سرپ گوگل چیست؟ (روش استفاده از ویژگی های سرپ)

سرپ گوگل

اگر کاملا بدانید GOOGLE SERP سرپ گوگل چیست و عملکرد و ویژگی های آن را به خوبی بدانید و علم استفاده از آن را داشته باشید، می‌‌توانید نرخ کلیک صفحات سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید و این باعث بالا بردن رتبه سایت شما می‌شود.

این مقاله را که تا انتها بخوانید تا دیدگاه عمیقی نسبت به سرپ نتایج گوگل و ویژگی های سرپ گوگل پیدا کنید. با استفاده از آن وب سایت خود را در نتایج به صورت تخصصی مشخص و نمایان کنید.

SERP یا سرپ چیست؟

ممکن است این سوال برای شما بوجود آمده باشد که سرپ چیست . وقتی چیزی در گوگل جستجو می‌کنید گوگل یک صفحه به شما نمایش می‌دهد که تمام نتایج جستجو را به کاربران نشان می‌دهد. به این صفحه سرپ گوگل گفته می‌شود.

سرپ چیست

اما تعریف کامل اینکه سرپ چیست به همینجا ختم نمی‌شود. تمام این مواردی که در تصویر بالا می‌بیند ویژگی های سرپ است که این وب سایت‍ها از آنها استفاده کرده اند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

مزایای استفاده از ویژگی های سرپ

یکی از مهمترین مواردی که می تواند نرخ کلیک و تبدیل و CTR صفحات سایت شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد استفاده از ویژگی های سرپ در نتایج جستجو است. حتما تا به حال دیده‌اید که در زیر بعضی از URL‌ها در صفحه نتایج گوگل چند ستاره وجود دارد یا در زیر برخی نتایج چند سوال و جواب وجود دارد.

اینها همان کدهای اسکیما است که شما هم می‌توانید از آنها به راحتی استفاده کنید و لینک صفحات خود را در نتایج موتور جستجو پر رنگ تر کنید. با استفاده از این کدها در صفحات می‌تواند برخی از این ویژگی‌ها را برای صفحات سایت خود ایجاد کنید و در نتایج بدرخشید. در ادامه تمام ویژگی های سرپ گوگل را برای شما توضیح می‌دهم.

مزایای استفاده از ویژگی های سرپ

یکی دیگر از مزایای استفاده از ویژگی های سرپ این است که افراد نسبت به این ویژگی‌ها آگاهی ندارند و فکر می‌کنند که گوگل از پیش خود به بعضی از سایتها امتیاز ستاره‌ای می‌دهد و سوالات متداول را در زیر آدرس بعضی از سایت‌ها نمایش می‌دهد. این موضوع را بارها از زبان اطرافیانم شنیده‌ام.

چگونه از ویژگی های سرپ گوگل استفاده کنیم؟

چگونگی استفاده از تمامی ویژگی های سرپ گوگل کمی گسترده است اما در اینجا به چند ویژگی اصلی سرپ که بیشتر در نتایج به چشم می‌خورد را توضیح می‌دهیم.

چگونگی استفاده از ویژگی های سرپ گوگل

1 – استفاده از نمایش امتیازهای ستاره ای Review & rating

ویژگی امتیازهای ستاره ای یکی از محبوب ترین ویژگی های سرپ گوگل است که می‌تواند نرخ CTR را بالا ببرد و صفحات سایت را در سرپ با نمایشی منحصر به فرد نمایش دهد. این ویژگی را می‌توان با قرار دادن کدهای اسکیما در صفحات سایت ایجاد کرد.

برای وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها kk star ratings است. البته در وردپرس با کمی دانش برنامه نویسی می‌توانید کدهای اسکیمای ستاره دهی را بدونه نصب افزونه برای صفحات محصولات و نوشته‌ها و خدمات و غیره را به صورت گروهی فعال کنید.

2 – نمایش محل سایت در نقشه (سمت راست سرپ گوگل)

اگر محل اصلی وب سایت خود را در نقشه گوگل google map ثبت کرده باشید. هنگامی که نام برند اصلی سایت شما در گوگل جستجو شود گوگل محل فیزیکی کسب و کار را در سمت راست صفحه نتایج(سرپ) نمایش می‌دهد. برای فعال سازی این کار کافی است که محل سایت خود را در نقشه ثبت کنید.

نکته: این کار نه تنها باعث ویژگی سرپ مپ را برای سایت شما فعال می‌کند بلکه باعث می‌شود خدمات و محصولات سایت شما در جستجوهای محلی نمایش داده شود. این بسیار ارزشمند است و باعث افزایش بازدید و حتی فروش به صورت محلی می‌شود.

3 – استفاده از پرسش و پاسخ F&Q

پرسش و پاسخ یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین ویژگی های سرپ گوگل است. در تصویر قبل زیر یکی از آدرس های وب سایت علی سئو می‌بینید که چند سوال و پاسخ وجود دارد. آنها همان کدهای اسکیما F&Q است.

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که قبل از ورود به سایت پر تکرار ترین سوالات را برای کاربران نمایش دهد. چرا که در اکثر جستجوها کاربران سوالاتی دارند که با استفاده از همان سوالات می‌توانید قبل از ورود کاربر به او این اطمینان را بدهید که در این صفحه پاسخی برای این سوال وجود دارد.

این امکان را با نوشتن چند خط کد اسکیما در سایت و قرار دادن پرسش‌ها و پاسخ‌ها ایجاد کنید. در وردپرس این ویژگی با استفاده از ابزار های سئو و اسکیما می‌توانید به راحتی در انتهای صفحات ایجاد کنید. پس از قرار دادن کدهای اسکیما در سایت می‌توانید از ابزار مخصوص گوگل برای تست کدهای اسکیما استفاده کنید.

4 – استفاده از نمایش پادکست ها در سرپ گوگل

اگر در صفحات آموزشی و خدماتی از پادکست استفاده کنید گوگل آنها را مانند تصویر بالا در نتایج سرپ نمایش می‌دهد. این ویژگی را گوگل برای رایج کردن استفاده از پادکست در سایتها به تازگی راه اندازی کرده است که می‌تواند آدرس صفحات سایت شما را به قرار دادن چند پادکست در آن متفاوت کند که این باعث افزایش نرخ CTR می‌شود.

نتیجه:

استفاده از این ویژگی‌ها در سرپ نتایج گوگل می‌تواند نمایش سایت شما را در گوگل با اطلاعات بسیار بیشتری نمایش دهد که باعث اطمینان کاربران شما و اعتبار برندینگ شما می‌شود. استفاده از تمام این ویژگی‌ها بسیار موثر است و می‌توانید به صورت رایگان برای سایت خود ایجاد کنید و نتایج خود را چند برابر کنید. موفق باشید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا