کلمه کلیدی طولانی یا دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی طولانی

آموزش سئوکلمه کلیدی طولانی چرا اینقدر در سئو و کسب رتبه مهم هستند؟ چون این قدرت را دارند که بازدیدکنندگان ابتدایی سایت را با سرعت هر چه تمام تر افزایش دهند. یعنی بهترین راه برای ایجاد ترافیک در یک سایت جدید استفاده صحیح از Long Tail Keywords کلمات کلیدی دم بلند است. این کلمات از سه یا چهار عبارت یا بیشتر تشکیل می شوند. دلیل اینکه آنها ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند این است که کاربر آدرس دقیق تری از چیزی که می‌خواهد را جستجو می‌کند و هدف جستجوی خود را متمرکز تر می کند.

یعنی هر چقدر تعداد کلماتی که در جستجوها استفاده شود بیشتر باشد وب سایت های کمتری در آن کلمات بهینه شده‌اند و شانس اینکه به جایگاه مناسبی در رتبه بندی برسید بیشتر می شود. هر سئو کار ماهری به خوبی می داند که در ابتدا برای گرفتن رتبه در هر کلمه ای باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کند و حوزه فعالیت جدید سایت خود را به گوگل معرفی کند سپس به سراغ هدف اصلی برود.

کاربرد اصلی کلمه کلیدی طولانی چیست؟

اگر بخواهم با مثال و دقیق برایتان بگویم که کاربرد کلمه کلیدی طولانی چیست باید بگویم که این کلمات مانند دنده یک خودرو هستند. بسیار پر قدرت است اما سرعت پایینی دارد. یعنی با بهینه سازی مناسب می توانید در همان ابتدا به صفحات ابتدایی نتایج جستجو گوگل برسید اما ترافیک زیادی نسبت به کلمات کوتاه تر دریافت نخواهید کرد.

کلمه کلیدی طوالانی چیست

امیدوارم به خوبی متوجه شده باشید که کلمه کلیدی طولانی چیست توضیح تکمیلی:

  • کلماتی که از تعداد عبارت های بیشتری تشکیل شده‌اند
  • قدرت زیادی در ایجاد ترافیک دارند
  • می توانند بازدید را افزایش دهند اما تعداد آن کمتر است
  • در ابتدای شروع فعالیت سئو استفاده می شوند اما همیشه ایجاد می شوند
  • آدرس دقیق تری به موتور جستجو می دهند
  • رقابت کمتری در آنها وجود دارد

پس چرا باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

شما در حوزه فعالیت خود چند کلمه اصلی بیشتر ندارید که با رسیدن به آنها کسب و کار شما متحول می شود. حالا برای هر کدام از آنها یک صفحه باید تولید کنید و محتوای جامع را در آن قرار دهید.

سپس با استفاده از کلمات کلیدی طولانی صفحاتی را ایجاد کنید و که محتوای آنها در زمینه کلمات اصلی سایت شما هستند. بعد از این از این صفحات با استفاده از انکر تکست های مختلف به صفحات اصلی خود لینک می دهید.

با این کار تمرکز سایت خود را بر صفحات اصلی می برید همچنین به گوگل می فهمانید که هدف فعالیت سایتتان چیست و صفحات اصلی سایت شما کدامند تا بتوانید به راحتی رتبه های ارزشمندی برای صفحات با کلمات اصلی کسب کنید.

چرا رسیدن به ترافیک با کلمه کلیدی طولانی کوتاه می شود؟

مثلا:

وقتی کلمه خرید موبایل را جستجو می کنید گوگل سایت های بسیار زیادی را برای نتیجه جستجوی شما فهرست می کند. که در آنها عملیات فروش موبایل صورت می گیرد. پس رقابت بسیار سنگین است.

اما وقتی کلمه “خرید موبایل در تهران” یا “خرید موبایل آیفون” را جستجو می کنید شما آدرس واضح تری نسبت به چیزی که می خواهید را به گوگل می دهید. در واقع شما از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید و سایت های بسیار زیادی را در نتایج در مقایسه با کلمه قبلی فیلتر می کنید. بنابراین رقابت کمتری در این نوع کلمات وجود دارد.

بنا براین با توجه به رقابت کمتری که در کلمه کلیدی طولانی وجود دارد می توانید با انتشار محتوای ارزشمند و سئو شده در نتایج ابتدایی حضور پیدا کنید و افزایش ورودی گوگل را تجربه کنید یا در ابتدا ورودی ایجاد کنید.

حالا هر چه کاربر از کلمات بیشتری در جستجو استفاده کند نتایج را دقیق تر برای خود فیلتر می کند. در نتیجه به صفحات مرتبط تر می رسد. حالا اگر شما بتوانید متوجه شوید که کاربر امکان دارد چه کلمه ای را هنگام جستجو استفاده کند و شما از همان کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید می‌توانید رقابت‌ها پیروز شوید و رتبه بهتری بدست بیاورید.

📝 همچنین بخوانید ⇠ تکرار کلمه کلیدی

استراتژی تبدیل کلمه کلیدی طولانی به کوتاه در دراز مدت

می خواهم یک تکنیک بسیار جذاب و حرفه ای به شما بگویم. شما می توانید صفحات اصلی سایت خود را به کلمات کلیدی دم بلند بهینه کنید وقتی به ترافیک و بازدید رسید سپس سیگنال های کلمه اصلی را بروزرسانی محتوا و لینک سازی های داخلی و خارجی برای موتور جستجو و کاربران ایجاد کنید تا صفحه شما به سرعت با کلمه مورد نظر در نتایج ظاهر شود.

این یک استراتژی حرفه ای از استفاده از کلمات کلیدی دم بلند و طولانی است که باعث می شود صفحات هم معنی کمتری در سایت و وبلاگ ایجاد شود تمرکز هر صفحه 100% بر روی موضوع خودش باقی بماند.

تبدیل کلمه کلیدی طولانی به کوتاه

در مورد این سیستم شاید برای شما سوالاتی به وجود بیاید که پیشنهاد می کنم در قسمت نظرات همین صفحه آنرا بنویسید تا پاسخ داده شود.

لازم است بدانید که گوگل از معنای کلیدواژه شما استفاده می‌کند و نه فقط از عبارت‌ها. پس از مدتی که صفحه سایت شما که با یک کلمه کلیدی طولانی به خوبی ورودی دریافت می کند کلمات مترادف و معنی آن را هم که جستجو کنید متوجه می‌شوید که صفحه سایت شما در نتایج حضور پیدا کرده است. گوگل معنی صفحه سایت شما را متوجه می‌شود.

مثلا:

کلمه کلیدی دم بلند صفحه شما این است که: “چگونه سایت خود را سئو کنیم؟” پس از اینکه به خوبی رتبه کسب کند و ورودی دریافت کند. در عبارت “روش سئو کردن سایت” یا “نحوه سئو شدن سایت” یا حتی سئو سایت ممکن است در نتایج نمایش داده شود. پس نگران کلماتی که استفاده می کنید نباشید. به دنبال معنای صفحه‌ی خود باشید که چگونه می‌توانید منظور از این صفحه را به گوگل بفهمانید.

سلسله مراتب استفاده از کلمه کلیدی دم بلند

اگر به صورت صفحات مجزا و سلسله مراتبی از کلمه کلیدی دم بلند استفاده می کنید باید بدانید که چگونه مراحل آن را برای کسب نتیجه مطلوب طی کنید. و اعتبار صفحات را با لینک سازی و مرتبط سازی به صفحات اصلی منتقل کنید.

در این روش باید بسیار متمرکز عمل کنید تا صفحات سایت شما دچار کنیبالیزیشن یا همنوع خواری نشود. در این روش شما صفحات مختلفی با کلمات کلیدی طولانی تولید می کنید و آنها را با انکر تکست های مناسب به صفحه کلمه اصلی از طریق لینک مرتبط سازی می کنید.

در این روش باید چند پله صفحه ایجاد شود تا بتوانید به کلمه کلیدی اصلی خود برسید.مثل زیر: C به b و b به a

  • A اصلی، هد
  • B بادی، میانه
  • C طولانی، دم بلند

کلمات کلیدی طولانی و استفاده از آنها بهترین راه برای گرفتن رتبه و افزایش بازدید سایت است. نقشه را قبل از شروع فعالیت بکشید که در پایان نتیجه را دریافت کنید. این نقشه انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی است. انتخاب کلمات از کلمات لانگ تا بادی و از بادی تا اصلی است.

روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی طولانی

قبل از هر چیزی باید بدانید که هدف از انتخاب کلمات کلیدی طولانی چیست؟ گاهی می خواهید از این کلمات برای افزایش ترافیک استفاده کنید و استراتژی خاصی برای ایجاد آنها ندارید. در این صورت هر کلمه این که مربوط به فعالیت سایت شما می شود می توانید استفاده کنید.

کلمات کلیدی طولانی

اما گاهی می خواهید با انتخاب آنها یک نقشه راه سلسله مراتبی بکشید. در این صورت شما حتما یک هدف اصلی که یک کلمه کوتاه تر است دارید. در این حالت باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید.

نکته اول:

بهترین کار این است که عبارت‌هایی که در کلمه اصلی دارید در کلمه کلیدی طولانی استفاده نکنید و فقط از هم‌خانواده آنها استفاده کنید در آینده که صفحات رشد کرد همنوع خواری ایجاد نشود.

نکته دوم:

در انتخاب نام برای آدرس صفحات (URL) حواستان باشد که دو یا سه عبارت شبیه به هم در صفحات ایجاد نکنید. این نکته ممکن است در ابتدا مشکلی ایجاد نکند اما پس از مدتی قدرت سئو وب سایت شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. چراکه آدرس صفحات اگر معنایی باشد سیگنال قدرتمندی برای گوگل است. اگر به خوبی انتخاب نشود این سیگنال به صورت نادرست ارسال می شود و پاسخ نادرست نیز دریافت خواهید کرد.

بهترین محل برای شناسایی کلمات کلیدی طولانی

واقعا بهترین جا برای انتخاب کلمات کلیدی دم دراز پیشنهادات گوگل است. پس از آن باید میزان جستجو این کلمات را در ابزارهایی مثل

  • google planner
  • google trends
  • kwfinder

مشخص کنید و بهترین آنها را برای صفحات خود انتخاب کنید. اما پیشنهادات گوگل که مردم بیشترین جستجو های اخیر را انجام داده‌اند کجاست؟

شناسایی کلمه کلیدی طولانی

شماره یک:

وقتی کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو می کنید گوگل پیشنهادات کلمات کلیدی طولانی تری را بعد از زدن اسپیس به شما می دهد تا بتوانید جستجو را متمرکز تر کنید.

از آنها می توانید استفاده کنید و یکی از آنها را بررسی کنید که اگر مناسب بود از آن برای صفحه خود استفاده کنید. این کلمات پر استفاده ترین کلماتی است که در مورد آن موضوع استفاده می شود.

شماره دو:

وقتی کلمه کلیدی دم دراز خود را جستجو می کنید گوگل کلمات مشابه را در انتها به شما نمایش می دهد. توجه داشته باشید این کلمات معمولا پس از عبارت کلیدی طولانی شما توسط کاربران جستجو می شود.

شماره سه:

وقتی عبارت خود را جستجو می کنید روی قسمت تصاویر کلیک کنید. در آن قسمت در کنار تصاویر عبارت‌هایی را می بینید که می توانید به کلمات خود ترکیب کنید و یک کلمه کلیدی طولانی مناسب برای خود انتخاب کنید.

در آخر:

در این مقاله همه چیز را در مورد عبارت کلیدی طولانی یا دم بلند یا دم دراز توضیح داده‌ایم که می توانید از آنها بهره بگیرید و کسب و کار آنلاین خود را متحول کنید. موفق باشید

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا