بازاریابی کلیکی همان PPC که مخفف Pay Per Click است. یعنی پرداخت به ازای هر کلیک. بازاریابی کلیکی یکی از عناصر و زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. در واقع شما به جای اینکه تلاش کنید تا بازدید و ورودی ارگانیک را به وب سایت خود بیاورید. می توانید با تبلیغات کلیکی هر چه می خواهید بازدیدکننده به وب سایت خود بیاورید و در ازای هر بازدید یا هر کلیک مبلغی را پرداخت کنید.
تبلیغات کلیکی گوگل چگونه است؟
موتورهای جستجو بهترین گزینه برای بازاریابی کلیکی هستند. گوگل در سرویس Google Ads این خدمات را ارائه می دهد. شما می توانید کلمات کلیدی که می خواهید را در این سرویس انتخاب کنید و حساب خود را شارژ کنید و از همان لحظه در صفحه اول جستجو وب سایت خود را ببینید.سرویس تبلیغات کلیکی Google Ads این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سایت های رقیب به صورت تخصصی بپردازید.
حتما مطالعه کنید: بازاریابی محتوا چیست؟
در سرویس کلیک مارکتینگ گوگل شما می توانید بر اساس بودجه و نوع تبلیغ جایگاه خود را نسبت به ارزش کلمه کلیدی انتخاب کنید. این بودجه و نوع و سطح تبلیغات را تبلیغ کننده هنگام ثبت تبلیغ مشخص می کند. انتخاب کلمات کلیدی در بازخورد تبلیغات می تواند بی اندازه مهم باشد. ممکن است ترافیک غیر مرتبط را وارد وب سایت خود کنید و به ازای آن هزینه پرداخت کنید.
اگر کلمات کلیدی شما مرتبط باشد و کاربران را به صفحه مناسبی هدایت کنید گوگل مبلغ کمتری بر ازای هر کلیک از شما دریافت می کند. چراکه شما کاربران گوگل را به هدفشان رساندهاید. این یکی از موارد از قوانین سرویس Google Ads برای بازاریابی کلیکی است.
وبسایت های واسطه برای بازاریابی کلیکی و پرداخت به ازای کلیک
وبسایت های واسطی هم هستند که بازاریابی کلیکی را برای سایت شما را به صورت بنری و کمپین در سایت های مختلف به روش اسکریپت منتشر می کنند. بر ازای هر کلیک مبلغی از شارژ اصلی شما کم می کنند. معمولا شما می توانید نوع فعالیت و وب سایتها را خودتان انتخاب کنید تا تبلیغات در آنها انجام شود.