سئو خارجی چیست؟

Off Page SEO

سئو  خارجی یا Off Page SEO به مجموعه از عملیاتی گفته می شود که خارج از سایت انجام می شود تا اینکه صفحات سایت را در رتبه بندی های موتور جستجو و جذب کاربران موفق و برجسته کند. این یکی از بخش های آموزش سئو می باشد.

سئو خارجی روش‌های زیادی دارد و فاکتورهای بسیار حساسی برای ایجاد آن باید رعایت شود. در این مقاله قصد داریم به تک‌تک روش های سئو خارج از صفحه و اهمیت هر کدام از آنها  در رتبه بندی سایت بپردازیم.

اما باید بدانید که سئو خارجی به تنهایی نمی تواند یک وب سایت و موفق کند. حتی با استفاده از روش های آن به صورت ناقص یا غیر تخصصی نمی توان نتیجه مطلوبی برای وب سایت ایجاد کرد. بنابراین در این مقاله مطالعه می کنید که چه زمانی یک وب سایت به سئو خارجی نیاز دارد و از چه راههایی باید این نیاز برآورده شود تا نتیجه مطلوب واقع شود.

پس پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را به عنوان یک مرجع بدانید و تا انتها به دقت مطالعه کنید. چرا که تحقیقات بسیار زیادی برای جمع آوری اطلاعات این صفحه صورت گرفته است و در اختیار شما به صورت رایگان قرار گرفته است.

سئو خارجی چیست؟

شما فکر می کنید سئو خارجی چیست؟ خیلی از دوستان مفهوم سئو خارج از سایت را به بک لینک و لینک سازی محدود می کنند. اما چنین نیست Off Page SEO به مجموعه ای از عملیات گفته می شود که خارج از سایت صورت می گیرد تا یک وب سایت در رتبه بندی موتور جستجو در نتایج ابتدایی ظاهر شود.

سئو خارجی چیست

اما  اگر بخواهیم به زبان ساده آن را توضیح دهیم می توانیم بگوییم که باید سایت و صفحات سایت و برند سایت و نام سایت را با خزنده های موتور جستجو بیشتر آشنا کنیم. اما این آشنایی باید خارج از سایت صورت بگیرد آنها باید بیشتر نام و برند سایت را در جهان وب خصوصاً در وب سایت‌هایی که فعالیت مرتبط دارند ببینند.

حالا چه از طریق یک لینک وارد سایت بشوند و یا در وب سایت های مختلف و یا در شبکه های اجتماعی نام و برند را بخوانند و بیشتر با آن برخورد کند. اهمیت این کار زمانی صورت می گیرد که نام و برند در کنار کلمه کلیدی اصلی وب سایت و فعالیت اصلی سایت ایجاد شود که در مورد این موضوع در ادامه می خوانید.

این مطلب هم برای شما مفید خواهد بود: ترفندهای سئو

حالا فهمیدید سئو خارجی چیست!!

یک نکته اینجا جا مانده است سئو خارجی فقط مربوط به خزنده های موتور جستجو نمی شود کاربرانی که در خارج از سایت با نام و برند وب سایت آشنا می شوند و چندین بار به گوش آنها می خورد. همچنین خارج از سایت با نوع فعالیت سایت آشنا می شوند احتمال بسیار بسیار زیادی دارد که به وب سایت مراجعه کنند. اما در صورتی که آن نام و آن موضوع را در محلی مناسب شنیده باشند و دیده باشند این می تواند بهترین تاثیر را بر سئو خارجی سایت بگذارد.

 فکر می کنم حالا بهتر فهمید که سئو خارجی چیست!! هم کاربران خارج از سایت بیشتر با فعالیت وب سایت آشنا می شوند و هم خزنده‌ها و رباط های موتور جستجو.

وقتی خزنده‌ها حتی بدون لینک نام برند و کلمه کلیدی اصلی فعالیت سایت را در کنار هم در خارج از وب سایت ببینند به این نتیجه می رسند که این وب سایت محبوبیت زیادی در فضای وب دارد. چراکه مردم در مورد او صحبت می کنند.

همچنین اگر لینک ایجاد شود با خزیدن از طریق آن لینک به داخل سایت بیشتر به وب سایت سر می زنند و باعث می شود با هربار خزیدن در صفحات مختلف درصدی رتبه آن صفحه افزایش پیدا کند. البته اگر آن صفحه آمادگی داشته باشد!

خوب حالا در نهایت نتیجه انجام عملیات و استراتژی های خارجی چیست؟ در نهایت همه چی به رتبه بندی برمی گردد، و پس از آن به افزایش ورودی گوگل و افزایش بازدید و ترافیک سایت منتهی می شود که این می تواند یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت وب سایت باشد.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

به طور قاطع نمی توانیم بگوییم که سئو خارجی بهتر است یا سئو داخلی، اما هر دوی آنها برای یک وب سایت معنا و مفهومی در رتبه بندی دارد. On Page SEO قدرت فعالیت و تمرکز داخلی سایت را به کاربران و موتور جستجو ثابت می کند.

اما سئو خارجی میزان اجتماعی بودن و ارتباطات سایت را با کاربران و دیگر رسانه های مرتبط ثابت می کند هر کدام از آنها به خودی خود می تواند در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو موثر باشد همچنین هر کدام از آنها می تواند به نوعی کاربران را مجاب کند تا از خدمات و محصولات سایت استفاده کنند.

تعریف سئو خارجی: همانطور که از نامش مشخص است به فعالیت‌هایی گفته می شود که خارج از سایت صورت می گیرد. در واقع کاربران را از خارج سایت به داخل هدایت می کند همچنین خزنده‌ها و ربات های موتور جستجو را.

تعریف سئو داخلی: به فعالیت هایی گفته می شود که داخل سایت برای رتبه بندی بهتر صورت می گیرد فعالیت‌هایی از قبیل لینک سازی های داخلی، تولید محتوا، ایجاد تجربه کاربری مناسب، بهینه سازی سرعت سایت و غیره است.

اما لازم از همینجا بدانید که تمام فعالیت‌هایی که بر سئو خارجی و سئو داخلی انجام می شود زمانی موثر واقع می شود که در کنار هم صورت بگیرد و اگر کفه ترازو به هر سمت سنگین تر شود در رتبه بندی کلیه سایت تاثیر منفی می گذارد. بنابراین باید بدانید که تمام برنامه های شما را در مورد فعالیت های داخلی و سئو خارجی چیست.

نکاتی که هنگام لینک سازی در جهت سئو خارجی باید رعایت شود

بک لینک ها نقش بسیار مهمی در سئو خارجی سایت دارد اما چه نکاتی هنگام ایجاد آن باید رعایت شود یا بهتر است بگوییم چه لینک‌هایی از نظر گوگل موثرتر واقع می شوند و در سئو تاثیر بیشتری می گذارند.

لینک بیلدینگ در اف پیج سئو

1- میزان ارتباط فعالیت سایتی که از آن لینک دریافت شده است

هر چقدر که فعالیت سایتی که لینک دریافت شده مرتب تر با سایت قصد باشد می تواند لینک تاثیر بیشتری در سئو خارجی ایجاد کند. همچنین اگر فعالیت یک وب سایت عمومی باشد مانند وب سایت های خبری یا مجله یا غیره می تواند تاثیر آن بسیار زیاد باشد. اما اگر فعالیت کاملاً نا مرتبط باشد ممکن است در رتبه بندی سایت شما تاثیر ای ایجاد نشود هر چند که مثبت خواهد بود ما تاثیرات قابل توجه و قابل دیدن نخواهند بود. البته باید بدانید که لینک های فالو ارزش و اعتبار بالایی نسبت به لینک نوفالو به صفحه مقصد وارد می کنند.

2- میزان اعتبار دامنه سایتی که از آن لینک دریافت کردید

هر چقدر اعتبار دامنه سایت مبدا بیشتر باشد می تواند اعتبار بیشتری به صفحات سایت مقصد وارد کند. در این صورت اگر وب سایت مرتبط با نوع فعالیت شما باشد و یا همان طور که گفتیم عمومی باشد می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی را در استراتژی سئو خارجی ایجاد کند. بنابراین هنگام لینک سازی های خارجی بهتر است به موضوع اعتبار رنک کلی سایت مبدا  توجه کنید. همچنین اگر وب سایت‌هایی برای افزایش رتبه خود به وب سایت شما لینک سازی کرده‌اند اما آن وب سایت آنها مخرب باشد و اعتبار پایینی داشته باشد باید به سرعت در برای حذف بک لینک های سایت اقدام کنید.

3- انتخاب انکر تکست مناسب در لینک سازی خارجی

روش لینک سازی خارجی با انتخاب بهترین انکر تکست در چه مکانی از سایت چیست. این موضوع می‌تواند بسیار تخصصی باشد که اگر رعایت نشود ممکن است سایت در آن صفحه یا به صورت کلی پنالتی شود و از رتبه بندی حذف شود یا حتی ممکن است پنالتی کمی رقیق باشد و صفحه سایت یا صفحات کلی سایت کمی افت رتبه برایشان اعمال شود. 

بنابراین ما یک مقاله کامل برای معرفی انکر تکست و انواع آن آماده کرده‌ایم که می توانید آن را مطالعه کنید تا در فعالیت سئو خارجی، هنگام لینک سازی با مشکلات رتبه بندی و جریمه های موتور جستجو درگیر نشوید.

5- لینک هایی که از صفحه اصلی سایت دریافت شده است

خیلی از دوستان فکر می‌کنند که اگر از صفحات اصلی سایت لینک دریافت شود می تواند در سئو خارجی سایت آنها  تاثیر بیشتری داشته باشد. اما چنین نیست اگر لینک در صفحه ایجاد شده باشد که کاملا مرتبط با نوع فعالیت سایت مقصد باشد می تواند بیشترین اعتبار را به سایت مقصد منتقل کند. همچنین آن صفحه ای که این لینک را دریافت کرده است رتبه بهتری در نتایج نسبت به دیگر صفحات کسب می کند.

تاثیرات سوشیال سیگنال در سئو خارجی چیست

social signal for Off Page SEO

سوشیال سیگنال social signal یا همان سیگنالهای شبکه های اجتماعی می تواند تاثیرات بسیار زیادی در سئو خارجی هر وب سایت ایجاد کند. در شبکه های اجتماعی می توانید کاربران را هدایت یا دعوت به یک وب سایت کنید. همچنین در اکثر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برای وب سایت های خود لینک ایجاد کنید تا خزنده های موتور جستجو را هم همراه با کاربران وارد وب سایت کنید. تقریباً تمام ابزار های اجتماعی این قابلیت را به شما می دهند تا بتوانید یک لینک از وبلاگ یا وب سایت شخصی خود در آنجا ثبت نمایید که پس از مدتی در ابزارهای بررسی سئو خارجی، می توانید تاثیرات آن لینک‌ها را مشاهده کنید.

در ادامه می خواهم چند روش بسیار قدرتمند برای لینک سازی در شبکه های اجتماعی به شما معرفی کنم. اگر می‌خواهید بدانید میزان تاثیر آن در سئو خارجی چیست باید بگویم که بسیار زیاد است. چرا که شبکه‌های اجتماعی به دلیل ترافیک بالایی که دارند خزنده های موتور جستجو بیشتر در صفحات آنها می خزند بنابراین در این رفت و آمدها سایت شانس زیادی برای رتبه بندی های بیشتر کسب می کند.

1- یوتیوب

youtub

یوتیوب می تواند قدرت مند ترین سیگنال باشد که برای سایت شما در جهت سئو خارجی ایجاد می شود. برای این کار ابتدا کافی است یک کانال در یوتیوب ایجاد کنید و پس از آن ویدیو های مربوط به کسب و کار خود را در آن آپلود کنید هنگام ایجاد کانال، یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید لینک سایت خود را در کانال خود ثبت نمایید.

به خاطر داشته باشید که  این کار می تواند قدرتمندترین بک لینک را برای سایت شما ایجاد کند. البته در صورتی که مطالب داخل کانال مرتبط با نوع فعالیت سایت باشد و کلمات کلیدی در عنوان‌ها و تایتل‌های ویدیوها و نام کانال استفاده شده باشد و ویدیوها هم مرتبط باشند.

پس از تولید محتوا یویدیویی هر چقدر که ویدیوهای شما در یوتیوب نمایش بیشتری داشته باشد و اعتبار کانال شما افزایش پیدا کند آن رنک و اعتبار به سایت شما منتقل می شود. از این روش حتما در سئو خارجی سایت استفاده کنید چرا که به نظر من قدرتمندترین روش ایجاد بک لینک به صورت رایگان از یک سایت عمومی بسیار قدرتمند است.

2- آپارات

aparat

همچنین با استفاده از امکانات آپارات می توانید سئو خارجی سایت خود را تقویت کنید. امکاناتی که آپارات به شما می دهد و مانند یوتیوب است در آپارات می توانید کانال ایجاد کنید و ویدیو های خود را آپلود کنید و همچنین می توانید لینک سایت خود را در کانال خود ثبت نمایید. برای بهره گیری بیشتر لازم است که ویدیوهای آپلود شده و عنوان‌ها و تایتل‌های ویدیوها و کانال از کلمات مرتبط با فعالیت سایت استفاده شود.

همانطور که می دانید آپارات در خیلی از موارد مانند موتور جستجوی استفاده میشود و افراد برای دیدن ویدیوها داخل آپارات جستجو می کنند. اگر ویدیوهای کانال شما  با کلمات کلیدی و عنوان های مشخص منتشر شده باشد می‌توانید امکان نمایش را برای افراد که جستجو می کنند ایجاد کنید. آنها را به وب‌سایت خود هدایت کنید و این ترافیک باعث افزایش رتبه های کلیه سایت شما خواهد شد.

3- اینستاگرام

instagram

در اینستاگرام می توانید یک پیج ایجاد کنید و مطالب مرتبط با نوع فعالیت سایت خود را در آن منتشر کنید. به یاد داشته باشید که اگر نام تصاویر و کپشن و هشتگ هایی که استفاده می شود با کلمات کلیدی شما برابری کند می تواند سیگنال بسیار قدرتمندی برای سایت شما ایجاد کند.

همچنین می توانید لینک سایت خود را در اینستاگرام ثبت کنید تا کاربران با کلیک بر روی آن لینک به سایت شما هدایت شوند. برای اینکه نتیجه بهتری در اینستاگرام دریافت کنید بهتر است یک پیج را از ابتدا خودتان ایجاد کنید و در آن فعالیت کنید. چرا که اگر فعالیت قبلی آن پیج نام مرتبط با فعالیت فعلی سایت شما باشد اعتبار خوبی از اینستاگرام دریافت نخواهید کرد و نمی تواند در سئو خارجی شما تاثیر مثبتی ایجاد نکند.

4- تلگرام

telegram

تلگرام یکی از پر مخاطب ترین ابزارهای شبکه اجتماعی خصوصاً در ایران است. شما می توانید به صورت رایگان در تلگرام کانال ایجاد کنید و می توانید کانال خود را برای تمام مخاطبین خود در گوشی موبایل خود ارسال کنید و آنها را به کانال خود دعوت نمایید.

همچنین در کانال تلگرام می توانید هر چقدر که می خواهید لینک های قدرتمندی برای سایت خود ایجاد کنید. افراد را از طریق کانال تلگرام خود به سایت منتقل کنید با این کار هم رباط های موتور جستجو را به صفحات سایت خود وارد می کنید و هم کاربران را وارد می کنید.

البته در نظر داشته باشید  تاثیری که آپارات و یوتیوب می‌توانند از نظر انتقال ورود خزنده‌ها به سایت شما بگذارد تلگرام و اینستاگرام نمی توانند در آن حد موثر باشند. اما در عوض از تلگرام و اینستاگرام می توانید کاربران هدفمندی را برای سایت خود پیدا کنید. آنها را به سایت هدایت کنید و همچنین خدمات سایت خود در این ابزارها آنها معرفی کنید.

تاثیرات اصلی سئو خارجی در رتبه بندی سایت

سئو خارجی

موتورهای جستجو خصوصاً گوگل بر ترافیک صفحات سایت تمرکز بسیار زیادی دارند و اگر صفحه ای ترافیک زیادی را داشته باشد گوگل تشخیص می‌دهد که این صفحه ارزشمند است. بنابراین رتبه آن صفحه را و رتبه کلی سایت را افزایش می دهد. سئو خارجی می تواند افرادی را از بیرون سایت داخل سایت هدایت کند. این کار به خودی خود در رتبه بندی تاثیرات بسیار زیادی دارد.

همچنین همانطور که گفته شد در تمام مواقع خزنده های گوگل همانند کاربران از لینک‌هایی که ایجاد شده وارد وب سایت می شوند. ورود آنها به خودی خود باعث افزایش رتبه می‌شود. که این ملزم این است که سایت آمادگی کافی برای رتبه گرفتن را داشته باشد. از نظر تکنیکال یا چه از نظر محتوایی و چه از نظر ارزش معنایی بتواند در بهترین حالت برای رتبه گرفتن آماده کرده باشد.

فاکتورهای اصلی سئو خارجی چیست

فاکتورهای اصلی سئو خارجی چیست

1- بازاریابی محتوا

یکی از قدرتمندترین مواردی که می شود از آن به عنوان فاکتورهای سئو خارجی نام برد بازاریابی محتوا اما خارج از سایت است.  وب سایت های زیادی این امکان را برای کاربران به وجود می آورند که بتوانند محتوای خود را منتشر کنند. میتوانید از طریق انتشار محتوا افرادی را به کسب و کار و سایت خود هدایت کنید.

خدمات خود را به آنها معرفی کند بهترین محتوا برای داخل سایت صورت بگیرد و جزوه عملیات سئو داخلی است. اما آن محتوا را می توان در پلتفرم های متفاوت به گونه های مختلف منتشر کرد. سپس لینک‌ها و آثاری از وب سایت در تصاویر و متن در محتوا ایجاد کنید تا کاربران این پلتفرم‌ها را وارد کسب و کار و  وب سایت کنید.

2- سئو محلی لوکال سئو

از طریق سئو محلی می توان سئو خارجی را تقویت کرد چگونه صورت می گیرد، می توانید با نشانه گذاری و پرچم گذاری در پلتفرم های محلی مانند گوگل مپ و غیره سایت خود را به هم محلی های خود در مکان های فیزیکی معرفی کنید. همچنین با درج لینک می توانید آنها را به صورت مستقیم از طریق آن لینک‌ها وارد وب سایت خود کنید.

3- سوشیال سیگنال

ابتدا باید بدانید که سوشال سیگنال چیست یکی از بهترین سیگنال‌هایی که می توانید در سئو خارجی برای موتورهای جستجو و گوگل ایجاد کنید، سیگنال‌هایی هستند که در شبکه های اجتماعی موتورهای جستجو ارسال می شوند. همانطور که گفته شد در اپلیکیشن‌ها و در پلتفرم های مختلف می توانید فعالیت داشته باشید و لینک سایت خود را درج کنید. از  طریق آنها سئو خارجی سایت خود را تقویت کنید. این موضوع در گذشته بسیار قدرتمند تر از امروز بود اما امروز هم می تواند یکی از فاکتورهای سئو اف پیج باشد.

4- فعالیت در انجمن های آنلاین

دیده‌اید که در وب‌سایت‌های مختلف قسمت پرسش و پاسخ یا انجمن های مرتبط با فعالیت آن سایت وجود دارد با فعالیت در این انجمن‌ها می توانید نام برند سایت خود را در کنار کلمات کلیدی فعالیت اصلی سایت درج کنید. اگر در آن انجمن‌ها یا در آن صفحات پرسش و پاسخ بتوانید لینک خود را ثبت کنید می تواند بسیار موثر باشد حتی اگر لینک هم ثبت نشود می تواند سیگنال‌هایی را به گوگل ارسال کند سئو خارجی سایت موثر واقع شود.

5- منشن بدون لینک

همانطور که دربند قبلی گفته شد می توانید در وب سایت های مختلف و در انجمنها و پرسش و پاسخ‌ها فعالیت کنید و نام برند یا آدرس سایت و کلمه کلیدی اصلی فعالیت آن سایت را در بنویسید. به این کار منشن بدون لینک گفته می شود. هر چند که لینیکی ایجاد نشده است و خزنده‌ها از داخل آنها نمی توانند وارد سایت شوند. اما انتشار نام برند در کنار کلمه کلیدی اصلی فعالیت سایت می تواند سیگنال بسیار قدرتمندی برای گوگل باشد. اما موثرترین حالت آن این است که این کار در پلتفرم یا وب سایت‌هایی انجام شود که کاملا مرتبط با نوع فعالیت سایت هدف است.

چه زمانی سایت نیاز به سئو خارجی دارد

اگر از ابتدای شروع فعالیت سایت فعالیت در جهت سئو خارجی بصورت بگیرد، هیچ گونه نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. چرا که تعداد صفحات و محتوای سایت و اندازه کافی کامل و مفید نیست.

اما بهترین زمان برای راه اندازی یک استراتژی سئو خارجی قدرتمند چه زمانی است؟ زمانی که ساختار سایت از نظر لینک سازی و از نظر تکنیکال به حالت مطلوبی رسیده باشد. همچنین زمانی که دسته بندی های مختلف در سایت ایجاد شده باشد و محتوای آنها کامل شده باشد.

اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم بهترین زمان برای ایجاد سوء خارجی زمانی است، باید بگوییم وقتی که سایت برای کاربران مفید باشد. چه از نظر خدمات چه از نظر محصولات و چه از نظر محتوا و وبلاگ در بهترین حالت باشد و برای کاربران خود حرفی ارزشمند برای گفتن داشته باشد. اگر یک وب سایت در این حالت باشد و سئو خارجی انجام ندهد فرصت را از دست داده است. اما اگر به این درجه نرسیده باشد و استراتژی های آف پیج را ایجاد کند تمام فعالیت، انرژی و هزینه هایی که انجام داده از بین می رود.

نتیجه:

در این مقاله کامل بررسی کردیم که سئو خارجی چیست و چطور باید از قدرت آن بهره ببریم و چه زمانی یک برنامه کلی برای شروع آن بریزیم. موفق و پیروز باشید

سوالات متداول در مورد سئو خارجی

بهترین نتیجه را چه زمان از لینک سازی در سئو خارجی دریافت می کنیم؟

اگر سایت کاملا پخته نباشد و هنوز نیاز به استراتژی های ورود خزنده و کاربر از بیرون نداشته باشد سئو خارجی می تواند بی اثر واقع شود. زمانی نتیجه مطلوب حاصل می شود که: 1- در داخل سایت همه چیز در بهترین حالت آماده باشد 2- محتوا و محصولات یا خدمات بدون نقص آماده ارائه باشد 3- رتبه های سایت در نتایج ثابت مانده باشد.

آیا سئو خارجی فرایند هزینه بری است؟

قطعا خیر اگر برداشت افراد از انجام سئو خارج صفحه فقط بک لینک و ریپورتاژ آگهی باشد می تواند هزینه بر باشد. اما اگر بخواهند از 90% باقیمانده هم سهمی برای خود داشته باشند می توانند قسمت هزینه بر را برای اصلا انجام ندهند. در این مقاله راه های بسیار زیادی از سئو خارجی را بررسی کردیم که نیاز به هزینه ندارد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا