آموزش سئو – اگر شما محصول و خدماتی در سایت خود ارائه میدهید در شرایط خاص باید صفحه فرود داشته باشید. همان طور که از اسمش مشخص است صفحه فرود صفحهای است که کاربر آنجا به هدف میرسد. این صفحه در صفحات مختلف سایت به صورت متن یا بنر معرفی میشود. کاربرد آن برای رسیدن به نقطه نهایی هدف فروش یا ارائه خدمات است. همچنین برای متمرکز کردن قدرت سئو سایت است.
صفحه فرود محل نهایی ارائه خدمات یا محصولات شماست که کاربر در آن با سایت شما تعامل برقرار می کند.
چرا صفحه فرود بسازیم؟
صفحات فرود را با چند مثال برای شما توضیح میدهیم. مثلا شما یک سایت فروش کفش دارید. محصولات شما ممکن است به صورت زمانبندی شده یا از نظر نوع محصول متفاوت باشد. یعنی یک لندینگ پیج با عنوان جدیدترین کفشهای اسپرت مردانه ایجاد می کنید سپس در آن صفحه کفش های مردانه اسپرتی که میخواهید بفروشید را در صفحه فرود قرار میدهید. سپس برای این صفحه می توانید بنر طراحی می کنید و یا لینک آن را در سایت خود یا صفحات اجتماعی تبلیغ میکنید.
اگر بخواهید صفحهای برای ثبت سفارش یک محصول یا خدمات داشته باشید و آن را تبلیغ کنید به همان صفحه که لینک آنرا در سایت خود و سایتهای دیگر تبلیغ میکنید صفحه فرود گفته میشود. تا کاربران پس از کلیک به آن صفحه هدایت شوند و مستقیم با خرید یا دریافت خدمات شما روبهرو شوند.
پیشنهاد ما پس از مطالعه این صفحه: زامبی پیج چیست؟
کال تو اکشن در صفحات فرود
میتوانید مستقیما محصول یا خدمات خود را در صفحات فرود بشفروشید. یعنی بعد از کلیک کاربر می تواند به مشتری تبدیل شود. مثلا همین تصویر شما را به صفحه فرود میبرد.
وقتی بر روی تصویر کلیک میکنید مستقیما به صفحه فرود مشاوره سئو هدایت میشوید. لازم است بدانید بهتر است صفحهی نخست سایت را به صفحات فرود تبدیل نکنید. ممکن است بخواهید برخی از محصولات را در آن معرفی کنید اما اگر به صفحه فرود تبدیل شود در لینک سازی که پس از آن صورت میگیرد سئو سایت شما به مشکل میخورد. اما بسیار خوب است که لینک و تصویر شاخص صفحات فرود را در صفحه نخست سایت درج کنید. این موضوع اهمیت صفحات فرود شما را برای موتورهای جستجو مشخص میکند.
تفاوت صفحه فرود با صفحه اصلی سایت
در صفحات فرود همانطور که در تصویر مشاهده میکنید هیچ لینکی وجود ندارد. رنگ زرد در تصویر نشانگر لینکها است و مشاهده میکنید که در صفحات فرود لینکهای فوتر و هدر و غیره حذف شده و فقط و فقط یک لینک برای خرید یا سفارش مستقیم وجود دارد. عدم وجود لینکها در این صفحه دو موضوع را پوشش میدهد.
- اعتبار صفحه از طریق لینکها خارج نمیشود.
- کاربر متمرکز بر دکمه خرید میشود.
لینکهای کلیک شدنی میتوانند تمرکز ذهن مخاطب را برای اقدام برای تماس یا خرید پراکنده کنند. علاوه بر لینکها دقت کنید که هیچ تبلیغ و هیچ گونه پیامی در صفحات فرود وجود ندارد و تمام تمرکز بر موضوع هدف است.
صفحات فرود حاوی چه مطالبی است؟
صفحات فرود جای توضیح دادن و اطلاع رسانی و تبلیغات نیست. در صفحه فرود فقط اصل مطلب فعالیت یا محصولات شما باید باشد. در هر مقاله و نوشته ای که میخواهید از خدمات و محصولات خود بگویید و آنها را توضیح دهید. اما صفحه فرود را خالی بگذارید. مگر چند توضیح مخصر که بتواند کمک کند. سعی کنید در لندینگ پیج از لذتها و از خوشیها صحبت کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که در صفحات فرود باید بتوانید مسیر احساسی مخاطب خود را به سمت خوب هدایت کنید. این کار را با استفاده از متنها و تصاویر مرتبط با موضوع صفحه انجام دهید.
همچنین بخوانید: آموزش گوگل سرچ کنسول
چه تعداد صفحه فرود باید ایجاد کنیم؟
سایتهایی مانند آمازون و سایتهای بزرگ فروش محصول داخلی و خارجی میتوانند تعداد زیادی صفحات فرود داشته باشند. اما وب سایتهای کوچک میتوانند با ایجاد چند صفحه فرود تمام مسیر هدف خود را ایجاد کنند. در واقع شما میتوانید هر چقدر که میخواهید صفحات فرود بسازید اما به این شرط که این صفحات واقعا لازم باشند. چرا که قبل از ایجاد صفحات باید به سئو و بهینه سازی آنها توجه کنید. هر چه تعداد صفحات بیشتر شود و به خوبی بهینه نشوند تمرکز موتور جستجو را پراکنده میکنید و رتبه خوبی برای این صفحات به دست نمیآورید.
نظر و سوال خودتونو همین جا بنویسید. موفق باشید