توضیح متا و نحوه نوشتن توضیحات متا

توضیح متا چیست و چه اهمیت و کاربردی دارد

آموزش تولید محتواتوضیح متا یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی کلید واژه های مرتبط صفحه است. توضیحات متا می‌تواند به بسیار در بهبود سئو صفحه و سئو محتوا تاثیر بگذارد. البته متن متا اگر به محتوای شما مرتبط نباشد گوگل تشخیص می‌دهد که شما قصد فریب دادن مخاطبین را دارید. سپس صفحه و سایت شما را جریمه می‌کند. هنگام تولید محتوا بهینه سازی توضیحات متا را باید در نظر داشته باشید.

اهمیت کلمات کلیدی در توضیح متا

در توضیحات متا، کلمه کلیدی را حتما فقط یک بار بنویسید. اگر عبارت کلیدی شما یک یا دو سیلابی است بهتر است یک بار در ابتدا و یک بار در آنها بنویسید. اگر فکر می‌کنید کلمه شما همراه با عباراتی مانند “نحوه – روش تعداد – میزان – مقدار یا غیره” ممکن است جستجو شود آنها را بنویسید. گوگل کلمات مترادف کلید واژه شما را در تگ متا پیدا می‌کند. کلمه کلیدی را در صورت لزوم به صورت جدا جدا در توضیحات متای صفحه استفاده کنید. قبل از کلیک کردن توضیحات متا بیشترین اطلاعاتی است که شما به کاربران می‌دهید پس بهتر است به خوبی بهینه شده باشد.

در توضیح متا کلمات کلیدی به صورت مستقیم به گوگل و مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل کلمات جستجو را ابتدا در عنوان و سپس در توضیح متا جستجو می‌کند و ترکیب آن را نمایش می‌دهد. پس لازم نیست تمام عنوان را در توضیحات متا کپی کنید. با این کار بیش از نیمی از فضای با ارزش را با به صورت غیر ضروری اشغال می‌کنید. بهتر است از تمام کلماتی که ممکن است با کلمه‌ی کلیدی شما هنگام جستجو ترکیب شود استفاده کنید.

در توضیحات متا به کاربران بگویید که این مقاله چه سودی برایشان دارد و مزیت‌های مطالعه این مقاله برای خواننده چیست. در این صورت می‌توانید نرخ CTR صفحه خود را بالا ببرید. درصد بسیار زیادی از کاربران بعد از مطالعه عنوان، توضیح متا را مطالعه می‌کنند سپس تصمیم می‌گیرند که وارد صفحه شما شوند یا خیر.

توضیح متا و اهمیت استفاده از تگ توضیحات متا

متا دیسکریپشن در صفحه محصول

اگر سایت فروشگاهی دارید ویژگی‌های محصولات را در توضیح متا بنویسید. این موضوع نرخ کلیک محصول را بالا می برد و در سئو سایت فروشگاهی شما موثر است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه یوست سئو می تواند به شما کمک کند. همچنین سئو ووکامرس را می‌توانید با این افزونه انجام دهید. این افزونه طول توضیح متا شما بررسی می‌کند و اینکه از کلمه کلیدی در متا تگ استفاده کرده‌اید یا خیر را به شما اعلام می‌کند.

اشتباهات رایج در بهینه سازی توضیح متا

  • پاسخ جستجو را در آن باز نکنید.
  • طول متن از 150 کارکتر بیشتر نباشد.
  • کلمه کلیدی را بیش از حد تکرار نکنید.
  • عنوان را در آن کپی نکنید.

اگر پاسخ جستجو را در توضیح متا بنویسید، کاربران از همان صفحه سرپ (serp) گوگل آن را مطالعه می‌کنند و صفحه را می‌بندند. این اشتباه در سایت‌هایی که ترجمه و تاریخ و معنی کلمات و غیره رخ می‌داد که حالا دیگر شاهد این موضوع نیستیم. عنوان را در توضیحات متا کپی نکنید با این کار فضای بهینه سازی را اشغال می‌کنید. همچنین اگر از 150 کارکتر بیشتر بنویسید گوگل قسمتی از آن را فیلتر می‌کند.

توضیحات متا جهت سئو محتوا

اگر سئو محتوا در مرحله اول تولید محتوا برای شما مهم است با استفاده مناسب از توضیح متا می‌توانید محتوا خود را بهینه سازی کنید. توضیحات متا نقش اساسی در سئو محتوا و سئو سایت شما دارد. در آموزش‌های سئو به ندرت به آن اشاره می‌شود با اینکه موضوع بسیار با اهمیتی است. اگر توضیحات متا در صفحه شما نوشته نشده باشد. گوگل قسمتی از متن را که حاوی کلمه کلیدی است را تصادفی انتخاب می‌کند و به مخاطب نمایش می‌دهد پس بهتر است خودتان آن را به خوبی نوشته و بهینه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا