جذب کاربر و تبدیل کاربر به مشتری

جذب کاربر و تبدیل کاربر به مشتری

اولین و مهمترین کار برای رشد یک وب سایت، فعالیت در خصوص جذب کاربر است. پس از آن تبدیل کاربر به مشتری بدون شک مهمترین استراتژی در خصوص فروش بیشتر و افزایش درآمد کسب و کار است. روش‌هایی که در ادامه این مقاله به شما می‌گویم می‌تواند بیشترین حجم کاربر و مشتری را به وب سایت شما روانه کند.

اما چطور؟

جذب کاربر سخت نیست فقط لازم است که به صورت شفاف بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید.بدانید. تمام راهکارهایی که در این مقاله گفته می‌شود می‌توانید به تنهایی در کنار خانواده انجام دهید و نتایج بسیار بزرگی را برای خود کسب کنید.

تبدیل کاربر به مشتری پس از جذب کاربر موضوع اصلی این مقاله است که می‌خواهم در 15 روش اساسی آنها را برایتان توضیح دهم.

  1. سئو و بهینه سازی سایت اصلی‌ترین روش جذب کاربر
  2. محتوای با کیفیت با قابلیت ویروسی شدن تولید کنید
  3. از ویژگی های سرپ گوگل برای جذب کاربر به سایت استفاده کنید
  4. پس از جذب، با ایجاد تجربه خوب کاربران را برگردانید
  5. یک برنامه اساسی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشید
  6. بانک اطلاعاتی شماره موبایل کاربران هدف را برای ارسال پیامک پیدا کنید
  7. برند خود را برای جذب کاربر بیشتر توسعه دهید
  8. استفاده از تبلیغات کلیکی برای جذب بیشتر کاربر

با روش های بالا می‌توانید کاربران را به سمت وب سایت خود جذب کنید. و با روش‌های پایین می‌توانید افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری را ایجاد کنید.

  1. اولین قدم برای تبدیل کاربر به مشتری ایجاد UX و UI مناسب است
  2. به هر روشی که می‌دانید به کاربران تازه وارد پیام خوش آمد بدهید
  3. کاربران را با وب سایت به صورت مستمر درگیر نگه دارید
  4. پیشنهاد ویژه به آنها بدهید و آنها را از تخفیف‌ها با خبر کنید
  5. از طریق ایمیل و پیامک آنها را از فعالیت های جدید سایت با خبر کنید
  6. لحظه فروش و معامله را در سایت خود بشناسید
  7. با پشتیبانی آنلاین و پاسخ با سوالات در دسترس باشید

بهترین روش های جذب کاربر در سایت

برای جذب کاربر در یک وب سایت روش‌های بسیار زیادی وجود که هر کدام از این روش‌ها خصوصیات و حساسیت‌های خاص خودش را در اجرا دارد. برای گرفت نتیجه مطلوب باید یک استراتژی شروع شده را به پایان برسانید یا برای همیشه آن را ادامه دهید در غیر این صورت برای همیشه کسب و کار شما از ذهن حتی مشتریان همیشگی شما می‌رود. در ادامه با بهترین روش های جذب کاربر آشنا می‌شوید.

جذب کاربر

1 – سئو و بهینه سازی سایت اصلی‌ترین روش جذب کاربر

هر چقدر که می‌توانید برای جذب کاربر روی سئو سایت خود و تکنیک‌های متفاوت افزایش رتبه سایت سرمایه گذاری زمانی و مالی کنید. سئو می‌تواند به صورت همه جانبه برند و کسب و کار شما را گسترش دهد و سیلی از کاربران هدفمند را جذب سایت شما کند. بنابراین از این ابزار قدرتمند و همگانی و گاهی حتی رایگان می‌توانید برای جذب کاربر در سایت خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید سئو را به صورت رایگان یاد بگیرید در علی سئو آموزش سئو ایجاد شده است که می‌تواند از آن استفاده کنید.

– چرا سئو بهترین ابزار برای جذب کاربر است؟

اگر تمام روش‌های تبلیغاتی را در نظر بگیرید فقط سئو است که کاربر خودش کسب و کار شما را پیدا می‌کند. ابزار های متفاوت شما باید با ارسال‌ها و پست‌ها و فالو کردن‌ها و منشن‌ها کاربران را به کسب و کارتان دعوت کنید اما سئو یک پایگاهی است که شما بنا می‌کنید و هر که به دنبال چیزی شبیه به محصولات و خدمات شما در اینترنت بگردد شما را پیدا می‌کند. در نتیجه سئو بهترین ابزار برای جذب کاربر است.

پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: سئو داخلی چیست؟

2 – محتوای با کیفیت با قابلیت ویروسی شدن تولید کنید

بازاریابی محتوا موضوع پیچیده‌ای در عصر حاضر است. تقریبا تمام مردم ساعت‌های بسیار زیادی در روز درگیر محتوای یک دیگر هستند. اگر بخواهید از این آمار و ارقام بالا سهمی داشته باشید باید محتوای با کیفیت تولید کنید.

محتوای با کیفیت چیست؟

اکثر افراد فکر می‌کنند برای جذب کاربر باید محتوایی با هزینه‌های بالا در پلت فرم‌های خاص و منحصر به فرد تولید کنند. اما اینطور نیست.

منظور از کیفیت محتوا نزدیک شدن به هدف مخاطب است. نزدیک شدن و پاسخ دادن به اصل و درون مخاطب محتوای با کیفیت را به وجود می‌آورد. اگر همین قطعه پیام را از این مقاله به صورت کلی دریافت کنید قادر خواهید بود تا محتوایی تولید کنید که بین مردم ویروسی شود. این همان استراتژی بازاریابی ویروسی برای جذب کاربر بیشتر است.

3 – از ویژگی های سرپ گوگل برای جذب کاربر به سایت استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌های جذب کاربر و افزایش نرخ کلیک استفاده از ویژگی های سرپ گوگل است. وقتی کاربران در صفحه نتایج گوگل لینک وب سایت شما را با آرایشی خاص و می‌بینند احتمال اینکه روی آن لینک کلیک کند بسیار بالا می‌رود و و حتی در برخی موارد به دلیل متفاوت بودن ظاهر لینک کاربر اعتماد بیشتری به و سایت می‌کند و ممکن است فرایند تبدیل کاربر به مشتری در همان ابتدا در ذهن کاربر شکل بگیرد که این بسیار با ارزش است.

اما این روش چگونه عمل می‌کند؟

  • درج کدهای اسکیما در سایت
  • استفاده از گوگل مپ و نمایش آن در سمت راست سرپ
  • استفاده از گوگل ادز
  • نمایش پرسش و پاسخ و ستاره‌ها
  • و غیره …

4 – پس از جذب، با ایجاد تجربه خوب کاربران را برگردانید

موردی که می‌خواهد در این بند به شما بگویم بسیار مهم است و یک مرحله فراتر از جذب کاربر است. پس به دقت به این قسمت از مقاله توجه کنید.

کاربرانی که شما به وب سایت خودتان جذب می‌کنید اگر بتوانید با ایجاد یک تجربه عالی آنها را برای خودتان نگه دارید پس از مدت زمان کمی ترافیکی فراتر از گنجایش ذهن می‌توانید ایجاد کنید.

وب سایت های بسیار زیادی این موضوع را جدی نمی‌گیرند اما همین روش می‌تواند تمام کسب و کار شما را متحول کند. اگر این موضوع در سایت شما رعایت شود بازدید وب سایت شما روز به روز بدون هیچ گونه عملیاتی که از سوی شما شکل بگیرد افزایش پیدا می‌کند. اما باید ببینید که آیا واقعا کاربرانی که گذارش آن را گوگل سرچ کنسول به شما می‌دهد پیوسته در حال افزایش است یا نه.

در این صورت می‌توانید نقاط قوت و ضعف وب سایت را در آن زمینه پیدا کنید و آنها را برای جذب کاربر بیشتر بهبود دهید.

پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: کامنت مارکتینگ چیست؟

5 – یک برنامه اساسی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشید

اکثر افراد برای بهبود روند رشد وب سایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده می‎کنند اما دلیل اینکه فقط عده کمی از آنها بسیار موفق می‌شوند این است.

آنها به فعالیت در شبکه های اجتماعی برای جذب کاربر ادامه نمی‌دهند. چراکه معمولا افراد به دنبال روش های زودبازده هستند و وقتی پس از مدتی می‌بینند که نتیجه ای دریافت نشد سیستم اجتماعی را رها می‌کنند.

توجه:

تمام ابزارها و فعالیت اینترنتی یک خاصیت دارند و آن هم زمان بر بودن است. برای گرفتن نتیجه باید ادامه دهید.اما در چه مسیری ادامه دهید؟

  • انتشار مداوم مطلب
  • پاسخ و پشتیبانی مستمر
  • بررسی موضوعات داغ
  • بررسی رفتار کاربران و غیره …

6 – بانک اطلاعاتی شماره موبایل کاربران هدف را برای ارسال پیامک پیدا کنید

جذب کاربر از طریق ارسال پیامک می‌تواند صورت بگیرد و همچنین از این روش می‌توانید کاربران قدیمی سایت خود را بازگردانی کنید که این بسیار ارزشمند و عملی است. پس از ارسال پیامک گروهی به کاربران و مشتری‌های قدیمی سایت اگر در ابزارهای مختلف بررسی کنید می‌بینید که ترافیک سایت در همان بازه زمانی افزایش پیدا کرده است.

چگونه بانک اطلاعاتی شماره موبایل پیدا کنیم؟

  • استفاده از پیشنهادات بانک اطلاعاتی پنل‌های اس ام اسی
  • دریافت شماره موبایل کاربران هنگام ورود به سایت
  • دریافت شماره موبایل کاربران برای عضویت در خبرنامه پیامکی

همچنین روش های بسیار زیادی برای این کار می‌توانید با جستجو در گوگل پیدا کنید و از طریق پیامک کاربر جذب کنید و تبدیل کاربر به مشتری را انجام دهید.

7 – برند خود را برای جذب کاربر بیشتر توسعه دهید

برند خود را از هر روشی که می‌دانید برای جذب کاربر بیشتر در فضای اینترنت و حتی فضای فیزیکی به نمایش بگذارید. نام برند همراه با یک شعار یا هدف یا دیدگاه خاص می‌تواند ذهن مردم را درگیر برند شما کند تا این روش برای جذب کاربر بسیار موثر است و امروز از این روش‌ها خیلی استفاده می‌شود و معمولا در فضای هدفمند استفاده از این روش می‌تواند هزینه بر باشد.

برند خود را رایگان توسعه بدهید

همکاران خود را متقاعد کنید که در مورد برند شما مطلبی منتشر کنند. اگر لینک سایت شما در آنجا قرار بگیرد بسیار ارزشمند است و به خودی خود باعث افزایش رتبه می‌شود.

اما اگر فقط به عنوان یک مطلب بدون لینک هم باشد بسیار موثر است و در جستجوهای متفاوت نام برند شما بیشتر به چشم می‌خورد.

8 – استفاده از تبلیغات کلیکی برای جذب بیشتر کاربر

یکی از استراتژی‌های بسیار قدرتمند برای جذب کاربران بیشتر در سایت استفاده از تبلیغات کلیکی است. با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی ppc می‌توانید به میزان قابل توجهی کاربر جذب سایت خود کنید. این روش معمولا در فروش‌های ویژه و تخفیف‌های دوره‌ای در وب سایت های فروشگاهی در کلمات خاص صورت می‌گیرد.

استفاده از تبلیغات بنری

این روش به گونه ای است که تبلیغ کننده یک بنر تبلیغاتی از طرف شما در سایت خود قرار می‌دهد و کاربر را پس از کلیک به صفحه فرود سایت شما هدایت می‌کند. در این روش پرداخت به ازای کلیک صورت می‌گیرد که می‌تواند روش خوبی باشد چراکه پرداخت‌ها زمانی صورت می‌گیرد که جذب کاربر صورت بگیرد.

روش های افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

تا اینجا در مورد جذب کاربر صحبت کردیم و حالا می‌خواهیم روش‌های تبدیل کاربر به مشتری به صورت جامع توضیح بدهیم. این روش‌ها اگر به صورت اصولی و در زمان مناسب در یک وب سایت بکار برود می‌تواند تغییر بسیار عظیمی در وب سایت و زندگی مالی صاحب وب سایت و کسب و کار به و.جود بیاورد.

تبدیل کاربر به مشتری

1 – اولین قدم برای تبدیل کاربر به مشتری ایجاد UX و UI مناسب است

تمام وب سایت های موفق ایران جهان را همین الان بررسی کنید تجربه کاربری UX و رابط کاربری UI در آنها به خوبی ایجاد شده است. فرایند تبدیل کاربر به مشتری در صورت ایجاد می‌شود که در اولین قدم کاربر احساس خوبی در سایت شما داشته باشد.

مهم‌ترین موارد ایجاد احساس خوب در کاربر چیست؟

  • لود شدن سریع صفحات سایت
  • چیدمان عناصر مختلف
  • دسترسی آسان
  • واضح بودن هدف و منظور سایت
  • و غیره …

پیشنهاد می‌کنم اگر خودتان برنامه نویس نیستید یک تصمیم به همکاری ویژه برای ایجاد تجربه کاربری و بهبود موارد تکنیکال سایت بگیرید. این می‌تواند مرز بین تبدیل شدن و نشدن باشد که اگر انجام دهید کنید خواهید شد.

پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: دوره آموزش سئو

2 – به هر روشی که می‌دانید به کاربران تازه وارد پیام خوش آمد بدهید

به کاربرانی که تازه وارد وب سایت می‌شوند پیام خوش آمد گویی ارسال کنید. این کار را می‌توانید با ارسال پیام خصوصی در پنل کاربری آنها انجام دهید. همچنین می‌توانید با ارسال ایمیل پیام خوش آمد را برای آنها ارسال کنید. روش دیگر پیامک خودکار است که می‌توانید تنظیم کنید تا برای کاربران تازه وارد ارسال شود.

چه فایده‌ای دارد؟

این یکی از مواردی است که می‌توانید کاربران را از نظر احساسی درگیر کنید و به آنها احساس امنیت و صمیمیت بدهید. این موضوع در تبدیل کاربر به مشتری نقش بسیار مهمی دارد همچنین با ایجاد برگه‌های تشکر از خرید می‌توانید کاربرانی که مشتری تبدیل شده‌اند را به مشتری همیشگی و بالقوه خود تبدیل کنید.

جدا از این موارد این کار از نظر شخصیتی و رفتاری کار بسیار پسندیده ای است که باعث احساس مثبت در ذهن کاربران می‌شود . همچنین می‌توانید در برندینگ شما تاثیرگذار باشد.

3 – کاربران را با وب سایت دائم درگیر نگه دارید

یکی از بهترین روش‌های تبدیل کاربر به مشتری درگیر نگه داشتن کاربر با کسب و کار است. مطالب و محصولات جذاب و منحصر به فرد تولید کنید و آنها را از آخرین رویدادها با خبر کنید. این کار را به اندازه کافی و مفید انجام دهید تا در ذهن کاربران به یک فروشنده بی‌اهمیت تبدیل نشوید. کافی است آنها را از رویدادها و اتفاقات مهم و اساسی شرکت و وب سایت مطلع کنید. همچنین می‌توانید در اعیاد و جشن های همگانی برای آنها تبریک و شادباش بفرستید.

روش درگیر نگه داشتن کاربران باعث می‌شود که آنها هر وقت تصمیم جدی برای خرید محصولی مانند محصول شما یا استفاده از خدماتی مانند خدمات گرفتند شما اولین نفری باشید که به ذهن آنها می‌آیید. این کار را تمام کسب و کارهای موفق انجام می‌دهند و یکی از قدرتمندترین روش‌های تبدیل کاربر به مشتری است.

4 – پیشنهاد ویژه به آنها بدهید و آنها را از تخفیف‌ها با خبر کنید

پیشنهادات ویژه می‌توانید کاربران را تبدیل به مشتری وب سایت کند. این کار را با چند رو مختلف می‌توانید انجام دهید.

  • اعلام تخفیف شخصی یا درج کد تخفیف در پنل کاربری
  • ارسال پیامک یا ایمیل در خصوص اطلاع رسانی از تخفیف‌ها یا فروش ویژه
  • ایجاد پاپ آپ های تبلیغاتی
  • درج تصویر و معرفی صفحه فرود در سایدبارها و غیره …

می‌توانید برای پیشنهادات فروش ویژه و تخفیفها زمان تعیین کنید این کار به صرعت کاربران را به سایت شما می‌آورد و تبدیل کاربر به مشتری به سرعت صورت می‌گیرد. البته این مورد به تشویق مشتری به خرید مجدد بیشتر کمک می‌کند.

پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: سئو خارجی چیست؟

5 – از طریق ایمیل و پیامک آنها را از فعالیت های جدید سایت با خبر کنید

در فرم ثبت نام در وب سایت حتما ایمیل و شماره موبایل مشتری خود را بگیرید تا بتوانید لیست ایمیل و بانک اطلاعاتی شما را موبایل کاربران خود را ایجاد کنید. سپس در زمان های مناسب که در بندهای قبل توضیح داده‌ام برای آنها ایمیل و پیامک ارسال کنید.

نکته:

گاهی افراد می‌گویند بدون گرفتن اطلاعات مانند تلفن و موبایل می‌توانیم فروش را به خوبی انجام دهیم.

کاملا درست است.

اما چه خبر دارید شاید به طور اتفاقی تغییراتی در کسب و کار شما صورت بگیرد که بخواهید آن تغییرات را به مشتریان خود اعلام کنید اما در این صورت هیچ گونه دسترسی به آنها نخواهید داشت. که اگر داشتید می‌توانستید کاربران بیشتری را تبدیل به مشتری کنید.

6 – لحظه فروش و معامله را در سایت خود بشناسید

یکی از موارد اصلی تبدیل کاربر به مشتری راحت کردن مراحل فروش سایت است. تمام مراحل فروش سایت خود را به دقت در موبایل و مرورگر های مختلف بررسی کنید تا از نظر فنی نمایشی مشکلی نداشته باشد. همچنین تا می‌توانید فروش را در دسترس کنید در عین حال شخصیت برند و وب سایت را حفظ کنید.

گاهی افراد برای ساده تر کردن فرایند فروش کارهای بی حساب کتاب انجام می‌دهند و فقط می‌خواهد که بفروشند و به قبل و بعد از لحظه فروش تفکر نمی‌کنند. این باعث می‌شود که همیشه درگیر پاسخگویی به مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی باشند.

بنا براین تا می‌توانید احساس کاربران را در هنگام خرید و عملیات خودتان را هنگام فروش خوب نگه دارید تا بتوانید نه تنها کاربران را تبدیل به مشتری کنید بلکه مشتری های خود را تشویق به خرید دوباره کنید.

پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: کسب درآمد از سئو

7 – با پشتیبانی آنلاین و پاسخ با سوالات در دسترس باشید

اگر حجم ترافیک سایت شما این اجازه را به شما می‌دهد می‌توانید از پشتیبانی آنلاین در پلتفرم های مختلف استفاده کنید.

(البته سعی کنید از روش‌هایی که به صورت پاپ آپ تمام صفحه را می‌گیرد استفاده نکنید. یا باز شدن مجدد آماده پشتیبانی و غیره …)

این کار می‌تواند به خودی خود تمام کاربران را عصبی کند و به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی بگذارد.

در غیر این صورت حتما از طریق تیکت پشتیبانی و تلفن ضروری پاسخ کاربران خود را به سرعت بدهید. در این صورت اگر خود شما به جای کاربر باشید بهتر و راحت تر اعتماد می‌کنید و برای خرید اقدام می‌کنید.

کلام آخر:

تمام این روش‌هایی که در این مقاله برای شما عزیزان گفتم نیاز به صبر و ممارست دارد تا بتوانید نتایج ارزشمند برای خود ایجاد کنید. هر کدام از این روش‌ها می‌تواند به خودی خود جذب کاربر و تبدیل کاربر به مشتری را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد اما به شرطی که اصولی و طبق روال و به صورت همیشگی صورت بگیرد. موفق باشید

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا