خراب می کنند.
- دست به کارهای دیوانه وار می زنند
- کلمات کلیدی را در متنهای خود اضافه می کنند
- لینک سازی های غیر اصولی می کنند
- بک لینک می خرند
- ساختار سایت را تغییر می دهند
- و غیره
وقتی با کاهش رتبه سایت مواجه شدید باید خونسرد باشید. اگر کارهایی که گفته شد را انجام دهید به سمت روش های سئو کلاه سیاه می روید و کسب و کار خود را با دستهای خود نابود می کنید.
خوب چکار باید بکنید:
تمام دلایلی که در این مقاله به شما گفتم بررسی کنید. تا ببینید دلیل کاهش رتبه سایت شما چیست. اگر متوجه شدید که علت آن چیست، می توانید آنرا حل کنید و اگر نمی دانید چه باید بکنید، می توانید از پلن مشاوره سئو استفاده کنید تا به شما بگوییم که برای بهبود چه باید بکنید.
همچنین اگر نمی دانید دلیل اصلی کاهش رتبه سایت چیست می توانید از پلن آنالیز سئو استفاده کنید. تا ما مشکلات سایت شما را بررسی کنیم و یک چک لیست از مشکلات و موارد بهبود به شما بدهیم تا بتوانید در بهترین حالت مشکل افت رتبه سایت خود را حل کنید.
سخن پایانی:
در این مقاله تمام دلایل افت رتبه سایت را توضیح دادیم. پس با خیال راحت می توانید دلیل کاهش رنک سایت خود را پیدا کنید و آن را خنثی کنید. و رتبه های خود را بازگردانی کنید. اگر دلیل بیشتری می دانید زیر همین پست بنویسید تا دیگران از آن استفاده کنند.
بهترین های جهان را برای شما می خواهم.
موفق باشید
سوالات پر تکرار در مورد افت رتبه سایت
این یک سوال پرتکرار است و من در پاسخ به این سوال به شما می گویم اگر حواستان جمع بوده است افت رتبه سایت چقدر زمان برده است؟ همان اندازه زمان می برد تا بازگردانی شود.(هیچ چیز در سئو یک باره صورت نمی گیرد کاهش رتبه و افزایش رتبه به مرور صورت می گیرد)
پس از اینکه متوجه شدید رتبه های سایت شما در حال فرو ریختن است به روش های افزایش به دنبال دلایل افت رتبه بگردید. این یک اشتباه پر تکرار مدیران در مقابله با کاهش به مرور یا ناگهانی ریزش رتبه سایت است. در این مقاله می توانید یک علت برای ریزش رتبه سایت خود پیدا کنید چون تمام دلایل اصلی نوشته شده است.
سلام ببخشید دلیلش چیه که تو هفته گذشته تمام محتوای سایت من افت رتبه داشته؟ یعنی سایتم دیگه اصلا از تو گوگل بازدید نداره و خیلی کم کلیک می خوره میشه بگین مشکل چیه؟ همه رقیبای من سر جای خودشون هستن فقط رتبه های من کاهش پیدا کرده چیکار باید بکنم؟ اگه میشه لطفا جوابگو بدین
ساناز عزیز پاسخ شما در متن محتوا وجود دارد اما من به صورت خلاصه توضیح می دم. افت رتبه سایت به صورت ناگهانی دو حالت می تونه داشته باشه.
1- پنالتی گوگل
2- مشکلات میزبانی و زیرساخت
اگر مشکل جریمه باشه باید از سرچ کنسول بررسی کنید که وضعیت سبزه یا قرمز.
البته در خیلی از مواقع گوگل جریمه ها رو واضح اعلام نمیکنه و شما باید از آخرین فعالیت هایی که در سایت انجام دادید متوجه مشکلات شوید که سلسله مقاله های سئو کلاه سیاه می تونه به شما کمک کنه.
موضوع دوم مشکلات میزبانی است که اگه گوگل نتونه به هر دلیلی در یک مدت زمان مشخص سایت شمارو کرال کنه به شدت افت رتبه برای سایت در نظر می گیره چراکه در این صورت سایت در دسترس کاربران هم نخواهد بود و یا با مشکل خواهد بود.
برای بررسی این مورد از سرچ کنسول و ابزار ahrefs البته اگر حساب فعال داشتید می تونی استفاده کنید موارد دیگه ای هم در این مطلب هست که پیشنهاد می شهر به دقت مطالعه کنید. پیروز و پایدار باشید
مرسی بابت راهنمایی مشکل از هاست بوده. بازم خیلی از شما و سایت خوبتون ممنونم