الگوریتم ونیز Venice چیست و چگونه عمل می کند؟

الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز Venice نتایج جستجوی گوگل را به صورت محلی تغییر داد. گوگل فهمیده است که در برخی از جستجوها کاربران به دنبال خدمات یا محصولات اطراف خود هستند. تعدادی از الگوریتم های گوگل برای جستجوی محلی طراحی شده‌اند. از این رو با آپدیت الگوریتم ونیز نتایج برخی از جستجوها به صورت محلی تغییر کرد. مثلا در گذشته اگر شما کلمه پیتزا را جستجو می کردید تصاویر و مقالاتی مرتبط با پیتزا را برای شما نمایش می داد. اما اکنون اگر کلمه پیتزا را جستجو کنید ابتدا لیستی از پیتزا فروشی های اطراف شما را به شما نمایش می دهد.

الگوریتم ونیز گوگل Venice

عمل کرد الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز است که فراهم کرده تا یک لیست از تمامی خدمات مربوط به پیتزا را با فاصله مکانی به شما و امتیازاتی که هر فروشگاه دریافت کرده‌اند. همراه با آدرس آنها و تصاویر آنها و آدرس و درج لوکیشن دقیق در نقشه به شما نمایش دهد. سپس مطالبی در رابطه با پیتزا و یا پخت پیتزا و غیره را نمایش می دهد. در واقع گوگل با استفاده از IP آدرس شما مکان جستجو تشخیص می دهد و در کمتر از ثانیه موقعیت اطراف جستجو را مشخص و نمایش می دهد. یعنی اگر شما آدرس IP خود را با استفاده از ابزارها تغییر دهید. گوگل دیگر به قادر به شناخت محل جستجو نیست.

مطالعه کنید: الگوریتم رنک برین

ونیز Venice برای چه مفید واقع شد؟

گوگل با آپدیت الگوریتم ونیز توانست از طرفی به کاربران خود به صورت محلی خدمات و محصولات را نمایش دهد. از طرفی کسب و کارها و برند های کوچک اینترنتی توانستند با الگوریتم ونیز به صفحه اول در نتایج به صورت محلی ظاهر شوند و سهمی از جستجوها را از آن خود کنند. همچنین گوگل با این الگوریتم تمرکز بیشتری بر نتایج جستجو های غیر واقعی دارد. البته ممکن است در برخی از جستجوها مکانهایی نمایش داده شود که قبلا در آن فعالیت صورت می گرفته اما اکنون خدماتی ارائه نمی شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا