آموزش تولید محتوا
آموزش سئو – آموزش تولید محتوا در این صفحه به صورت کامل و حرفهای ایجاد شده است. همه چیز دربارهی اینکه چگونه محتوای هدفمند و با ارزش تولید کنید میآموزید. اینکه برای هدفهای متفاوت از چه روشهایی استفاده کنید تا به هر نوع کلمه هدفی در سئو برسید. پس تا انتهای این صفحه با ما همراه شوید.
قبل از اینکه آموزش تولید محتوا را شروع کنم به شما دوستان عزیزم موضوعی را دوستانه و صمیمی بیان میکنم این تجربهی من است که احساس من را در زمان تولید محتوا خوب میکند پس به دقت به این نکته توجه کنید.
قبل از اینکه شروع به ایجاد یک محتوا کنید افکار خودتان را پاک کنید و فقط به اصل موضوع توجه کنید و تمامی مسائلی که بابت آن محتوا تولید میکنید کنار بگذارید. یعنی چه؟ (اگر برای کسب درآمد – افزایش رتبه سایت – معروف شدن – جذب کاربر یا مشتری یا هر هدف دیگری محتوا تولید میکنید، هنگام تولید محتوا اینها را فراموش کنید و به اصل موضوع محتوای خود بپردازید تا پیروز شوید. یعنی اگر محتوای آموزشی تولید میکنید فقط به اینکه بهترین آموزش را ارائه میدهید فکر کنید. اگر محتوای طنز ایجاد میکنید فقط به خنداندن مخاطب فکر کنید و غیره … این نکته بسیار مهمی است. چراکه افراد گاهی اوقات به هر مسئله ای غیر از اصل موضوع فکر میکنند به همین دلیل محتوای آنها مصنوعی است و مخاطب ارتباطی با آن برقرار نمیکند. همراه شما به آموزش تولید محتوا میپردازیم.
آموزش تولید محتوا مهمترین آموزش در استراتژی بازاریابی محتوا است. اگر هدف شما ساخت یک خانه باشد هر محتوا میتواند یکی از آجرهای ساخت هر کدام از دیوارهای آن خانه باشد. بدون محتوا نمیتوانید کاربران جدید و بیشتری را وارد وب سایت خود کنید.
چرا آموزش تولید محتوا مهمترین مبحث در سئو است؟
آموزش تولید محتوا باعث میشود تا بتوانید محتوای یونیک هدفمند و با ارزش را به صورت اصولی و هدفمند تولید کنید. وقتی که شما در خواب هستید و یا مشغول کاری هستید محتوای شما در حال توضیح کسبوکار شماست. محتوایی که تولید میکنید حکم شخصیت فردی شما را دارد. همچنین تمامی شخصیت کسبوکار شما را توضیح میدهد. زمان بگذارید و هنگام ایجاد یک محتوا متمرکز باشید. اگر هزاران محتوا بدون تمرکز و تفکر تولید کنید نمیتوانید از کسی که یک محتوای ارزشمند را در دست دارد پیروز شوید.
آموزش تولید محتوا را چگونه از علی سئو بیاموزیم؟
در دوره سئو یک بخش به عنوان آموزش تولید محتوا ایجاد شده است. این بخش به صورت جداگانه به بفروش نمی رسد چراکه یادگیری این بخش بدون دانش سئو برای افراد موفقیت چندانی به ارمغان نمیآورد. هرچند که در افراد این آموزش را به صورت جداگانه ارائه میدهند ولی از نظر ما این کار بیفایده است به همین دلیل آموزش تولید محتوا در به صورت جداگانه صورت نمی گیرد.
بهرین روش یادگیری تولید محتوا چیست؟
در این بخش از آموزش تولید محتوا لطفا هر چه تا الآن در مورد محتوا میدانید برای چند لحظه فراموش کنید و به این جمله دقیق توجه کنید. تبلیغات بازاریابی محتوا مانند یک سیستم است که شما باید کارکرد آن را بدانید. با آموزش تولید محتوا هر چه بیشتر راجع به این سیستم بدانید میتوانید بهتر آن را به کار ببندید. مانند یک گوشی موبایل آخرین مدل است که شما میتوانید از تمامی قابلیتهای آن استفاده کنید یا میتوانید با آن فقط تماس بگیرید. این سیستم میتواند به کاربران شما کمک کند که شما را با جستجوها پیدا کنند.
همچنین شما میتوانید با محتوای مرتبط و هدفمند آنها را با استراتژیها و ترفندهای مختلف در سایت خود نگه دارید و آنها را به صفحات مختلف سایت هدایت کنید. میتوانید با تبلیغات هدفمند در صفحات مورد نظر کاربران را به مشتری تبدیل کنید. محتوا میتواند بهترین گزینه برای ایجاد ترافیک هدفمند در یک استراتژی محتوایی باشد.
هزینه و درآمد تولید محتوا چقدر است؟
شرکتها و افراد زیادی هستند که برای وب سایتها تولید محتوا میکنند. هر کدام از این شرکتها تعرفهها و قیمتهای متفاوتی دارند. همچنین اگر مدیر یک سایت هستید میتوانید افراد متخصصی را میتوانید در تبلیغات و اطلاعرسانیها پیدا کنید که با توافق روی مبلغی میتوانید با آنها همکاری کنید.
البته بهترین راه برای ایجاد یک مسیر محتوایی استخدام نیروی تولید محتوا متخصص است که با مسیر و روش سایت آشنا باشد و از نقشه ساختار سایت شما با خبر باشد. سپس او را با سیستم مدیریتی خود آشنا کنید و محتوای سایت خود را به آنها بسپارید. اما یک مدیر سایت موفق تمامی پستها را قبل از انتشار و پس از بروز رسانی کاملا بررسی میکند سپس آن را منتشر میکند. در نظر داشته باشید با ارزش هیچ قیمتی ندارد. یک رشتهی محتوایی ارزشمند میتواند یک کسبوکار آنلاین را از صفر به صد برساند. موضوع دیگر این است که با آموزش تولید محتوا شما میتوانید بخشی از این مبالغ را به سمت خود بکشانید و با انجام این کار برای افراد و شرکتها درآمد کسب کنید.
آیا آموزش تولید محتوا اینستاگرام متفاوت است؟
اگر شما یک پیج اینستاگرامی را فالو میکنید و آن را دنبال میکنید به خاطر محتوایی است که در آن تولید میشود. آموزش تولید محتوا امروز برای اینستاگرام به صورت حرفهای و هدفمند ایجاد میشود. سئو اینستاگرام به صورتی عمل میکند که به محتوای زمانبندی شده و هشتگها حساس است و در این صورت میتوان در اینستاگرام نتیجه اکسپلور گرفت. اما این موضوع با محتوای باکیفیت مرتبط و هدفمند صورت میگیرد. محتوایی که در اینستاگرام تولید میشود را نمیتوانید در وبسایت منتشر کنید و نتیجهی مطلوبی کسب کنید.
انواع و روشهای تولید محتوا
تولید محتوا میتواند به صورتهای مختلف انجام شود. اما برای موضوعات مختلف از روشهای مختلف صورت میگیرد. انواع تولید محتوا به روشهای مختلف است به روشهای زیر است.
- ویدیویی
- صوتی
- متنی
- تصویری
همچنین محتوا با قالبهای مختلف زیر در فضای وب منتشر میشود.
- خبری
- آموزشی
- طنز
- تبلیغاتی
- انگیزشی
- جذاب
- اجتماعی
- غیر اخلاقی
تولید محتوای ارزشمند بیشترین قدرت را در رشد فعالیت و کسب و کار دارد. محتوا به معنی خدمات است این خدمات می تواند یک آموزش مفید باشد. یک موضوع طنز باشد یا حتی در فضای فیزیکی به نان یا یک کفش باشد. تولید محتوا در هر زمینه ای که باشد باید بالاترین میزان خدمت را به مخاطب برساند.
سئو محتوا
اما نمی توانیم آموزش تولید محتوا را بدون نکات سئو محتوا فرا بگیریم. در کنار اینکه بهترین خدمات را به کاربران سایت ارائه می دهیم باید نکات سئو را هم در نظر بگیریم. در واقع دو کفه ترازو مخاطب و موتور جستجو همیشه باید در هنگام تولید محتوا حفظ شود. سئو محتوا اگر به صورت صحیح انجام شود، یک رشته کلی در ساختار محتوایی سایت ایجاد می کند. نتیجه ایجاد این ساختار خلق محتوای یونیک و ارزشمند است. این ساختار ارتباط کلی بین منابع محتوایی سایت را ایجاد می کند. سپس کاربران و موتورهای جستجو و سایتی که سئو محتوا را انجام داده است در یک راستا قرار می گیرند. این موضوع ترافیک بیشتر، رضایت کاربر و رشد وب سایت و ارائه خدمات بیشتر را به همراه دارد.
انتخاب عنوان مناسب
اما یک موضوع مهم در این قسمت از آموزش تولید محتوا می خواهم برای شما عزیزان بگویم. قبل از تولید محتوا به فکر عنوان مناسب باشید. عنوان محتوا اولین اطلاعاتی است که به کاربر قبل از کلیک بر روی لینک سایت می دهید. این عنوان باید به اندازه کافی بهینه و جذاب باشد تا کاربر را به کلیک کرد وادار کند. عنوان های سوالی می تواند تا چند برابر نرخ کلیک را بالا ببرد. حتما در عنوان کلمه کلیدی محتوای را بکار ببرید و خیلی بهتر است که در ابتدا بکار برده شود. عنوان می تواند نقش بسیار مهمی در سئو محتوا داشته باشد. بعد از انتخاب یک کلید واژه مناسب انتخاب حرفه ای و هوشمندانه یک عنوان مهم ترین بخش از آموزش تولید محتوا است.
کلمات کلیدی محتوا
یکی از موارد مهمی که باید در آموزش تولید محتوا بدانید کلمات کلیدی و همه چیز در مورد آن است. کاربر با جستجوی کلمات کلیدی صفحه مرتبط را در از سایت شما در نتایج پیدا می کند. پس ابتدا باید از انواع کلمات کلیدی با خبر باشید. سپس به ترتیب از آنها به صورت اصولی در هنگام تولید محتوا استفاده کنید. اگر کلمه کلیدی اشتباهی را استفاده کنید ممکن است رتبه خوبی خوبی نگیرید یا در نتایج غیر مرتبط صفحه شما حضور پیدا کند. این موضوع ضربه محکمی به سئو محتوا و سایت شما می زند. بهتر است کلمات کلیدی را در ابتدای پاراگراف ها قرار دهید. این کار سیگنال ارتباط پاراگراف با کلمه کلیدی را به گوگل ارسال می کند. یک ترفند حرفه ای در این آموزش تولید محتوا به شما میگویم. فقط یک بار کلمه کلیدی خود را در هر پاراگراف در تگ (strong) و تگ (u) قرار دهید.
استفاده از تصاویر در محتوا
تصاویر مناسب نه تنها به محتوا روح میبخشد بلکه میتواند باعث میشود آن صفحه از طریق آن تصویر ورودی از گوگل دریافت کند. تگ alt تصاویر میتواند تصویر را به صفحه مرتبط کند. گوگل از طریق نام تصاویر که به آن تگ alt گفته میشود معنی تصاویر را میفهمد. پس هنگام استفاده از تصویر در محتوا حتما از ویژگی آلت تصاویر استفاده کنید. البته سئو تصاویر یک موضوع تخصصی و سیار گسترده است که در دوره سئو به صورت جامع توضیح دادهایم و در آموزش تولید محتوا بیشتر از این آن را بررسی نمی کنیم.
استفاده از برچسب یا تگ در محتوا
اگر روش استفاده از برچسبها را هنگام تولید محتوا به خوبی ندانید ممکن است مانند خیلی از افراد به سئو سایت خود آسیب بزنید. هر برچسب یک صفحه تولید می کند که باید در آن صفحات محتوای مطلب تکراری نباشد. در صورت ایجاد برچسب زیاد تعداد زیادی صفحات تکراری تولید خواهید کرد که همه ی آنها محتوای یکسانی دارند.
توضیحات متا دیسکریپشن محتوا
گوگل از کلمات بکار رفته در توضیح متا استفاده می کند و آنها را با عنوان و کلمات کلیدی ترکیب می کند و در نتایج به صفحه ی شما رتبه می دهد. علاوه بر این کاربران قبل از کلیک روی لینک سایت شما در نتایج جستجو آن را مطالعه می کنند. پس در نوشتن بهینه ی آن بسیار دقت به خرج دهید.
خوشه سازی محتوا
محتوا اگر به صورت هدفمند و پیوسته و گروهی و خوشه ای نباشد نمی تواند در نتایج رتبه خوبی کسب کند. کلمات کلیدی که قبل از تولید محتوا نقشه آن را کشیدهاید بسیار مهم هستند. خوب است قبل از تولید محتوا باید بدانید با انتخاب کلمات کلیدی می خواهید چه مسیری را طی کنید. با خوشه سازی کلمه کلیدی می خواهید به چه هدفی برسید. در واقع آموزش تولید محتوا برای هماهنگی و زمانبندی موارد و نکات ایجاد محتوا صورت میگیرد.
در همان مسیر تا گرفتن نتایج با ارزش ثابت قدم بمانید و به تولید محتوا و مقاله نویسی با ارزش و یکتا ادامه دهید. اگر از همه ی جوانب موضوع محتوایی کلی سایت خود را بررسی کنید و در همان جهت تولید محتوا کنید نتیجه نهایی مثبت خواهد بود.
آموزش نکات مهم تولید محتوا
تولید محتوای مفید را زمانی انجام می دهید که مخاطب شما عمیق و خالص با آن محتوا ارتباط مثبت برقرار کند. محتوای شما باید مخاطبین شما را در بهترین حالت و کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به خاسته شان برساند. هنگامی که تمامی مراحل تولید یک محتوای مناسب و با کیفیت را انجام دادهاید یک موضوع را در نظر بگیرید. اینکه خودتان را جای مخاطبتان بگذارید. آیا با خواندن یا تماشای محتوا واقعا به جواب سوال های خود می رسید؟ آیا این محتوا بهترین مطلبی بود که می خواستید در این زمینه بدانید؟ خودتان در مقابل با این محتوایی که تولید کردهاید به چشم یک مخاطب چه احساسی دارید؟ آیا رازی و خوشنود هستید؟
این سوالاتی که از خودتان می پرسید تمرکزتان را در تولید محتوای ارزشمند بالا می برد. باعث می شود از جوانب مختلف محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. سپس متوجه می شوید که سئو محتوا به تنهایی برای رتبه گرفتن مهم نیست و ابتدا کاربران مهم هستند.
آموزش تولید بهترین محتوا
می توانید هنگام نولید محتوا از افزونه های تولید محتوا استفاده کنید. این افزونه های به شما کمک می کنند تا موارد و مشکلات نوشتاری مقاله را از همه نظر قبل از انتشار بررسی کنید. تولید محتوا می تواند در هر موضوع و هدفی باشد. انواع محتوای دیجیتال یا آنلاین می تواند : خبری – علمی – تبلیغاتی – آموزشی و غیره باشد. محتوا می تواند به روش های مختلف تولید شود انواع محتوا :
- متن و تصویر
- ویدیویی
- پادکست صوتی
- محصول
بهترین محتوا محتوایی است که روش مناسبی برای موضوع استفاده شود. مثلا اگر برای تولید محتوا “آموزش نقاشی” از روش متنی استفاده کنید. باید صدها صفحه بنویسید. تا منظور خود را به مخاطب برسانید. یا همان محتوای صد صفحه ای را در ده تصویر توضیح دهید. یا همان صد صفحه و 10 تصویر را تبدیل به یک ویدیو کنید. همین موضوع در آموزش های محاسباتی برعکس است. پس بهتر است بهترین روش برای نوع محتوای خود را تعیین کنید که با چه روشی باشد.
جریمه محتوای تکراری
الگوریتم پاندا می تواند محتوای تکراری شما را تشخیص دهد. وقتی تولید محتوا می کنید باید در نظر داشته باشید که این محتوا را یا محتوایی با این ویژگی قبلا تولید نکرده باشید. الگوریتم پاندا این مورد را به خوبی تشخیص می دهد. ممکن است صفحات شما از نتایج گوگل حذف شود. البته اگر منطقی به موضوع نگاه کنید. گوگل نمی تواند تشخیص دهد که با جستجو کلمه کلیدی کدام محتوای شما را نمایش دهد. مگر اینکه از تگ کنونیکال استفاده کرده باشید. در نتیجه یا یکی از صفحات را نمایش می دهد و یا هیچکدام. چراکه شما با تولید محتوای تکراری اعلام می کنید که محتوای قبلی من ارزشمند نبود. پس قبل از تولید محتوا حتما محتوای تولید شده سایت خود را بررسی کنید. اگر آن محتوا از قبل وجود داشته باشد می توانید همان را ویرایش و بروز رسانی کنید. این کار ارزش کمتری از تولید محتوا ندارد.
محتوای کپی شده
الگوریتم دزد دریایی برای مقابله با سرقت مطالب و کتابها و قطعه های دیجیتال طراحی شده است. این الگوریتم می تواند تشخیص دهد که محتوای سایت شما در سایت دیگری منتشر شده یا نه. این الگوریتم تمام صفحات سایتها را بررسی می کند. اگر محتوای آنها مشابه محتوای سایت دیگر باشد صفحه سایت را تشخیص می دهد و جریمه می کند. این محتوا می تواند یک کتاب باشد. یا یک قطعه فیلم باشد. یا یک نرم افزار باشد. محتوا می تواند یک پاراگراف از یک مقاله باشد. حتی اگر ترجمه شده باشد و باز نویسی نشده باشد گوگل تشخیص می دهد. در هنگام تولید محتوا به نکات حتما توجه داشته باشید.