عنوان سئو اولین چیزی است که مخاطب از سایت شما در نتایج گوگل میبیند و صفحه شما با آن معرفی میشود. در نظر داشته باشید که موضوع این مقاله تگ تایتل title صفحه است و با تگ H1 متفاوت است. عنوان سئو مانند تابلو و درب ورودی یک مغازه است ابتدا مردم آن را میبینند سپس احساس در آنها به وجود میآید و بعد تصمیم به ورود یا رد شدن از آن را میگیرند. در این مقاله همه چیز درباره نوشتن یک تایتل عالی و ایجاد احساس در مخاطب را مطالعه کنید و نرخ کلیک و اعتبار صفحات خود را بالا بکشید.
عنوان سئو اگر اصولی و حرفهای نوشته شود نرخ کلیک و CTR صفحه را بالا میبرد. که باعث کسب رتبه و بالا رفتن رتبه سایت در سئو میشود. در ادامه همه چیز را در مورد بهینه سازی عنوان سئو مطالعه کنید و قدرت سئو سایت خود را با عنوان نویسی اصولی بالا ببرید.
تفاوت عنوان سئو با تگ H1 یا عنوان صفحه چیست؟
ممکن است شما در سایت خود صفحه ای داشته باشید به که تگ H1 آن صفحه “آموزش تولید محتوا” است. حالا میخواهید این صفحه در نتایج گوگل با عنوان سئو “آموزش تولید محتوا به صورت ویدیویی و حرفه ای” نمایش داده شود. در این صورت تایتل خود را در افزونه سئو یا در تگ head تگ تایتل صفحه تنظیم میکنید. حالا عنوان صفحه در سایت شما و در نتایج گوگل متفاوت است. این تگ برای این است که جملاتی که ممکن است کاربران در هنگام جستجو از آن استفاده کنند در آن بنویسید و بتوانید در ویرایشها و بروز رسانی ها آن را تغییر دهید.
تگ تایتل کجا باید نوشته شود؟
- در HTML میتوانید title که در تگ head سایت قرار دارد عنوان سئو خود را بنویسید.
- در وردپرس و افزونه یوست، فیلد ورودی آن در بالای نامک صفحه قرار گرفته شده است.
نمایش تگ تایتل در سرپ گوگل title in SERP
تگ تایتل فقط در سرپ گوگل نمایش داده میشود. سرپ همان صفحهای است که که گوگل نتایج جستجو را به کاربران خود نمایش میدهد. تایتل در سایت نمایش داده نمیشود. افزونه یوست سئو به صورت اتومات تگ تایتل را ایجاد میکند و اگر نوشته نشود H1 صفحه را کپی میکند و آن را ایجاد میکند.
اگر عبارت کلیدی بیشتر از یک بار در عنوان نوشته شود، گوگل آن را ویرایش میکند و نسخه ویرایش شده را نمایش میدهد.
انواع عنوان سئو چیست؟
قبل از هر گونه انتخاب عنوان در سئو باید بدانید صفحه شما در رابطه به چه موضوعی است و افراد با چه روحیهای آن صفحه را جستجو خواهند کرد. روحیه کسی که درباره خواص خرما جستجو کرده با کسی که میخواهد در رابطه با مهاجرت بداند متفاوت است و این را شما باید تشخیص دهید. مثلا در تایتل صفحهای که برای سفر مینویسید باید احساس آزادی و آرامش را در مخاطب ایجاد کنید و در عنوان صفحه ای که برای مهاجرت مینویسید احساس امنیت و اطمینان را باید در مخاطب ایجاد کنید. در یک کلام قبل از اینکه تگ تایتل را بنویسید باید مخاطب صفحه خود را در نظر داشته باشید و او را تصور کنید و بدانید برای چه افرادی مینویسید. در ادامه با انواع عنوان سئو آشنا خواهید شد که شاید قبلا به آن توجه نکرده بودید.
عنوان عددی در سئو
این صفحهای که هم اکنون مطالعه میکنید، یک عنوان سئو به صورت عددی دارد که میخواهد به شما بگوید که در این صفحه به 10 مورد از مواردی که برای نوشتن عنوان باید رعایت کنید اشاره کردهایم و و این روشها اصل و اصول عنوان نویسی هستند. معمولا عنوان عددی همراه با یک کلمه مانند فاکتور – روش – نحوه – نکته – ترفند – راهکار و غیره نوشته میشوند. لازم است بدانید روش عددی بیشترین نخ کلیک را در سئو به خود اختصاص داده است. البته در بهترین حالت این است که عدد در ابتدای عنوان بکار برود سپس کلمه کلیدی.
عنوان سوالی در سئو
عنوان سئو چیست؟ چگونه بهترین عنوان را برای سئو بنویسیم؟ این همان روش سوالی است که میتوانید با استفاده از آن تایتل صفحات خود را سئو کنید اما باید بدانید که برای سوالی که در تایتل صفحه مینویسید باید بهترین پاسخ را در آن صفحه به صورت حرفهای و طبقه بندی شده آماده کنید. عنوان سوالی به این دلیل بسیار محبوب و پر استفاده است که کاربران وقتی چیزی از گوگل میخواهند معمولا به صورت سوالی جستجو میکنند و اگر شما پر جستجو ترین سوال را بنویسید بهترین تگ تایتل را برای صفحه خود ایجاد کرده اید.
عنوان هیجانی در سئو
روشهای شگفت انگیز برای نوشتن عنوان سئو – در روش هیجانی فقط در مطالب خاص و دارای هیجان باید استفاده شود. برای عنوان صفحات فروش ویژه یا تخفیف یا صفحات معرفی ( محصول – فیلم – موزیک و غیره ) اگر از عنوان هیجانی سئو استفاده شود بیشتر نتیجه میدهد. همچنین چیدمان کلمات در این روش بسیار مهم است که مصنوعی نباشد.
عنوان خنثی در سئو
روش نوشتن عنوان سئو – این میتواند یک نوع خنثی باشد که هیچ گونه احساس و هدفی را در خود مشخص نمیکند. این نوع نوشتن تایتل تگ کمترین نرخ کلیک را دارد و حتی خود شما این تایتل را در کنار عناوین دیگر ببینید قطعا روی آن کلیک نمیکنید و این یک امر بسیار طبیعی است. پس ضعیفترین نوع نوشتن تایتل به صورت خنثی است و بهتر است از آن استفاده نشود.
10 فاکتور مهم در تنظیم تگ تایتل
- قبل از نوشتن عنوان کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و عنوانهای رقبای صفحهی خود را ببینید.
- طراحی و تزریق احساس در عنوان مانند احساس ترس – خشم – انزجار – تایید – امید – عشق
- طول عنوان سئو 60 کارکتر و تعداد کلمات آن بهتر است کمتر از 7 کلمه و بیشتر از 12 کلمه همراه با نام سایت نباشد.
- عنوان خود را با یکی از این روشها بنویسید(سوالی – عددی – هیجانی)
- مزایا و سود خواننده را برای خواندن مقاله در تایتل مشخص کنید.
- از کلماتی مانند (خاص – با کیفیت – بی نظیر – ارزشمند – مفید و از این قبیل) استفاده کنید.
- برای انتخاب بهترین عنوان سئو ده عنوان بنویسید و سپس یکی از آنها را انتخاب کنید.
- کلمه کلیدی صفحه را تا جایی که ممکن است در ابتدا بنویسید.
- قبل از انتشار چک کنید که عنوان تکراری منتشر نکنید.
- فقط یک بار کلمه کلیدی را در تایتل بنویسید.
امیدوارم موفق باشی. اگه مورد موضوع این مقاله چیزی میدونی که اینجا نوشته نشده به من بگو و اگه نظری در مورد این مطلب داری همینجا بنویس.