سئو کلاه سیاه – تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن مقاله و محتوا مهمترین موضوعی است که باید برای سئو کردن یک صفحه بدانید. در ادامه به چگالی کلمات کلیدی و تعداد استفاده از آن در نوشته توضیح کامل دادهایم. نتیجه آزمایشهای فراوان تکرار کلیدواژه در محتوا را در این مقاله میتوانید مطالعه کنید. پس تا انتها این مقاله با ما همراه شوید تا یاد بگیرید چند بار کلمه کلیدی در متن باید نوشته شود.
اگر تکرار کلمات کلیدی حواس مخاطب را از اصل متن و محتوا پرت کند او به سرعت صفحه را ترک می کند. الگوریتمهای گوگل به گونهای طراحی شدهاند که به مدت زمانی که کاربر در سایت شما باقی میماند حساس هستند و بر اساس آن به صفحات رتبه میدهند.
همان لحظه که مخاطب از تکرار کلمه کلیدی اذیت می شود گوگل هم به محتوای صفحه ارزش کمتری می دهد. این یک برنامه نویسی الگوریتمی است که ما بارها آن را در سایتهای مختلف مورد آزمایش قرار دادیم.
نتیجه آزمایش تعداد تکرار کلمات کلیدی در علی سئو
ما تصمیم گرفتیم که بفهمیم تکرار کلمات کلیدی در چه حالت می تواند به سایت و محتوا آسیب وارد کند. برای همین کار در چندین سایت که رتبه های خیلی خوبی داشت این موضوع را آزمایش کردیم. در آن وب سایتها محتوا تولید کردیم و تکرار کلمات کلیدی را در صفحات آن به صورت غیر اصولی اجرا کردیم. نتیجه این بود که تقریبا همه صفحات ایندکس می شدند. اما بعضی از آنها اصلا در نتایج نبودند و بعضی در صفحات 10 به بودند. ما با روش های بسیاری این روش را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که تکرار بیشتر کلمه کلیدی در زبان فارسی کمی آزاد تر از زبان انگلیسی است. با افزونه یوست سئو که بررسی کردیم متوجه شدیم هر چه این افزونه اعلام می کند تا 20 درصد تکرار بیشتر کلمات کلیدی می تواند در نتایج موثر باشد.
راز استفاده بهینه از تکرار کلمه کلیدی
به جای این که بیش از حد کلمه کلیدی را تکرار کنید من روشی به شما یاد می دهم تا بهترین سیگنال را به گوگل ارسال کنید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است. ما متوجه شدیم که گوگل در بعضی از مواقع صفحات را تا انتها نمی خواند و کرال نمی کند و فقط چند خط بالا را بررسی می کند. البته در بعضی مواقع، اما چطور به این موضوع رسیدیم چند مقاله کپی از سایت های دیگر منتشر کردیم و چند خط ابتدایی آن را باز نویسی کردیم و ایندکس شد. سپس متوجه شدیم که تکرار کلمه کلیدی می تواند در بعضی اوقات مفید باشد اما حالا که گوگل به ابتدای صفحه توجه بیشتری می کند ما هم ابتدای صفحه را بیشتر بهینه می کنیم.
حالا لطفا برگردید به ابتدای همین صفحه و به دقت مشاهده کنید که سه پاراگراف کوتاه در ابتدای این صفحه چطور بهینه شده است.
تکرار کلمه کلیدی در ابتدای پاراگراف و طول پاراگراف های ابتدایی کوتاه تر و تکرار کلمات کلیدی مترادف می تواند تا حد قابل توجهی سیگنال های محکم برای رباط های گوگل روشن کند.
تکرار بیش از حد کلمه کلیدی keyword stuffing
تکرار بیش از حد کلمه کلیدی یا keyword stuffing یک روش سئو کلاه سیاه است گذشته باعث رتبه گرفتن سایتها از گوگل میشد اما با آپدیت الگوریتمهای گوگل این کار یک روش سیاه به حساب میآید و باعث پنالتی گوگل میشود.
وقتی تکرار کلمه کلیدی از حد نرمال خارج می شود. کاربر احساس می کند قصد دارید از روی وظیفه یک پاسخ به جستجوی او بدهید. با شما احساس راحتی نخواهد کرد. چرا که شما بیشتر برای رباط های گوگل مطلب منتشر کردهاید نه برای او. هنگام تولید محتوا تمام نکات سئو را به کار ببرید اما ابتدا به کاربران توجه کنید سپس به سئو.
هر صفحه چند کلمه کلیدی می تواند داشته باشد؟
اگر متمرکز باشید متوجه می شوید که در غیر از تکرار کلمه کلیدی هر صفحه از سایت شما می تواند در بی نهایت عبارت مختلف جایگاه بگیرد و نیاز نیست برای هر عبارت کلیدی هم خانواده یک نوشته جدید ایجاد کنید و …
کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و لینک اول نتایج را باز کنید و به ساختار محتوایی و کلمات کلیدی آن صفحه به دقت نگاه کنید همه ی آن را مطالعه کنید. اگر از سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و … استفاده می کنید. تمام متن مقاله را کپی کنید و در یک نوشته جدید در وب سایت خود پیست کنید. سپس ببینید چطور کلمات در آن صفحه بهینه شده و چطور تکرار کلمه کلیدی در آن صفحه انجام شده و از چه تگ هایی برای این کلمات استفاده شده است.
چه تعداد کلمه کلیدی استفاده کنیم ؟
اینکه چه تعداد کلمه کلیدی را در صفحه استفاده کنیم بستگی به تعداد کلمات محتوا دارد. مثلا اگر تکرار کلمه کلیدی در یک متن 400 کلمه ای بیش از 7 یا 8 بار باشد گوگل مشکوک خواهد شد. اما اگر در یک متن 2000 کلمه ای 30 بار هم استفاده شود ممکن است کم باشد.
پاسخ دیگر برای سوال چه تعداد کلمه کلیدی تکرار کنیم و یا کلمه کلیدی چند بار بهتر است تکرار شود این است که تعداد استفاده از کلمات کلیدی بستگی به این دارد که کلمه کلیدی چند عبارت است. یعنی از یک کلمه کلیدی یک کلمه ای، تعداد بیشتری می توان استفاده کرد تا کلمات کلیدی چند کلمه ای یا دم بلند یا طولانی.
تاثیر تکرار زیاد کلمات کلیدی در سئو محتوا
در گذشته تکرار کلمه کلیدی در متن مقاله یک عامل مهم برای گرفتن رتبه در موتور جستجو بود که با سوء استفاده های زیادی مواجه می شد. صفحات زیادی ایجاد می شد که در آنها فقط کلمات کلیدی تکرار می شد و هدف رتبه گرفتن بود. گوگل با آپدیت الگوریتمها خود این صفحات را اسپم شناسایی کرد و هم اکنون هم اگر کلمه کلیدی چند با تکرار شود که بیش از حد تشخیص داده شود گوگل و موتورهای جستجو صفحه را جریمه کرده و به انتهای صفحات نتایج می برند. اما امروز متوجه شدیم که به جای تکرار کلمه کلیدی به مقدار زیاد می توانیم آن کلمه را در جایی از متن بگذاریم که تاثیر بهتری در کسب رتبه داشته باشد.
از هر کلمه کلیدی چند بار محتوا تولید کنیم ؟
اگر از کلمه کلیدی چند بار محتوا تولید کنیم گوگل تشخیص می دهد که شما حتی خودتان هم قبول دارید که محتوای شما ارزشمند است. چرا که مجدد تصمیم به تولید محتوا با همان کلمه کلیدی کردهاید. از طرفی دیگر این کار غیر منطقی به نظر می رسد که شما می توانستید همان محتوای قبلی را ویرایش کنید به جای ایجاد یک محتوای جدید. پس محتوای شما اسپم شمرده می شود و رتبه نمی گیرد.
اگر برای یک کلمه کلیدی چند بار محتوا تولید کنید و از تگ کنونیکال به درستی استفاده نکنید. گوگل یکی از صفحات سایت شما را با آن کلمه کلیدی انتخاب می کند و به آن کلمه رتبه می دهد و صفحات دیگر را از نمایش منع می کند. پس بهتر است به جای تکرار کلمه کلیدی در عنوانها و ایجاد صفحات جدید، یک صفحه برای هر کلید واژه ایجاد کنید و آن را به خوبی بهینه کنید.
ابزار بررسی چگالی کلمات کلیدی
اگر از وردپرس و افزونه سئو استفاده می کنید می توانید از این ابزار برای چگالی کلمه کلیدی در متن استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از ابزار notepad++ استفاده کنید. برای این کار کافی است کل متن را کپی کنید و در داخل نوت پد ++ پیست کنید. سپس ctrl+f را فشار دهید و در فیلدی که مشاهده می کنید کلمه مورد نظر را وارد کنید و سپس جستجو کنید. تعداد تکرار کلمات کلیدی شما در انتهای صفحه برای شما نمایش داده می شود.
نتیجه گیری
در این مقاله متوجه شدیم که تکرار کلمه کلیدی اگر به صورت اصولی در صفحه ایجاد نشود نمی تواند برای رتبه گیری موثر باشد. سپس متوجه شدیم که کلمه کلیدی را کجا تکرار کنیم که تاثیر بیشتری داشته باشد و اینکه تکرار بیش از حد کلمه کلیدی می تواند مخاطب و رباط گوگل را کلافه کند. حالا که تمام این موارد را آموختید به سراغ محتوای سایت خود بروید و تک تک آنها را در بهترین حالت ممکن ویرایش و بهینه کنید و اگر محتوایی ندارید آن را تولید کنید و از این روش رتبه بگیرید. دیدگاه خود را منتشر کنید – موفق باشید