کامنت مارکتینگ چیست؟ همه چیز در مورد بازاریابی نظرات

کامنت مارکتینگ چیست

کامنت مارکتینگ را به دو بخش مجزا تقسیم می کنیم. اول کامنت‌هایی که شما در رابطه با وب سایت خود در سایت های دیگر منتشر می کنید. دوم کامنت‌هایی که در زیر پست های شما در وبلاگ سایت منتشر می شود. توجه داشته باشید که بازاریابی نظرات یکی از مهمترین تکنیک‌ها آموزش سئو است.

در این مقاله این دو موضوع را به صورت کامل بررسی می کنیم. همچنین تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو را به صورت کامل از نگاه گوگل و کاربر تحلیل و بررسی می کنیم.

✔️✔️ من مطمئنم بعد از مطالعه این مقاله نگاه شما به صورت کلی به موضوع کامنت‌ها و نظرات سایت تغییر خواهد کرد. این یک موضوع بسیار مهم است که شما به عنوان یک مدیر سایت باید بدانید کامنت‌ها و نظراتی که در سایت شما منتشر می شود تا چه اندازه می توانند روی کاربر و موتور جستجو تاثیر بگذارند.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

دقیقا کامنت مارکتینک چیست؟ آن یک بازاریابی از طریق کامنت یک موضوع بسیار گسترده است و همانطور که می بینید کامنت بعضی از وب سایت‌ها فقط تبلیغات سایتهای دیگران است این موضوع در اینستاگرام به خوبی لمس می شود که در آنجا افراد می گویند مطلب بسیار جذاب بود لذت بردم سپس از پیج من هم دیدن بفرمایید.

همچنین این یکی از نمونه‌های کامنت مارکتینگ در وب سایت‌های مختلف دیده می شود. البته در جریان باشید که این کار را امروز ربات‌ها هم انجام می دهند. چند کامنت متفاوت مثلاً 20 عدد را برای یک ربات مشخص می کنند و آن در سطح وب شروع به خزیدن می کند.

پس به هر وب سایتی که در حوزه مشخص شده یا حوزه های دیگر بر می خورند در قسمت نظرات کامنت خود را منتشر می‌کند. معمولاً لینک سایت خود را هم در متن کامنت قرار می دهند.

اما اگر از منظر دیگر بخواهیم به موضوع کامنت مارکتینگ بپردازیم باید اینگونه بگویم:

کامنت‌هایی که در زیر پست های سایت شما منتشر می‌شود می‌تواند تبدیل کاربر به مشتری در سایت شما صورت بگیرد. چراکه اکثراً به جای اینکه خودشان تصمیم بگیرند از روی نظرات دیگران تصمیم می گیرند که چه کار بکنند.

اگر نظرات مفید باشد صحبت‌ها و پاسخ‌هایی که از طرف وب سایت منتشر شده است به جا و اصولی باشد می تواند کاربر را مجاب به استفاده از خدمات این سایت کند. همچنین می تواند نظر کاربر را از آن سایت برگرداند. پس حواستان باشد که چگونه و از چه نقطه نظری پاسخ کاربران را در نظرات می دهید.

تاثیر کامنت ها در سئو

کامنت مارکتینگ می تواند به عنوان یک User generated content (UGC) و یا محتوای تولید شده توسط کاربر برای سایت شما باشد. همه‌ی ما می دانیم که در وب سایت های بسیار بزرگ و قدرتمند این اتفاق رخ می دهد.

تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو

از طرفی بروزرسانی محتوا یکی از فاکتورهای اصلی افزایش رتبه است. وقتی کاربر کامنت در سایت شما منتشر می کند به این معناست که صفحه شما بروزرسانی شده است. بنابراین پس از آنکه خزنده گوگل آن صفحه را مجدد بررسی کند یک سیگنال بروزرسانی توسط کاربران را دریافت می‌کند. این می‌تواند بسیار در رتبه بندی آن صفحه موثر واقع شود.

کامنت مارکتینگ را می‌توانید با انتشار نظر در زیر پست های خودتان به نفع خودتان ایجاد کنید. خیلی از افراد وقتی که نظرات دیگران را در زیر یک پست می خوانند ترغیب می شوند که آنها هم زیر آن پست نظری منتشر کنند.

– با هر کامنت کمی رشد کنید!

blank

باید بدانید که کامنت‌هایی که کاربران در زیر پست شما منتشر می کنند یوزر کانتنت محسوب می شود که از نگاه گوگل ارزشمند است. چرا که گوگل به این نتیجه می‌رسد که صفحه شما مفید است که افراد تعاملی با آن صفحه برقرار می کند. بنابراین کامنتها می‌تواند در رتبه‌بندی هر صفحه بسیار موثر باشد.

حالا که به این اصل رسیدیم باید کاری بکنیم که افراد زیر پست های سایت ما کامنت بگذارند. اگر به صورت ارگانیک مطالبی را منتشر کرده باشید که نظرات کاربران را به خود جلب کند آن مطلب برای همیشه می تواند موفق باشد. چرا که این صفحه به طور دائم توسط کاربران در حال بروزرسانی است.

همچنین کامنت گذاری می تواند زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش دهد و این موضوع یکی از فاکتورهای اصلی افزایش اعتبار صفحه وب سایت است.

پس در هنگام تولید محتوای ویدیویی حواستان به کامنت مارکتینگ باشد و یا در محتوای متنی سایت اشاره به قسمت کامنت های صفحه به حالت کاربران در آن فعالیت کنند

همچنین از طریق شبکه های اجتماعی کاربران را از طریق ای وادار کنید که در زیر پست های شما کامنتی منتشر کنند این کار را خیلی مصنوعی انجام ندهید نتیجه بخش باشد مثلاً به کاربران وعده بدهید که برای آنها بسیار مفید باشد خوششان بیاید و به عنوان یک کارمند آنها نگاه نکنید که می خواهد برای شما فعالیت کنند

چگونه یک استراتژی کامنت مارکتینگ داشته باشیم؟

حتما دیده‌اید که بعضی از وب سایت‌ها زیر پستهایشان تعداد بسیار زیادی کامنت منتشر شده است و به نوعی غیر طبیعی است. در ابتدا من هم مشکوک می شدم که آیا واقعاً این همه کامنت زیر هر پست به صورت طبیعی ایجاد شده است؟ پس از مدتی متوجه شدم که در دو صورت این موضوع انجام می شود.

استراتژی کامنت مارکتینگ

مدیران خودشان کامنت‌ها را در زیر صفحات منتشر می‌کنند تا یوزر کانتنت را برای صفحات ایجاد کنند. پس از این فکر می کردم که تمام آنها فقط همین کار را انجام می دهند. ولی متوجه شدم که برای کامنت گذاری به تعداد زیاد، می توانید استراتژی کامنت مارکتینگ در وب سایت خود برقرار کنید. سپس افراد به صورت طبیعی زیر پست های سایت شما کامنت بگذارند و تمام پستهای سایت شما به صورت همیشگی در حال بروزرسانی و آپدیت توسط کاربران سایت شما باشد.

من نمی دانم که چگونه باید این کار را در سایت خود انجام دهید چرا که هر وب سایت یک کاربری و یک هدف مشخص خاص خود را دارد. اما در دوره جامع آموزش سئو به این اصل پرداخته شده است. که از چه روش‌هایی می توانید استراتژی کامنت مارکتینگ را برای وب سایت خود برقرار کنید. پس از آن شما با در نظر گرفتن نوع فعالیت سایت خود می توانید این استراتژی را پیاده سازی کنید.

همه مهم‌تر:

محتوایی منتشر کنید که پاسخ دقیقی به کاربران بدهد. همچنین در محتوای آموزشی می توانید از کاربران بخواهید که در صورت بروز هر گونه سوال در قسمت کامنت‌ها فعالیت کنند و پاسخ خود را در کمترین زمان دریافت کند. در این صورت می‌توانید به صورت ارگانیک و بدون زحمت و به صورت کاملاً مفید کامنت مارکتینگ را برای سایت خود ایجاد کنید.

مثلاً در یکی از صفحات سایت آموزش کامل را در مورد یک موضوعی منتشر کرده‌اید. اگر آن آموزش واقعا به درد کاربر بخورد در قسمت نظرات از مواردی که در آن آموزش به مشکل خورده است سوال می کند و قسمت نظرات شما هر روز پربارتر است که دیروز می شود.

آیا انتشار لینک سایت شما در کامنت سایت های دیگران روش مفید کامنت مارکتینگ است؟

بعضی از افراد به محض اینکه متوجه می شوند که می توانند لینک سایت خود را در کامنت های وب سایت های دیگر قرار دهند و این کار می‌تواند در سئو سایت شان تاثیر مثبت بگذارد شروع به ارسال نظر در سایت های دیگر می کنند. این کار مثل این می‌ماند که شما به مهمانی بروید چند عدد شیرینی میل کنید و سپس از میزبان خود بخواهید که ظرف شیرینی شان را به شما بدهد تا به خانه‌تان ببرید.

ممکن است لینک وب سایت شما در متن کامنت منتشر شود اما در جریان باشید که این کار در جهان فیزیکی می تواند به این شکل تعبیر شود.

اگر یک وب سایت قدرتمند کار کند حتماً این موضوع را می داند که وقتی شما لینک سایت خود را در قسمت متن نظرات آنها وارد می کنید آن را منتشر نکنند. تا اعتبار صفحه برای خود سایت حفظ شود. در این صورت شما نمی توانید لینک های قدرتمند از قسمت کامنت های سایت برای سایت خود ایجاد کنید.

البته بعضی از وب سایت‌ها این امکان را به شما ایجاد می‌کنند. پس از مدتی می‌بینید که لینک سایت شما در قسمت کامنت های سایت آنها منتشر شده است. اما مطمئن باشید آن سایت‌ها قدرتمند کار نمی کند.

پس آن لینک‌ها هم به درد سایت شما نخواهد خورد. بنابراین به جای تمرکز و زمان گذاشتن در این مسیر، بهتر است در فضاهای دیگری فعالیت کنید که نتیجه بهتری داشته باشد.

– انتشار نام برند در هنگام بازاریابی نظرات

شما می توانید در قسمت نظرات وب سایت های مرتبط با سایت شما نام برند خود را در کنار یک جمله یا یک عبارت کوتاه از توصیف فعالیت خود قرار دهید. این کار باعث می شود که افراد به دنبال برند شما بگردند و آن را جستجو کنند. که می تواند برای شما بسیار مفید باشد اما در صورتی که این کار را به صورت استراتژی زمان دار و هدفمند انجام دهید. تا بتوانید در دراز مدت نتایج بزرگی را کسب کنید.

شاید خودتان ندانید اما ممکن است خیلی از برندهایی که همین حالا در ذهن شما حضور دارد از طریق کامنت مارکتینگ و یا حداقل از طریق عبارت‌هایی که در وب سایت های دیگر از آنها منتشر شده است به خاطر دارید. بنابراین این قدرت به دست کم نگیرید چرا که ذهن انسان همیشه نقل قول دیگران را در مورد مسئله بهتر می پذیرد تبلیغات مستقیم خود فرد.

چه کار کنیم که کاربران نظرات بیشتری ثبت کنند؟

جذب کامنت در سایت

قبل از این باید بگویم که شما می توانید یک سوال بسیار جامع را در قسمت نظرات در قالب یک کاربر از خود بپرسید. سپس در زیر آن سوال یک پاسخ جامع قرار دهید. این کار از دو قسمت می تواند مفید باشد اول اینکه می تواند به کاربران ثابت کند که شما به سوالات آنها پاسخ می دهید. هر چند که شما خودتان این کار را کرده‌اید. اما همچنین احساسی در آنها به وجود می آورید.

از نظر من این کار مشکلی ندارد چرا که شما می خواهید واقعاً به سوالات آنها پاسخ دهید. اما گاهی افراد وقتی می بیند که هیچ کس هیچ نظری نگذاشته است آنها هم از انتشار کامل صرف نظر می کند. بنابراین با این کار می توانید مسیر کامنت گذاری را برای برخی از افراد هموار کنید.

همچنین این کار باعث می شود که گوگل هنگام خریدن متوجه شود که کاربران با صفحه ارتباط برقرار کرده‌اند. یا این صفحه تعامل خوبی با کاربران دارد و در آن کامنت منتشر شده است. این می تواند برای رتبه صفحه شما بسیار مفید باشد و گوگل به صفحه شما به عنوان یک صفحه مفید نگاه کند.

برای اینکه کامنت مارکتینگ صفحه خود را برای این کار بهینه کنید می توانید با چند سوال منطقی و چند پاسخ بسیار جامع و عالی شروع کنید. در زیر پست های خود منتشر کنید البته در نظر داشته باشید که مانند برخی از وب سایت‌ها زیاده گویی و یا بزرگنمایی نکنید. چرا که در این صورت کاربران سایت شما بسیار با شعور و هوشیار و آگاه هستند و متوجه می شوند که شما قصد فریب آنها را دارید.

پس از راه اندازی کامنت مارکتینگ با نظرات منفی سایت چه کنیم؟

یک موضوع بسیار عمیق را در بحث کامنت مارکتینگ می خواهم برای شما بگویم. زمانی که شما کامنت های منفی سایت را دریافت می کنید بدانید که قدرت پیدا کرده‌اید. مطمئن باشید افرادی که برای شما کامنت منفی ارسال می کنند در حال خدمت کردن به شما و در حال رشد سایت شما هستند.

چرا که در سایت شما زمانی را برای انتشار کامنت سپری می کند که آن می تواند برای شما مفید باشد. همچنین بسیار خوشحال باشید چرا که اگر دقت کنید می بینید که به کشورهای قدرتمند مرگ و نفرین ارسال می شود و به کشورهای ضعیف و بدبخت کمک های بشردوستانه.

بازاریابی نظرات

خوب گوش کنید!!

اگر توقع دارید که فقط تعریف و تمجید به سمت سایت شما بیاید شما نمی توانید قدرتمند شوید. در موزه قدرت گاهی تضاد های وجود دارد که اکثر آنها را از طریق کامنت‌ها و فعالیت‌های خرابکارانه متوجه خواهید شد.

همیشه این موضوع پاسخ می دهد مثلا وقتی که سایت ما در زمینه سئو رشد می کند افراد مدت زمان بسیار زیادی را در سایت ما سپری می کنند تا ببینند که ما به چه صورت مطالب را منتشر می کنیم. یا سورس سایت را بررسی می کنند تا ببینند ما به چه صورت محتوا و صفحات و در دسترس افراد قرار می دهیم.

بنابراین این یک موضوع بسیار طبیعی است که شما وقتی که رشد کنید نه تنها کامنت های منفی بلکه رفتارهای منفی از سمت افراد ضعیف دریافت می‌کنید. کامنت مارکتینگ یک موضوعی است که شما باید آن را مهار کنید و همه چیز را طوری پاسخ دهید که به نفع شما تمام شود.

در مکالمات تلفنی گاهی شما نمی توانید پاسخ را در لحظه کنترل کنید اما در پاسخ به کامنت‌ها می توانید بسیار منطقی و با صبر و حوصله همه چیز را به نفع خود بازگردانید. همچنین با منتشر کردن برخی از کامنتهای جنجالی می توانید زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهید و رشد بیشتری رو داشته باشید.

چگونه از دیدگاه های اسپم جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از کامنت اسپم

همان طور که می دانید ربات‌هایی هستند که در جهت کامنت مارکتینگ در تمام صفحات وب در حال گشت و گذار هستند و در زیر صفحات مرتبط یا غیر مرتبط منتهایی را منتشر می‌کنند. اگر در وب سایت شما این موضوع پیش می آید می توانید از روش های متفاوت استفاده کنید تا جلوی برخی از آنها را بگیرید. گاهی استفاده از CDN می تواند این موضوع را برای شما کاملا برطرف کند. می توانید با استفاده از گوگل کپچا، جلوی ورود ربات‌ها را به فرم‌ها و نظرات بگیرید.

وردپرسی هستید؟ پس می‌توانید از افزونه های مختلف برای جلوگیری از ربات های کامنت گذار استفاده کنید این افزونه‌ها معمولاً کپچاهای متفاوتی را در سایت شما ایجاد می‌کنند که مشخص می کند کسی که کامنتی منتشر می کند کاربر واقعی است یا ربات تعریف شده است.

نتیجه و جمع بندی:

این مقاله می تواند بسیار مفید باشد برای اینکه که شما کامنت مارکتینگ را در بهترین حالت ایجاد کنید. اما واقعاً تمام مطلب را مطالعه کنید اگر به صورت تیتر وار از مطالب گذشته و به اینجا رسیدید، پیشنهاد می کنم که مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید. از موضوعاتی که در تجربیات ما به وجود آمده است و در این مقاله برای شما توضیح داده‌ایم استفاده کنید تا سایت خود را رشد دهید. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.موفق و پیروز باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا